Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla ------------ ----------------

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zpracovala Jitka Ciprová
Ptáci.
Základní skupiny živočichů
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Digitalizace výuky Příjemce
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
Digitalizace výuky Příjemce
VYVOZOVÁNÍ POJMŮ A PŘEDSTAV V PŘÍRODOPISE
Ptáci.
Třída PTÁCI Ptáci vznikli v druhohorách z plazů. Ptáci jsou obratlovci se stálou tělesnou teplotou. Mají KLOAKU. Mají zobák, kostra většiny ptáků.
Ptáci autor: David Hainall.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
PTÁCI.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Obecná charakteristika
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
OBRATLOVCI ptáci.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Oběhová soustava Pětilístek krev
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová OTEVŘI SI RÁNO RANÍČKO OKNO.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Mízní (lymfatická) soustava Pětilístek uzliny
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Dělení ptáků-Opakování
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Pohlavní soustava Pětilístek spermie
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Člověk je součástí přírody
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla

Charakteristika -jsou to obratlovci, tělo mají pokryté peřím -teplokrevní -jsou dvojnozí -čelisti jsou bezzubé a mají tvar zobáku -samice snášejí vejce -přední končetiny - přeměněny v křídla - umožňují let -kostra je pevná a lehká (dutinky v dlouhých kostech-tzv.pneumatizace) Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7

Úkol do dvojic: 1. Vyhledej společné znaky ptáků s plazy. 2. Vyhledej znaky ptáků společné se savci. 3. Vyhledej zvláštní znaky ptáků.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Kostra ptáků: Vyhledej, pracuj ve skupině. 1. Co umožňuje držení těla a pohyb ptáků? 2. Popiš jednotlivé části kostry, vysvětli význam pro let. 3. Popiš hrudní kost, vyhledej její význam.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Srovnání různých Stavba vejce Peří typů ptačích noh Úkol: 1. Porovnej různé typy noh, přiřaď zástupce. 2. Vysvětli vývoj jedince ve vajíčku. 3. Na vybraném zástupci rozmísti druhy per na těle.

Vysvětli různé typy rozmnožování ptáků, uveď příklady na konkrétních zástupcích. Úkol:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Úkoly: 1.Vyjmenuj hlavní znaky ptáků. 2.Čím je skupina charakteristická charakteristická? 3.Srovnej tělní pokryv ryb, obojživelníků, plazů a ptáků. 4.Porovnej stavbu přední a zadní končetiny u ptáků. 5.Jak a kde se ptáci přizpůsobili životu? 6.Jak člověk využívá ptačí peří? Vyhledávej, pracuj s učebnicí, s internetem.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 8. CLIL Birds: 1.bird skelet 2. birds´eggs 3. quill kostra ptáka ptačí vejce brko

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: /43_nohy%20pt%C3%A1k%C5%AF.png