Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví 50 100 150 200 250 500 50 100 150 200 250 500.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

Člověk a vývojová stádia člověka
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Chrání vnitřní orgány (plíce, srdce, mozek) Umožňuje pohyb
Svalstvo.
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
další štěpení látek a vstřebávání živin do krve
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Kostra.
orgány a Orgánové soustavy v lidském těle
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
Trávicí soustava- funkce+popis
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Kostra
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SAVCI.
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vnitřní ústrojí psa domácího
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Jaký je naše tělo Kontrola
Soustavy orgánů - opakování
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_19_ŽIVÁ _LIDSKÉ TĚLO SOUTĚŽ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Stavba těla savců  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Lidské tělo - kostra.
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní stavba lidského těla
Znaky života člověka Průběh lidského života
Stavba těla savců.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Transkript prezentace:

Člověk

Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví

C - školák B - předškolák A - novorozenec Jak se jmenuje etapa lidského života od t ř í do šesti let? ZPĚT

C - dospělost B - stáří A - puberta Jak se jmenuje etapa lidského života od 18 let? ZPĚT

C – od 6 do 15 let B – od 15 do 18 let A – od 3 do 6 let Od kolika do kolika let nazýváme č lov ě ka školákem? ZPĚT

C – od narození do 2 měsíců B – od 1 roku do 3 let A – od 2 měsíců do 1 roku Od kolika do kolika let nazýváme č lov ě ka kojencem? ZPĚT

C - novorozenec B - batole A - kojenec Jak se jmenuje etapa lidského života od narození do 2 m ě síc ů ? ZPĚT

Vyjmenuj správn ě jak jdou po sob ě etapy lidského života! - novorozenec - kojenec - batole - předškolák - školák - puberta - dospělost - stáří ZPĚT

C – hladké, příčně pruhované B – příčně pruhované, jemné A – hladké, proužkované Jaké dva druhy sval ů máme v t ě le? ZPĚT

C - lýtková B - stehenní A - pažní Která kost je v t ě le nejdelší? ZPĚT

C – svaly močového měchýře, zádové a pažní B – svaly srdce, jater a žaludku A – svaly srdce, žaludku a močového měchýře Které svaly v t ě le nazýváme hladké? ZPĚT

C – na horní končetině B – na hlavě A – na dolní končetině Kde v t ě le se nachází lopatka? ZPĚT

C - chrupavkou B - švem A - kloubem Jak jsou spojeny kosti na lebce? ZPĚT

C - 14 B - 15 A - 12 Kolik máme žeber? ZPĚT

C – oběhová soustava B – trávicí soustava A – dýchací soustava Která soustava zajiš ť uje ob ě h krve v t ě le? ZPĚT

C - nervy B - srdce A - mozek Co je ř ídícím centrem celého t ě la? ZPĚT

C – k získání živin do těla B – k příjmu kyslíku do těla A - k tomu, aby dobře obíhala krev v těle K č emu slouží č lov ě ku plíce? ZPĚT

C – v nohách B – v mozku A – v prodloužení míše Kde se v t ě le nachází centrum pohybu? ZPĚT

C - žaludek B - srdce A - plíce Co pumpuje krev do celého t ě la? ZPĚT

C - tepnami B - trubičkami A - žílami Č ím protéká v t ě le krev okysli č ená? ZPĚT

C - 30 B - 24 A - 20 Kolik zub ů má první chrup? ZPĚT

C – minerální látky, vodu, cukry B – vitamíny, vodu, tuky A – cukry, tuky, bílkoviny Co získává t ě lo z potravy? ZPĚT

Vyjmenuj smysly č lov ě ka! - zrak - sluch - čich - chuť - hmat ZPĚT

C – v ledvinách B – v játrech A – v tlustém střevě Kde v t ě le se shromaž ď ují odpadní tekutiny? ZPĚT

C – z tlustého střeva B – z tenkého střeva A – ze žaludku Ze které č ásti trávicí soustavy se dostávají do t ě la všechny živiny? ZPĚT

Vyjmenuj č ásti dýchací soustavy! - nosní dutina - hrtan - průdušnice - průdušky - plíce ZPĚT