Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
M ETAMORFÓZY LISTU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
zpracovaný v rámci projektu
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Stavba rostlinného těla
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Vegetativní orgány kořen.
Stonek.
Transkript prezentace:

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.43 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Biologie rostlin – morfologie a anatomie rostlin Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test – rostlinné orgány-vegetativní orgány Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva botaniky – kapitola morfologie a anatomie rostlin. Klíčová slovakořen, stonek, list, řapík, hlíza, oddenek, bulva, lodyha, stvol Ročník1. ročník čtyřletého studia, 5. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenokvěten-červen 2014 Celková velikostVelikost souboru 3644 kB

1) Označ orgány, které u rostlin nazýváme vegetativní: stonek kořen list

2) Uveď hlavní funkce vegetativních orgánů rostliny: A) Příjem plynů a živin + jejich vedení. C) Fotosyntéza – tvorba glukózy a kyslíku. D) Vznik generativních orgánů. B) Výdej plynů.

3) Doplň do vět správné chybějící výrazy: a) Růst hlavního kořene směrem gravitačním nazýváme z pohledu pohybů rostlin ___________________________. b) U ______________ rostlin se vytváří soustava svazčitých (adventivních) kořenů. gravitropizmus (geotropizmus) jednoděložných

3) Doplň do vět správné chybějící výrazy: c) U pokojové rostliny rodu Monstera nebo u orchidejí slouží k příjmu vzdušné vlhkosti tzv. ________ kořeny. d) Kořen mrkve patří mezi ________ kořeny. vzdušné dužnaté

4) Rozhodni, zda-li platí věty: a) Postranní kořeny obsahují také přesýpavý škrob v kořenové čepičce. b) Haustoria jmelí jsou přeměněné části stonku parazitujících rostlin. c) Bulva je pouze přeměněný kořen rostliny. NE

5) Vyber 1 správnou odpověď: A) Adventivní kořeny má a) psárka b) mateřídouška c) javord) jetel B) Hlízky na kořenech nemá a) jetelb) trnovník akát c) smrk d) orsej jarní

6) Doplň do vět správné chybějící výrazy: a) Podzemní část stonku nazýváme ________. Rostliny (např. pýr) se jí vegetativně rozmnožují. b) Kolce například u ___________ jsou trny stonkového původu. oddenek hlohu, trnky

7) Doplň do vět správné chybějící výrazy: c) Dužnatý stonek kaktusu obsahuje zejména _______ pletiva. d) Stonek ječmene nebo ovsa nazýváme ______. e) Odumřelá vrstva buněk korku vzniká díky sekundárnímu dělivému pletivu: ________. zásobní stéblo felogenu

8) Rozhodni, zda-li platí věty: a) Cévní svazky dvouděložných rostlin ve stonku jsou neuspořádané (rozptýlené). b) Brambora je stonková hlíza, která obsahuje škrob. c) Úponky vinné révy jsou stonkového původu. d) Zkrácené větévky dřevin nazýváme brachyblasty. NE ANO

9) Vyber 1 správnou odpověď: A) Stvol nemá a) jitrocel b) sedmikráska c) hluchavka d) pampeliška B) Kolce jsou trny původu a) kořenovéhob) pokožkového c) stokového d) listového

10) Jak se nazývají typy žilnatiny na listové čepeli? zpeřená souběžná dlanitě zpeřená

11) Doplň do vět správné chybějící výrazy: a) Část listu, kterou je čepel přichycená ke stonku, se nazývá ______. b) Více chloroplastů v listovém mezofylu je v ____________ parenchymu. c) Čtyřhranný stonek je typický pro rostliny čeledě _____________. řapík palisádovém hluchavkovité

12) Pod kterým písmenem se nachází lodyha: A B C

13) Pojmenuj způsoby, kterými vyrůstají listy na stonku: střídavě křižmostojně-vstřícně

14) Pojmenuj způsoby, kterými vyrůstají listy na stonku: přeslen přízemní růžice

15) Pod kterým písmenem se nachází zobrazení lichozpeřeného listu: A B C

16) Jak nazýváme zobrazený jev, který se týká listů? heterofýlie -různolistost

17) Přiřaď k sobě vhodné pojmy: mrkev jmelí hloh hrách haustoria kolce dužnatý kořen úponky

18) Přiřaď k sobě vhodné pojmy: břečťan kaktus kedluben řepa příčepivé kořeny trny stonková hlíza bulva

19) Jakého původu jsou trny růží? pokožkového

Snímek č. 3: autor: Amédée Masclef, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Amédée MasclefCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13 (vlevo): autor: Guillaume Bokiau, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Guillaume BokiauCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13 (uprostřed): autor: Franz Eugen Köhler, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13 (vpravo): autor: Frank Vincentz, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 15 (vlevo): autor: Dalgial, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0DalgialCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 15 (uprostřed): autor: volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 15 (vpravo): autor: Neurovelho, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0NeurovelhoCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 16 (vlevo): autor: Carl Axel Magnus Lindman, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Carl Axel Magnus LindmanCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 16 (vpravo): autor: volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 17 (vlevo): autor: Przykuta, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0PrzykutaCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 17 (vpravo): autor: Johann Georg Sturm, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 18 (vlevo): autor: Sigman, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0SigmanCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 18 (uprostřed): autor: Jerzy Opioła, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 18 (vpravo): autor: Johann Georg Sturm, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 19 : autor: Carl Axel Magnus Lindman, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Carl Axel Magnus LindmanCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 22 : autor: Xosema, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0XosemaCreative Commonslicence 3.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: