Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt ŠKOLNÍ VIDEO-STUDIO
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
BOJOVNÍCI PROTI TOTALITĚ. Funkce  Režisér  Produkční  Scénárista  Dramaturg  Kameraman  Osvětlovač  Zvukař  Skript  Kostymér  Maskér.
ZŠ a MŠ Frenštát pod Radhoštěm, Tyršova –2011 Letem ke klíčovým kompetencím aneb Pohádkou o Raškovi to nekončí Projekt je realizován v rámci Operačního.
Filmové vizuální efekty
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
Online jazyková výuka v praxi. rychlost srozumitelnost efektivita Přenos informací.
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Informační a komunikační technologie 8. ročník
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Lukáš Havlíček.  Vimeo je internetová stránka založená filmaři pro sdílení převážně uměleckých videí. Uživatelé zde mohou nahrávat, sdílet a sledovat.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Hauser Stanislav Vt-Te
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo a název.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace.
Výchovné a vzdělávací strategie - disponuje vědomostmi a dovednostmi, které mu umožňují samostatně volit a užívat prostředky pro umělecké vyjádření Kompetence.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Film Klára Čermáková 4.C.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Budování atmosféry multimediálního díla
Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Digitální fotografování úvod doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. dis. Kristýna Horná gml.vse.cz Vysoká škola.
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.
Digitální fotografování pro začátečníky… Struktura a organizace.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Základy fotografování
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
KONCEPCE ROZVOJE MÍSTNÍ KULTURY ZLK. ÚKOL č. 1. Koncepce rozvoje místní kultury ve Zlínském kraji na léta Dílčí úkol I – prostorová analýza.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Modul ateliéru animace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 1.
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
MuVi14 Municipální video (ale také: movie) Dogma 2014
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
KRAJINA ve fotografii „S krajinami je to jako s lidmi, nikdy je úplně nepoznáme.” Christian Morgenstern.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
PRAKTICKÁ DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Městská knihovna jevišovice
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Název projektu: „NEBOJME SE TECHNIKY" výukové programy pro rozvoj technické gramotnosti žáků ostravských.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014

Každý fotografem, každý filmařem? Foto – kompozice, video – střihová skladba. Specifika videofilmu? Co si bere od televize? Dynamiku, kontaktní zvuk a aktuálnost. Co od filmu? Kázeň. Reklamní a hudební klipy. Amatérský až poloprofesionální základ tvůrců. Délka 2 – 5, maximálně 20 minut. Radniční videa? Filmová řeč – má být vizuální. Kde? Web - vlastní server, YouTube,Vimeo.

Nejčastější výzvy představit obec, město; starostu; akci v obci; záznam z jednání zastupitelstva. Forma videoprezentací: sled fotografií a hudba; publicistický videofilm; umělecký videofilm; amatérský záznam s kouzlem okamžiku; upoutávka (1-2 minuty); nadstandardní dobrovolný projekt (umělecký, naučný, provokativní – výrazná kreativita).

Příprava Námět, literární scénář, režisérský scénář. Improvizace? Řemeslo? Záběr. Střihová skladba. Před natáčením určit postavení kamery, její pohyb a optiku (objektivy, transfokátor). Statická kamera (Lumièrové – příjezd vlaku), technický záznam divadelního představení, záznam jednání zastupitelstva fixní kamerou, nepracuje se záběry. Záběr – základní prvek.

Respektování základních technických veličin Světlo (nasvícení záběrů), prostor (hloubka záběru), kompozice (zlatý řez a symetrie). Pravidlo osy - příklad – dialog dvou osob. Typy záběrů: VC - C - PC - (AD) - PD - D - VD Kolik kamer? Příklad – video o obecním plesu. Linie konzervativnější a dynamičtější. Rozdílný způsob vidění, odlišný rytmus. Výzva pro střihovou skladbu.

Střihová skladba Střih v kameře (mj. objev stop triku). Klasická následná střihová skladba - základní prvek střihové skladby – záběr. Film je mozaika. Běžný videoklip – desítky záběrů. Hitchcock – The Rope (1 díl/ 1 záběr). Působivost každého záběru se opírá o předešlý a následující. Některá pravidla střihové skladby nepřekročitelná, mnohá se porušují, výsledný dojem se individualizuje.

Záběr? Král filmu, proto i videofilmu! Délka záběru – základem je srozumitelnost (nedozrálý, zralý, přezrálý záběr). Reálný a filmový čas. Přechody mezi záběry (roztmívání, stmívání, prolínání, stírání). Hlídat světelnou atmosféru. Vazba stejnorodých záběrů (ano/ne) Například fasády domů + další fasády + okna + balkony + lucerna. Vytříbenost nebo nuda?

Komentář videofilmu (1) Mluvený komentář (2) Kontaktní zvuk (3) Titulky (4) Hudba Nejčastěji (1), (4); nejpřesvědčivější (2); nejvíce se podceňuje (3). Uměřenost – unavují mluvené slovo, nadměrné titulky, nevynalézavá hudba ukolébává nebo na sebe strhuje pozornost. Dogma 95.

Těším se na mnoho Vašich dobrých videofilmů! Ještě malá ukázka upoutávky a pak Vám poděkuji za pozornost. Přeji vše dobré