17 POLOHOVÁ ENERGIE - opakování VY_32_INOVACE_17 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G 3 - 17 třída: 8. předmět: Fyzika anotace:Opakování a procvičování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polohová ( potenciální ) energie
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Jak porovnat vykonanou práci
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PaedDr. Jozef Beňuška
Polohová energie ZŠ Velké Březno.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_ Výpočet tíhy tělesa Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek hmotnosti Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
VY_32_INOVACE_F8-005 FYZIKA .ROČNÍK POLOHOVÁ ENERGIE Název školy
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Hustota-odvozená fyzikální veličina
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Polohová energie - úlohy
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Fyzika hrou-opakování I.
Jak porovnat vykonanou práci
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Výkon: výpočty příkladů z praxe
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
15 JEDNOTKY DÉLKY – opakování.
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
Energie ZŠ Velké Březno.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

17 POLOHOVÁ ENERGIE - opakování VY_32_INOVACE_17 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace:Opakování a procvičování nového učiva – výpočet polohové energie, převod jednotek energie. Zopakování fyzikálních veličin.

POLOHOVÁ ENERGIE - opakování A 1.Jak velkou polohovou energii vzhledem k hladině moře bude mít člověk o hmotnosti 80 kg v nadmořské výšce 760 m ? K jaké změně dojde? 2.Urči změnu polohové energie (zvýšení, snížení, beze změn): a)Jablko spadlo ze stromu b)Auto přejelo most ve výšce 3m c)Výtah vyjel do 11 patra d)Jeřáb zvedl panel 1.Jak velkou polohovou energii vzhledem k hladině moře bude mít člověk o hmotnosti 80 kg v nadmořské výšce 760 m ? K jaké změně dojde? 2.Urči změnu polohové energie (zvýšení, snížení, beze změn): a)Jablko spadlo ze stromu b)Auto přejelo most ve výšce 3m c)Výtah vyjel do 11 patra d)Jeřáb zvedl panel B 1.Jakou práci vykonáme zvednu- tím beranidla o hmotnosti 45kg do výšky 1,6 m ? Jak velkou polohovou energii beranidlo získá? 2.Urči změnu polohové energie (zvýšení, snížení, beze změn): a)Loď přeplula přehradu b)Turisté „zdolali“ horu Praděd c)Kočka před nebezpečím „utekla“ na strom d)Uhlí jsme uklidili do sklepa 1.Jakou práci vykonáme zvednu- tím beranidla o hmotnosti 45kg do výšky 1,6 m ? Jak velkou polohovou energii beranidlo získá? 2.Urči změnu polohové energie (zvýšení, snížení, beze změn): a)Loď přeplula přehradu b)Turisté „zdolali“ horu Praděd c)Kočka před nebezpečím „utekla“ na strom d)Uhlí jsme uklidili do sklepa

Opakování Ep – řešení. A 1.Ep = ?[J] g = 10 N/kg m = 80 kg h = 760 m Ep = m. g. h Ep = Ep = J = 608 kJ Polohová energie člověka se zvýší o 608 kJ. 2. a)Ep se snížila b)Ep se nezměnila c)Ep se zvýšila d)Ep se zvýšila 1.Ep = ?[J] g = 10 N/kg m = 80 kg h = 760 m Ep = m. g. h Ep = Ep = J = 608 kJ Polohová energie člověka se zvýší o 608 kJ. 2. a)Ep se snížila b)Ep se nezměnila c)Ep se zvýšila d)Ep se zvýšila B 1.W = ?[J] g = 10 N/kg m = 45 kg h = 1,6 m W = Ep Ep = m. g. h Ep = ,6 Ep = 720 J Beranidlo získalo polohovou energii 720 J, protože k jeho zvednutí jsme vykonali stejně velkou práci. 2. a)Ep se nezměnila b)Ep se zvýšila c)Ep se zvýšila d)Ep se snížila 1.W = ?[J] g = 10 N/kg m = 45 kg h = 1,6 m W = Ep Ep = m. g. h Ep = ,6 Ep = 720 J Beranidlo získalo polohovou energii 720 J, protože k jeho zvednutí jsme vykonali stejně velkou práci. 2. a)Ep se nezměnila b)Ep se zvýšila c)Ep se zvýšila d)Ep se snížila

Citace: Text: 1.Vlastní výklad autora. 2.BOHUNĚK, Jiří. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 2.díl. Praha: Galaxie, 1993, ISBN MARŠÁK, Jan. Fyzika pro 7. a 8. ročník ZŠ. Praha: Kvarta praha, 1993, ISBN