Podstatná jména: pád Sedm pádů Pomůže nám pejsek Byl jeden pes. 1. pád: Kdo? Co? Šel do lesa. 2. pád: Koho? Čeho? Utekl myslivci. 3. pád: Komu? Čemu?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
44.1 Pádové otázky Kdo, co? Komu, čemu? Oslovujeme, voláme Koho, co?
Podstatná jména Pády.
Třídění a vzory přídavných jmen
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
Číslo v digitálním archivu školy
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
PODSTATNÁ JMÉNA.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VY_32_INOVACE_09_05 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura.
Podstatná jména - opakování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podstatná jména Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.19 Název pro školu:
Podstatná jména pro třeťáky Zpracovala: Mgr. Božena Holubová, ČJ
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
PODSTATNÁ JMÉNA SUBSTANTIVA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Podstatná jména AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
START Ahoj děti! Chtěly byste se dozvědět něco víc o podstatných jménech? Pokud ano, tak klikněte na START.
BUĎTE POZORNÍ, AŤ SI TOHO ZAPAMATUJETE CO NEJVÍC..
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Křížovka 1. První divadelní představení se nazývá 2. Nápoj k povzbuzení.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_4_Pád podstatných.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ Můžeme slova ohýbat? hvě zdi čka pan el ák.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_12_INOVACE_ČT4.09/2 Autor: Tereza Zástřešková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména – pád, číslo, rod Název sady: Český jazyk 4.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 3. a 4. ročníku. Patří do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Žáci procvičují pádové otázky a doplňují.
Podstatná jména Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C57Čj3_Podstatná jména –
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace Autor: Leon Maršík Datum Název: VY_32_INOVACE_21_Čj5.
1. pád 2. pád 3. pád 4. pád 5. pád 6. pád 7. pád Kdo? Co? Koho ? Čeho? Komu? Čemu? Oslovujeme, voláme. (o) Kom? Čem? Kým? Čím?
Pády podstatných jmen.
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Podstatná jména Opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
Anotace: prezentace slouží k procvičování koncovek podst. jmen
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Autor: Mgr. Monika Hřavová
PODSTATNÁ JMÉNA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Podstatná jména Pád VY_32_INOVACE_1_ČESKÝ JAZYK_1_PODSTATNÁ JMÉNA-PÁD
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Podstatná jména: pád Sedm pádů Pomůže nám pejsek Byl jeden pes. 1. pád: Kdo? Co? Šel do lesa. 2. pád: Koho? Čeho? Utekl myslivci. 3. pád: Komu? Čemu? Uviděl zajíce. 4. pád: Koho? Co? Zavolal: „Zajíčku!“ 5. pád: Oslovujeme, voláme A už byl na poli. 6. pád: Kom? Čem? Běžel za zajícem. 7. pád: Kým? Čím?

Podstatná jména: pád Pomocná slova 1. pád: Kdo? Co? pes psi 2. pád: (bez) Koho? Čeho? (bez) psa psů 3. pád: (ke) Komu?(k) Čemu? (k) psovi, psu psům 4. pád: (vidím) Koho? Co? (vidím) psa psy 5. pád: Oslovujeme, voláme pse! psi! 6. pád: (o, v) Kom? Čem? (o) psovi, psu psech 7. pád: (s, se) Kým? Čím? se psem psy

Podstatná jména: pád Urči pád psát mamince bez deštníku mezi rákosím kapky padají o hře čtu knihy mávat křídly chytat myši s přáteli jíst vidličkou psát mamince bez deštníku mezi rákosím kapky padají o hře čtu knihy mávat křídly chytat myši s přáteli jíst vidličkou do auta v trávě starý rybář lovit kapry na lehátku hrát hry Pavle! strouhaná mrkev bez deště volat Karlovi

Podstatná jména: pád Správné řešení psát mamince 3. pád bez deštníku 2. pád mezi rákosím 7. pád kapky padají 1. pád o hře 6. pád čtu knihy 4. pád mávat křídly 7. pád chytat myši 4. pád s přáteli 7. pád jíst vidličkou 7. pád psát mamince 3. pád bez deštníku 2. pád mezi rákosím 7. pád kapky padají 1. pád o hře 6. pád čtu knihy 4. pád mávat křídly 7. pád chytat myši 4. pád s přáteli 7. pád jíst vidličkou 7. pád do auta 2. pád v trávě 6. pád starý rybář 1. pád lovit kapry 4. pád na lehátku 6. pád hrát hry 4. pád Pavle! 5. pád zdravá mrkev 1. pád bez deště 2. pád volat Karlovi 3. pád

Podstatná jména: pád Urči pád podstatných jmen Běží liška k Táboru, nese pytel zázvoru. Vlk sedí pod dubem, hraje karty s holubem. Běžel zajíc podle plotu, roztrhl si novou botu. Žežuličko, kde jsi byla, žes tak dlouho nekukala? Seděla jsem na větvičce, volala jsem na myslivce.

Podstatná jména: pád Správné řešení 1.p. 3.p. 4.p. 2.p. Běží liška k Táboru, nese pytel zázvoru. 1.p. 7.p. 4.p. 7.p. Vlk sedí pod dubem, hraje karty s holubem. 1.p. 2.p. 4.p. Běžel zajíc podle plotu, roztrhl si novou botu. 5.p. Žežuličko, kde jsi byla, žes tak dlouho nekukala? 6.p. 4.p. Seděla jsem na větvičce, volala jsem na myslivce.

Podstatná jména: pád Zdroj obrázků: František Bartoš: Naše děti, Vyšehrad, 1951 Metodická poznámka: List 4 a 6 mají žáci k dispozici v papírové podobě, práce si kontrolují podle správného řešení, které se po dokončení objeví na tabuli.