Šablona Identifikátor školy: 600 150 569 Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: 17.1.2012 Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realismus Realismus v umění.
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.08.
Opakování světového realismu
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Realistický román.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Kritický realismus v literatuře
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Český jazyk a literatura
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Realismus a naturalismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
47.1 Realismus a naturalismus
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
UČO: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně.
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Richard Wagner –
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_27_CJL_L Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Česká kultura.
Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Osobnosti světové literatury 19. století romantismus a realismus.
VY_32_INOVACE_215_Románské umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
Realismus Jan Kozel, Martin Soukup, Adéla Eretová, Ondřej Dyk.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Úvod do romantismu.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Kritický realismus v literatuře
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Realismus ve výtvarném umění
REALIZMUS VO SVETOVEJ LITERATÚRE
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE 19. STOLETÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
Kritický realismus - úvod
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký směr, představitelé, literatura, hudba Ročník: 8.

Anotace – Realismus, stavby, představitelé, literatura i hudba zábavnou a poznávací formou

Používali nové stavební materiály – železo, litina, ocel, železobeton, měď a sklo Rozvoj průmyslu způsobil stavby – mostů, nádraží, továrních hal, výstavních paláců Přestavují historické stavby napodobováním historických slohů = novogotika, novorenesance Hluboká Lednice Mikulovice

Zájem o náměty z pracovního prostředí, o svět prostých lidí, o techniku, stroje. Díla ukazují na bohatství a bídu, honbu za penězi – v literatuře kritický realismus SochařstvíMalířství Zakladatel moderního sochařství Francouz Auguste Rodin Gustave Courbet- na svět. výstavě v Paříži r postavil vlastní pavilon Realismus a v něm vystavoval Dobrý den, pane Courbete Štěrkaři

Řešení úkolu: Uhádněte názvy nejznámějších soch Augusta Rodina MYSLITELPOLIBEK

Revolucionář ve třech francouzských revolucích: 1830,1848,1871. Karikatura – zesměšňující dílo, které značně zvýrazňuje některé tvary obličeje, lidské postavy nebo i nějaké osobní vlastnosti. Úkol – popiš tuto karikaturu

zobrazuje bídu jedněch a bohatství druhých, rozklad chování a honba za penězi Francie Honoré de Balzac - soubor románů a povídek Lidská komedie Anglie Charles Dickens- Oliver Twist, Malá Dorritka, Kronika Pickwickova klubu Rusko Nikolaj Vasiljevič Gogol- drama (divadelní hra) – Revizor, román Mrtvé duše Lev Nikolajevič Tolstoj - histor. román Vojna a mír Fjodor Michajlovič Dostojevskij – psychologické romány Zločin a trest, Bratři Karamazovi, Idiot

Karikatura: Drama: Psychologický román:

Karikatura : zesměšňující dílo, které značně zvýrazňuje některé tvary obličeje, lidské postavy nebo i nějaké osobní vlastnosti Drama: divadelní hra Psychologický román: rozsáhlé literární dílo, jeho hlavním tématem je vnitřní stav hrdinů

V souvislosti s procesem obrození sílilo od 1. pol. 19. stol. vědomí potřeby české národní hudby. V oblasti písňové a zpěvoherní tvorby položil základy František Škroup.František Škroup Na něho navázali v 2. pol. 19. stol. tvůrci české národní hudby Bedřich Smetana (operní tvorba), Antonín Dvořák (symfonická a komorní hudba) a Zdeněk Fibich (scénický melodram). V roce 1894 založena Česká filharmonie. Bedřich Smetana Antonín Dvořák Zdeněk Fibich Německo: Richard Wagner – opery Bludný Holanďan, Soumrak bohů Itálie – Giuseppe Verdi – opery Traviata Aida, Maškarní ples

Hudba : Giuseppe Werdi František Škroup Bedřich Smetana

Odkazy: