FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastLiteratura – Psychologická próza 1. poloviny 20. století Datum vytvoření8.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Analýza textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
PSYCHOLOGICKÉ DISCIPLÍNY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_01
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Předmět a obsah kriminologie a její metodologie
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název vzdělávacího materiálu
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základy pedagogické metodologie
Název vzdělávacího materiálu
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kriminalita a sociální práce s pachateli SPR508
Obecné výklady o důkazech
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Výběrové kempy v Policii ČR
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
YVES KLEIN – Antropometrie
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_10
Průběh trestního řízení část první – Přípravné řízení trestní
Směry v poválečné architektuře
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_52_INOVACE_ ledna 2014

F ORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Je to oblast aplikované psychologie, která se na základě psychologických principů snaží porozumět trestným činům a kriminálnímu chování.  V současné době představuje rychle se rozvíjející oblast poznání.  Poskytuje servis pro soudní, vyšetřovací a policejní praxi.  Forenzní psychologové spolupracují s orgány činnými v trestním řízení při vyšetřování trestných činů podezřelých osob, obviněných, pachatelů, svědků, poškozených - dospělých, dětí i mladistvých.  Vyučuje na vysokých školách.  Forenzní psychologové se uplatňují ve školících

D RUHY FORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Kriminalistická psychologie  Zahrnuje využití psychologie v rámci objasňování a vyšetřování kriminálních případů.  Soudní psychologie  Zabývá se psychologickými stránkami soudního projednávání věci.  Penitenciární psychologie  Zabývá se psychologickou problematikou spjatou s výkonem trestu.

D RUHY FORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Postpenitenciární psychologie  Zabývá se psychologickou problematikou opětovného začleňování jedince do normálního života po odpykání trestu.  Kriminologická psychologie  Je ztělesňována psychologickou teorií kriminálního jednání.

M ETODY FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Teoretické výzkumné postupy:  Analýza  Syntéza  Abstrakce  Srovnání

M ETODY FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Empirické výzkumné postupy:  Pozorování  Experiment  Explorační metody (tj. rozhovor a dotazník)  Psychologická analýza produktů činnosti

D ALŠÍ METODY FORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Hypnóza  Forenzní analýza obsahu textu (z jazykového hlediska)  Kognitivní interview – maximální podpoření paměti vyslýchaného

O BLASTI UPLATNĚNÍ FORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Psychologická problematika etických aspektů výslechu a výpovědi.  Psychologická charakteristika osobnosti pachatele, svědka a oběti.  Psychologické aspekty kriminálního chování, motivace trestného činu.  Psychologické otázky přípravy soudce.  Psychologické aspekty výběru pracovníků orgánů činných v trestním řízení.

E TAPY VE VÝVOJI FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Počátek 20. století:  Vznik forenzní psychologie jako experimentální disciplíny.  Psychologie výpovědi - hlavně posuzování svědeckých výpovědí Druhá polovina 20.století :  Dominuje především kriminálně antropologická škola založena Italem C. Lombrosem.  vztah mezi duševními pochody a tělesnou konstitucí  zločinecké založení lze identifikovat podle měřitelných tělesných a duševních znaků  Vzniká Lombrosova typologie kriminálních osobností

L OMBROSOVA TYPOLOGIE KRIMINÁLNÍCH OSOBNOSTÍ  rozený delikvent  pachatel z vášně a náruživosti  duševně chorý pachatel  příležitostní pachatel  recidivující (tj. s kriminálním návykem)  zdánlivý pachatel (jeho delikt je důsledkem nešťastné náhody)

E TAPY VE VÝVOJI FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Současnost:  Nové výklady a teorie kriminálního jednání  Zločin a osobnost  Teorie kriminálního násilí  Problematika nápravné výchovy  Otázky prevence

S TUDIUM FORENZNÍ PSYCHOLOGIE  Západočeská univerzita v Plzni - Fakulta právnická   Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně – Psychologický ústav  psychologie  Univerzita Karlova v Praze - Filozofická fakulta, katedra psychologie 

PRAMENY  MATOUŠKOVÁ, Ingrid. Aplikovaná forenzní psychologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 296 s. ISBN  Forenzní psychologie [online]. [cit ]. Dostupné z:  Historie forenzní psychologie [online]. [cit ]. Dostupné z: