Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

Elektronická učebnice - I
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Elektronická učebnice - I
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Znalostio zlomcích.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Číslovky.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy číslovek, žáci si.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Pozor, čárka I..
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Č Í S L O V K Y ZÁKLADNÍ KOLIK? ŘADOVÉ KOLIKÁTÝ? DRUHOVÉ KOLIKERÝ? KOLIKERO? NÁSOBNÉ KOLIKRÁT? KOLIKANÁSOBNÝ? (2.díl) určité: tři, osm neurčité: mnoho,
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě budeš? Číslovky vyjadřují množství, pořadí, násobek. (Na druhém) Přemýšlej, najdi číslovky Tři muži se potápějí, ale když vylezou z vody, mají jen dva mokré vlasy, jak je to možné? (Jeden je holohlavý) Dva muži hrají tenis. Sehráli pět setů a každý vyhrál tři. Jak je to možné? (Hráli jako pár ve čtyřhře) Autor: Mgr.Michaela Krbušková _________ ____ _________

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník 1.Základní – kolik? – > určité – tři, jeden, sto, osm set,... – > neurčité – několik, mnoho, málo, tolik,... ČÍSLOVKY Něco nového Druhy číslovek 2. Řadové – kolikátý? – > určité – první, šestý, tisící,... – > neurčité – několikátý, kolikátý, tolikátý, Druhové – kolikerý? – > určité – dvojí, troje, osmery,... – > neurčité – několikery, kolikery, Násobné – kolikrát? – > určité – pětkrát, jednou, trojnásobný,... – > neurčité – mnohokrát, několikanásobný,...

Elektronické učební materiály – I. Stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Procvičení Škrtni číslovku, která do skupiny nepatří, nadepiš název stokrát ____________ šest několik jeden stý dvacátý třetího patero osmý devatero oba kolikery čtverymnohokrát jednou nula ____ _________ _____ ______ ZÁKLADNÍŘADOVÉDRUHOVÉNÁSOBNÉ

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Procvičení Doplň správné tvary číslovek ČÍSLOVKY ZÁKLADNÍ Vyhráli jsme nad (3) _____ družstvy. Nespím už od (2) _____ hodin. Vezmi to do (obě) _____ rukou. Utvořte skupiny po (3) _____. Držel se hrazdy (obě) _____ rukama. Pomohl družstvu ke (2) _____ vítězstvím. Četli jsme o (4) ______ kamarádech. V (oba) _____ příkladech se žák spletl. Osm děleno (2) _____ rovná se čtyři. Šest děleno (3) _____ rovná se dvě. třem i dvou obou třechoběma dvěmačtyřech oboudvěma třem i

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Vypočítej počet čtverečků v síti, výsledek napiš dvěma způsoby Něco nového ČÍSLOVKY ZÁKLADNÍ Základní číslovky od 21 do 99 zapisujeme dvojím způsobem: každé slovo zvlášť – třicet pět dohromady - pětatřicet __________ _________ ____________ ___________ ________ dvacet čtyři čtyřiadvacet dvacet jedna jednadvacetpětadvacet dvacet pět dvaačtyřicet čtyřicet dva sedmadvacet dvacet sedm

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Zkus odhadnout a napiš slovy: Procvičení ČÍSLOVKY Kolik procent lidí na Zemi jsou běloši ? Kolik procent lidí neumí číst a psát ? Kolik procent lidí žije ve městech ? Kolik procent lidí má střechu nad hlavou ? Kolik procent lidí nemá k dispozici elektřinu ? Kolik procent lidí nemá záchod ani kanalizaci ? třicet sedmnáct padesát jedna sedmdesát sedm dvacet dva devatenáct (Zdroje: Populační fond OSN, Rozvojový program OSN – Zpráva o lidském rozvoji)

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník CLIL: PRVNÍ DVACÁTÝ DRUHÝ TŘICÁTÝ TŘETÍ ČTYŘICÁTÝ ČTVRTÝ - FIRST - TWENTY SECOND - THIRTY THIRD - FOURTY FOURTH Eleven times twelve equals one hundred and thirty two. Jedenáct krát dvanáct rovná se sto třicet dva.

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Doplň lidová rčení číslovkami ČÍSLOVKY Úkol navíc Tváří se, jako by neuměl do _____ počítat. Zabil _____ mouchy _____ ranou. Když se _____ perou, _____ se směje. Kdo šetří, má za ____. Seber si svých _____ švestek. Koupil to za _____ prstů. _____ o voze, _____ o koze.

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Pou ž ité zdroje: Obrázky - klipart office Microsoft