Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Digitální učební materiál
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Matematika a její aplikace
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Opakování učiva 1. ročníku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
(finanční gramotnost)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Úlohy nejen na počítání..
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Úroky - samostatná práce
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
(finanční gramotnost)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
Informační a komunikační technologie
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
(finanční gramotnost)
Procenta - slovní úlohy
Transkript prezentace:

Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

Anotace Materiál je určen pro první (popř. další) ročník učebních stavebních oborů předmětu MATEMATIKA k tématu slovní úlohy - procenta. Může být využit i v rámci opakování a upevnění učiva. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými příklady podporující výklad učitele. Touto formou se snaží povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při procvičení učiva, prověření znalostí žáků. žáci by měli řešit úlohy samostatně, mají možnost následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Jak bylo posledně slíbeno, prověříme si dnes v jednoduchých úlohách, jak zvládáte počítání s procenty. Při počítání můžete využívat: jak vlastní kalkulačky, tak vlastní hlavy. Ale doufám, že to zvládnete…

Procenta…. To by neměl být vůbec problém…

1.Z dvaceti dvou pracovních dnů měsíce jich pracovník z důvodu nemoci zameškal 5. Určete procento absence! 2.Vložená částka na účtu Kč se zvýšila přičtením úroku o 2,5 %. Kolik bude činit potom celková částka? 3.Jeden den bylo ve třídě se třiceti žáky procento absence 16,67 %. Kolik žáků chybělo? 4.Na škole je 230 chlapců a 58 dívek. Kolik procent chlapců a kolik procent dívek je ve škole?

Samozřejmě vám prozradím správné výsledky, až všichni odevzdáte vaše řešení… Výsledky úloh

1.22,72 % ,75 Kč 3.5 žáků 4.79,86 % chlapců a 20,14 % dívek

A pokud vás zajímá podrobnější postup řešení, není to problém….

A na závěr ještě jednu úlohu za domácí úkol: Zboží s původní cenou Kč bylo v rámci prodejních akcí 2x zlevněno. Nejprve o 12 %, poté o 25 %. Kolik nakonec zboží stálo a o kolik % celkem bylo zlevněno?

Příště využijeme procenta v různých úlohách z praxe ! Děkuji za pozornost !

Použitá literatura : 0 využito materiálů z praxe autora Použité obrázky a znázornění : Kliparty MS Office, autor