REGIONÁLNÍ PRODUKT PODKRKONOŠÍ SEMINÁŘ PRO ODBORNÍKY A ŠKOLY V CESTOVNÍM RUCHU 26.4.2016, DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Prezentace turistické oblasti
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Regionální značky v Ústeckém kraji jako nový produkt na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky Konference Stop & Stay 2015, Kadaň
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
 založeno v r jako sdružení měst a obcí  31 členských obcí + 4 nově přistupující  zajišťuje tzv. DESTINAČNÍ MANAGEMENT turistické oblasti OCR.
DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM Bc. Petra Zivrová MÁME VÁM CO NABÍDNOUT.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
MAS ORLICKO a podpora cestovní ruchu. Co je MAS ORLICKO MAS - Místní akční skupina (z ang. „Local Action Group – LAG“) Nezisková organizace – občanské.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
 Součást regionu Krkonoše a Podkrkonoší  sdružení založeno v r jako zájmové sdružení měst a obcí  36 členských obcí.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
2 Řeka Jizera Největší pravostranný přítok Labe (cca 165 km). Pramen na svahu hory Smrk v Jizerských horách. Soutok s Labem u Lázní Toušeň a Káraného.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Vzdělávací seminář Asociace turistických informačních center ČR 22. září 2011, Poděbrady.
Valná hromada Podzvičinska Spolkový dům Miletín.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Místní akční plány vzdělávání a Přemyslovské střední Čechy o.p.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno
Kovářov Kovářov.  Vznik za účelem posílení rozvoje venkova ve Středním Povltaví  Severovýchodní okraj jižních Čech (území SOM)
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
XI. TURISTICKÉ FÓRUM POLABÍ 22. dubna 2011, Poděbrady.
19. kolo příjmu žádostí – PRV, OSA IV. Opatření IV.2.1. Realizace projektů spolupráce Záměr b) – Realizace projektů mezinárodní spolupráce.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Podopatření Rozvoj venkova (podopatření typu LEADER+) Ing. Lucie Lopatová.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Jana Vavryčuková manažerka
Integrovaný regionální operační program
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Agroturistika a venkovská turistika
Venkovská turistika 2017 Spolupráce SVTA a ATIC.
turistická oblast v srdci Čech
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Značka „Českosaské Švýcarsko
Moje práce na Broumovsku
Podpora sociálního podnikání v rámci CLLD (místní akční skupiny)
Transkript prezentace:

REGIONÁLNÍ PRODUKT PODKRKONOŠÍ SEMINÁŘ PRO ODBORNÍKY A ŠKOLY V CESTOVNÍM RUCHU , DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM

Proč regionální značení výrobků, služeb a zážitků? - zviditelnit jednotlivé regiony (jak tradiční, tak zapomenuté) - upozornit na zajímavé produkty - určeno návštěvníkům regionů, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem - určeno i místním obyvatelům, kteří mohou nákupem značených výrobků podporovat „své” místní výrobce - výrobci získají díky značce různé výhody, zejména jednotnou propagaci své produkce, nové kontakty a možnost nových forem spolupráce

Historie značení – 2006 projekt Natura 2000 – Lidé přírodě, příroda lidem: zavedení značení místních výrobků v regionech Krkonoše, Šumava a Beskydy zavedlo Regionální environmentální centrum Česká republika, o.s – 07: systém značek se začal nazývat Domácí výrobky (zavedení značení v regionu Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda, Vysočina) : vznik Asociace regionálních značek, o.s. – převzala zodpovědnost za systém značení : zavedení značky v Polabí a Podkrkonoší : zavedení značky Haná,.....

Regionální značky dnes - 26 regionů v Asociaci regionálních značek (ARZ): ◦Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda, Vysočina, Polabí, Podkrkonoší, Haná, Českosaské Švýcarsko, Jeseníky, Prácheňsko, Broumovsko, Kraj blanických rytířů, Železné hory, Moravská brána, Zápraží, Znojemsko, Toulava, Opavské Slezsko, Krušnohoří, Kraj Pernštejnů, České středohoří a Poohří - další regiony mimo Asociaci regionálních zanček: ◦Tradice Bílých Karpat, Regionální produkt Český ráj, Regionální produkt Jizerské hory, Regionální produkt Lužické hory a Máchův kraj, Místní výrobek ze západu Čech

Asociace regionálních značek - je sdružením regionů s vlastní značkou - její činnost je upravena stanovami a vnitřním řádem - na národní úrovni koordinuje systém regionálního značení výrobků, služeb a zážitků - dbá, aby si všechny značky udržely vysokou úroveň - poskytuje prostor pro společné rozvíjení regionálního značení - národní koordinátor x regionální koordinátoři

Asociace regionálních značek - noviny Doma v regionech - web

Asociace regionálních značek - pořádání akcí ◦Novoměstský krajáč ◦ ◦

Asociace regionálních značek ◦spolupořádání akcí: Má vlast cestami proměn ◦ ◦putovní výstava o proměnách míst z celé naší země ◦slavnostní zahájení v Praze na Vyšehradě (jarmark, hudební vystoupení)

Asociace regionálních značek ◦spolupořádání akcí: Vítání jara v Podkrkonoší ◦ , Lázně pod Zvičinou ◦jarmark, dílny s místními výrobky, stará řemesla, divadlo, hudební vystoupení

Regionální značky zapojené do ARZ - jednotný vizuální styl značek - jednotný vizuální styl propagačních materiálů ◦letáky ◦katalogy ◦noviny Doma v... - prezentace na veletrzích a festivalech - stejná pravidla pro udělování značky

PODKRKONOŠÍ regionální produkt

- značení místních výrobků a produktů od r v rámci systému regionálních značek, který rozvíjí ARZ - koordinátor systému značení – MAS Podchlumí, z. s. - v květnu bude vyhlášena IX. výzva k podání žádostí o certifikaci - v září zasedá certifikační komise - 1. října předání certifikátů na Slavnostech Holovouských malináčů

Pravidla pro udělování značky A. KRITÉRIA PRO VÝROBCE: 1) místní subjekt 2) kvalifikace pro příslušnou výrobu 3) bezdlužnost 4) zaručení standardní kvality výroby (hygienické a technické normy, bezpečnost práce apod.) 5) proces výroby nepoškozuje přírodu

Pravidla pro udělování značky B. KRITÉRIA PRO VÝROBEK: 1) spotřební zboží, zemědělské a přírodní produkty nebo umělecká díla vyrobená v Podkrkonoší 2) zaručení standardní kvality (předpisy a normy) 3) šetrnost k přírodě 4) jedinečnost spojená s regionem (kritérium lze splnit dosažením min. 10 bodů v celkovém součtu bodů získaných v následujících 5 subkritériích) ◦tradiční výrobek z Podkrkonoší

Pravidla pro udělování značky B. KRITÉRIA PRO VÝROBEK: 4) jedinečnost spojená s regionem ◦produkt z místních surovin ◦ruční, řemeslná nebo duševní práce

Pravidla pro udělování značky B. KRITÉRIA PRO VÝROBEK: 4) jedinečnost spojená s regionem ◦výrobky specifické pro Podkrkonoší ◦výjimečné (nadstandardní) vlastnosti výrobku ◦výrobek svou kvalitou nebo jinými výjimečnými vlastnostmi dobře reprezentuje region, komise uděluje podle vlastního uvážení 0 až 5 bodů

PODKRKONOŠÍ regionální produkt Jablka, hrušky, švestky, meruňky, třešně Sušené ovoce z Podchlumí 100% přírodní mošty Skutečný mošt z Podkrkonoší Jablka z Konecchlumí Bašnická jablka Jablka z Petroviček Dobrovodské kysané zelí Včelí med z Konecchlumí Bašnický mák Med ze včelí farmy Pod Zvičinou Ostroměřský česnek Pramenitá voda ze studně Mariánské v Lázních pod Zvičinou Tučkovy lahůdkové brambory

PODKRKONOŠÍ regionální produkt Chutný preclík Královédvorské pivo Tambor Kubištovy hořické trubičky Podzvičinská medovina Hořické trubičky Ručně vyráběné produkty pekárny Švamberk Soubor keramických výrobků Skleněné ručně vyráběné ozdoby Dřevěné palisády, kůly a kolíky Bělohradský pískovec Mýdlo s kozím mlékem Podkrkonošské košíkářství Přírodní mýdla a šampony

Ovocná stezka Podkrkonoším - netradiční turistický produkt - projekt snoubí agroturistiku s aktivní pěší poznávací turistikou, která vede mimo frekventované úseky silnic - seznámuje s tradicí pěstování ovoce - začíná v obci Kamenice a vede přes Podhorní Újezd do Ostroměře, pokračuje do Holovous a polní cestou nad obcí Bílsko do Hořic - spolufinancováno z Programu rozvoje venkova

Co je to MAS? - nezisková organizace - zapsaný spolek nezávislý na politickém rozhodování - partnerství veřejného, soukromého a neziskového sektoru - veřejný sektor ani žádná zájmová skupina nepředstavuje více než 49 % hlasovacích práv – obyvatel (mimo měst nad obyvatel) - MAS musí zpracovat rozvojovou strategii regionu, poté jsou vybrané nejlépe zpracované strategie, které získají podporu - vybrané MAS poté vyhlásí výzvu k předkládání projektových záměrů v rámci svých strategií a vyberou ty, které doporučí k podpoře

MAS Podchlumí, z.s.

- založena v roce obcí, 22 tisíc obyvatel, 278 km členů (15 fyzických osob, 7 obcí, 1 mikroregion, 6 NNO, 8 podnikatelů a zemědělců) - Strategie komunitně vedeného místního rozvoje pro období Na společné cestě krajem ovoce a pískovce ◦Integrovaný regionální operační program (IROP) ◦OP Zaměstnanost (OP Z) ◦Program rozvoje venkova (PRV) ◦žadatel – jakýkoliv subjekt sídlící na území MAS

Zdroje: ◦ ◦ ◦

Děkuji za pozornost. Ing. Petra Štěpánková koordinátor značky PODKRKONOŠÍ regionální produkt MAS Podchlumí, z.s. Holovousy 39, Hořice