Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy – Služby a cestovní ruch Ročník: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
hospodářský sektor rozmanitost služeb lokalizace služeb centra služeb turismus cíle cestovního ruchu přírodní podmínky společensko- ekonomické podmínky typy cestovního ruchu dělení cestovního ruchu hlavní oblasti turismu SLUŽBY A CESTOVNÍ RUCH
Přiřaď správný pojem služby cestovní ruch aktivní cestovní ruch podíl služeb na tvorbě HDP obslužná sféra turismus významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu
služby cestovní ruch aktivní cestovní ruch podíl služeb na tvorbě HDP obslužná sféra turismus významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu Řešení: obslužná sféra významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu turismus
Služby a cestovní ruch patří do: a)I. hospodářského sektoru b)II. hospodářského sektoru c)III. hospodářského sektoru
Služby a cestovní ruch patří do: a)I. hospodářského sektoru b)II. hospodářského sektoru c)III. hospodářského sektoru Řešení: I. hospodářský sektorII. hospodářský sektor III. hospodářský sektor
SLUŽBY K obrázkům přiřaď příklady služeb
SLUŽBY Řešení: zdravotnictví školstv í obchodní služby stravovací služby ubytovací služby kulturní služby bankovnictvíopravny sportovní služby
Čím je sídlo větší, tím je nabídka služeb. Podíl služeb na tvorbě HDP je v méně vyspělejších státech. Velká obchodní centra kromě nákupů často nabízejí i vyžití. Věda a výzkum dnes již tvoří hospodářský sektor. SLUŽBY Doplň věty:
Řešení: Čím je sídlo větší, tím je nabídka služeb. Podíl služeb na tvorbě HDP je v méně vyspělejších státech. Velká obchodní centra kromě nákupů často nabízejí i vyžití. Věda a výzkum dnes již tvoří hospodářský sektor. SLUŽBY menší větší kulturní IV.
CESTOVNÍ RUCH podmínky rozvoje cestovního ruchu přírodníspolečensko-ekonomické Zařaď pojmy do správné skupiny dopravní dostupnost sportovní události příhodné podnebí kulturní akce přírodní zajímavosti nabídky stravování historické památky ubytovací možnosti chování pracovníků bezpečnost regionu poloha místa
CESTOVNÍ RUCH podmínky rozvoje cestovního ruchu přírodníspolečensko-ekonomické dopravní dostupnost sportovní události příhodné podnebí kulturní akce přírodní zajímavosti nabídky stravování historické památky ubytovací možnosti chování pracovníků bezpečnost regionu Řešení: poloha místa
CESTOVNÍ RUCH Příklady typů cestovního ruchu lázeňsk ý náboženský sportovní kulturní odpočinkový agroturistika poznávací pracovní zážitkový
CESTOVNÍ RUCH Další dělení cestovního ruchu podle hromadnostipodle sezónnostipodle regionu podle prostředí podle druhu přepravy
CESTOVNÍ RUCH K vybraným turistickým oblastem světa doplň stát
CESTOVNÍ RUCH Řešení: Francie Egypt USA Čína Australský svaz Brazílie Itálie Velká Británie Peru PařížAbú SimbelGrand Canyon Velká čínská zeďUluru – Ayers RockRio de Janeiro DolomityLondýnMachu Picchu
Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů a zajímavostí z učiva o službách a cestovním ruchu ve světě. Žáci samostatně pracují s atlasy světa, učebnicemi a svými poznámkami. Informace si mohou vyhledávat i na internetu.
PETER VAN DER SLUIJS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: olivia_I_think_is_a_kind_of_sugar_feast.jpg?uselang=cs WALTER J. PILSAK. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ICELIGHT. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: CHALUPA, Petr; HÜBELOVÁ, Dana. ZEMĚPIS pro 9. ročník Lidé a hospodářství. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2010, ISBN Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky: (otevřená galerie), cs.wikipedia.org, commons.wikimedia.org