Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: 15.3.2013 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Terciér – Obslužná sféra
Advertisements

Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
41.1 Karlovarský kraj – poznáš jeho dominanty?
Jak vytvořit prezentaci – kraje ČR. Zdroje: Učebnice (+ atlas – všechny mapy) – to je základ Webové stránky kraje Webové stránky toho, co prezentujeme.
Služby.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Management cestovního ruchu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Geografie cestovního ruchu
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_PRVOUKA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Soudobý svět Ekonomický pohled
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Služby.
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
PROJEKT KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_PRVOUKA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_06_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_ZEMĚPIS
Postavení CR v hospodářství
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy – Služby a cestovní ruch Ročník: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

hospodářský sektor rozmanitost služeb lokalizace služeb centra služeb turismus cíle cestovního ruchu přírodní podmínky společensko- ekonomické podmínky typy cestovního ruchu dělení cestovního ruchu hlavní oblasti turismu SLUŽBY A CESTOVNÍ RUCH

Přiřaď správný pojem služby cestovní ruch aktivní cestovní ruch podíl služeb na tvorbě HDP obslužná sféra turismus významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu

služby cestovní ruch aktivní cestovní ruch podíl služeb na tvorbě HDP obslužná sféra turismus významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu Řešení: obslužná sféra významný zdroj příjmů státu ukazatel vyspělosti státu turismus

Služby a cestovní ruch patří do: a)I. hospodářského sektoru b)II. hospodářského sektoru c)III. hospodářského sektoru

Služby a cestovní ruch patří do: a)I. hospodářského sektoru b)II. hospodářského sektoru c)III. hospodářského sektoru Řešení: I. hospodářský sektorII. hospodářský sektor III. hospodářský sektor

SLUŽBY K obrázkům přiřaď příklady služeb

SLUŽBY Řešení: zdravotnictví školstv í obchodní služby stravovací služby ubytovací služby kulturní služby bankovnictvíopravny sportovní služby

Čím je sídlo větší, tím je nabídka služeb. Podíl služeb na tvorbě HDP je v méně vyspělejších státech. Velká obchodní centra kromě nákupů často nabízejí i vyžití. Věda a výzkum dnes již tvoří hospodářský sektor. SLUŽBY Doplň věty:

Řešení: Čím je sídlo větší, tím je nabídka služeb. Podíl služeb na tvorbě HDP je v méně vyspělejších státech. Velká obchodní centra kromě nákupů často nabízejí i vyžití. Věda a výzkum dnes již tvoří hospodářský sektor. SLUŽBY menší větší kulturní IV.

CESTOVNÍ RUCH podmínky rozvoje cestovního ruchu přírodníspolečensko-ekonomické Zařaď pojmy do správné skupiny dopravní dostupnost sportovní události příhodné podnebí kulturní akce přírodní zajímavosti nabídky stravování historické památky ubytovací možnosti chování pracovníků bezpečnost regionu poloha místa

CESTOVNÍ RUCH podmínky rozvoje cestovního ruchu přírodníspolečensko-ekonomické dopravní dostupnost sportovní události příhodné podnebí kulturní akce přírodní zajímavosti nabídky stravování historické památky ubytovací možnosti chování pracovníků bezpečnost regionu Řešení: poloha místa

CESTOVNÍ RUCH Příklady typů cestovního ruchu lázeňsk ý náboženský sportovní kulturní odpočinkový agroturistika poznávací pracovní zážitkový

CESTOVNÍ RUCH Další dělení cestovního ruchu podle hromadnostipodle sezónnostipodle regionu podle prostředí podle druhu přepravy

CESTOVNÍ RUCH K vybraným turistickým oblastem světa doplň stát

CESTOVNÍ RUCH Řešení: Francie Egypt USA Čína Australský svaz Brazílie Itálie Velká Británie Peru PařížAbú SimbelGrand Canyon Velká čínská zeďUluru – Ayers RockRio de Janeiro DolomityLondýnMachu Picchu

Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů a zajímavostí z učiva o službách a cestovním ruchu ve světě. Žáci samostatně pracují s atlasy světa, učebnicemi a svými poznámkami. Informace si mohou vyhledávat i na internetu.

PETER VAN DER SLUIJS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: olivia_I_think_is_a_kind_of_sugar_feast.jpg?uselang=cs WALTER J. PILSAK. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ICELIGHT. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: CHALUPA, Petr; HÜBELOVÁ, Dana. ZEMĚPIS pro 9. ročník Lidé a hospodářství. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2010, ISBN Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky: (otevřená galerie), cs.wikipedia.org, commons.wikimedia.org