Asociace hotelů a restaurací ČR Hotelové recenzní stránky fenomém, který může podpořit i poškodit váš hotel Vít Pechanec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah prezentace 1.Co je RSS 2.Možnosti využití RSS 3.Popis systému cíleného doručování vědeckých a odborných článků 4.Ukázka systému 5.Závěr.
Advertisements

Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 2. ročník Regionální konference cestovního ruchu Karlovy Vary 16. prosince 2013.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
PODNIKEJTE S NÁMI Václav Stárek Priority 2012 Priority 2012  rovné podmínky v podnikání  Tripartita  Podvýbor pro cr  Kolegium  novela.
Tutoriál EDS možnosti přizpůsobení Pro administrátory support.ebsco.com.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Zdravice OS „Veteráni JE CZ“ pro Mezinárodní fórum „DIALOG“ Dalibor Matějů Praha,
Představujeme službu Samepage
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.

IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Český systém kvality služeb Prezentace projektu Ministerstvo pro místní rozvoj ČR na podporu cestovního ruchu Velké Losiny –
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
Expedia Inc. – AdCamp © Expedia, Inc. Všechna práva vyhrazena. Důvěrné informace podléhající vlastnickým právům. 2 Expedia Inc. - portfólio.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Trendy v e-tourismu World Media Partners Vít Pechanec.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Trendy v e-tourismu aneb Hrajeme si s technologiemi World Media Partners Vít Pechanec.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Go / Regiontour Brno 15. ledna 2015 Podpora a spolupráce A.T.I.C.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
25 / 1 / 2011.
Content marketing Hripsime Zohrabyan
e-PK aktuální stav služeb DDS
Zpráva kontrolního výboru
Textový Editor.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
turistická oblast v srdci Čech
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Webové portály LDS/MDS
Projekt 1 - Zhodnocení vybrané sportovní akce (SA)
Úvaha o testování Jiří Bakončík.
II. Setkání se starosty obcí
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Asociace hotelů a restaurací ČR Hotelové recenzní stránky fenomém, který může podpořit i poškodit váš hotel Vít Pechanec

Hotelové recenzní stránky jako součást Webu 2.0 Výraz Web 2.0 použil prvně Tim O´Reilly pro označení konference v roce 2004 po „splasknutí internetové bubliny“. Zjednodušeně označuje pomyslnou fázi vývoje webu, kdy je obsah tvořen především jeho uživateli v rámci vlastních komunit.  Wiki  Sdílení foto, audio a video obsahu  Folksonomie (uživatelská metadata)  Blogy  Sociální internetové sítě (MySpace, Orkut, Facebook)  Záložkovací systémy (del.icio.us, digg.com, jagg.cz)

Hotelové recenzní systémy = webové stránky, na kterých mohou hosté hodnotit služby ubytovacích zařízení Nehodnotí se jen hotely, ale také:  restaurace  destinace  pláže Jako součást rezervačních systémů: Booking.com HRS.com Expedia.com Priceline.com Specializované recenzní portály: Tripadvisor.com Trivago.com Venere.com Zoover.com GlobalHotelReview.com Holidaycheck.com IgoUgo.com Holidaysuncovered.com Travelpost.com

Žebříček 10 nejšpinavějších hotelů v USA a Velké Británii

Ukázky recenzí Congress Hotelu Clarion

Recenze se pak projevují i v Googlu:

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 1.Redakční úprava Recenze hostů by měly být zveřejňovány až poté, co byly ověřeny kvalifikovanou redakční radou z pohledu autentičnosti a spolehlivosti příspěvku. 2. Prevence zmanipulování 2.1 Provozovatelé stránek by měli zajistit, aby recenze daného hotelu byly poskytovány pouze hosty, kteří v hotelu skutečně bydleli. 2.2 Hodnocení by neměla být založena na aritmetickém průměru, ale spíše na statistické střední hodnotě. Alternativním řešením je z celkové kalkulace vyloučit nejlepších a nejhorších 10 % hodnocení. 2.3 Počet provedených hodnocení by také měl být faktorem při výpočtu celkové známky.

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 3. Zajištění kvality 3.1 Recenze by se měly odvolávat pouze na ta hotelová zařízení, která hotel skutečně nabízí. Například hodnocení „gastronomického“ výkonu hotelu, který nabízí pouze snídaně, by nemělo známku takového hotelu ovlivňovat. 3.2 Hotelový host by měl být veden k tomu, aby se vyjadřoval výlučně ke službám a nabídkám, které skutečně během svého pobytu v hotelu využil. Například host, který nevyužíval lázeňské zařízení nebo restauraci hotelu, by se měl zdržet publikování recenze, která se k těmto hotelovým zařízením vyjadřuje. Recenzované stránky by měly uživateli poskytnout kritéria hodnocení, která jsou: relevantní, přiměřeně podrobná a úměrná k charakteristikám hotelu. 3.3 Uživateli by se mělo dostat příležitosti formulovat hodnocení nejenom prostřednictvím známek, ale také „otevřeným“ textem.

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 4. Žádné anonymní recenze Recenze by neměly být anonymní: hoteliér by měl mít možnost reagovat. 5. Zaručený minimální počet recenzí 5.1 Recenze by se měly na stránkách objevit až tehdy, kdy počet recenzí na jeden konkrétní hotel odpovídá minimálně počtu jeho pokojů. 5.2 Aby se předešlo problému se „slepicí a vejcem“ ve fázi výstavby recenzních stránek, měl by jejich provozovatel věnovat zvláštní péči dozoru nad jednotlivými recenzemi, dokud nebude dosaženo jejich kritického počtu. Za žádných okolností by tento počet neměl být nižší nežli 10.

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 6. Sladění stupnic známek Za účelem zlepšení spolehlivosti a porovnatelnosti by se hotelové recenzní stránky měly snažit sladit své hodnoticí stupnice, například jako vzrůstající od 1 (nejhorší) až do 10 (nejlepší), a uvádět u jednotlivých známek vysvětlení. Za žádných okolností by se neměly používat symboly hvězdiček, aby se předešlo jakékoliv záměně s oficiálními hotelovými klasifikacemi. 7. Právo na odpověď V případě záporné recenze by stránka měla hotelu automaticky nabízet možnost zareagovat (například prostřednictvím „varovných“ systémů využívajících elektronickou poštu). Takový postup umožní hotelu vyhodnotit a spravovat stížnosti hostů aktivně a včasně. Kde je to možné, tam by měli být využiti oficiální ombudsmani pro hotelové odvětví a jejich zprostředkovatelské služby.

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 8. Právní jistota Recenze by měly být pravdivé a založené na osobních zkušenostech jejich autorů. Hoteliéři mají zákonné právo na ochranu proti hanlivé kritice. Nepravdivá faktická tvrzení by měla být ze stránek odstraněna rychlým a nebyrokratickým způsobem. 9. Aktuální data Na stránkách by měly být zobrazeny jen aktuální recenze. Maximálně po dvou letech by měly být recenze automaticky smazány.

10 zásad HOTRECu pro hotelové recenzní portály: 10. Informace o oficiální „hvězdičkové“ klasifikaci Z důvodu lepší transparentnosti pro hosty by hotelové recenzní stránky měly poskytovat informace o oficiálních hvězdičkových klasifikacích hotelů v souladu se systémem, který v dané zemi(ích) funguje, včetně odkazu na platná klasifikační kritéria. Recenzní stránky by měly společně s kompetentními klasifikačními institucemi přinejmenším jednou ročně kontrolovat hvězdičkové úrovně zařízení. Doporučuje se také, aby recenzní stránky obsahovaly odkaz na systémy řízení kvality.

Zasedání HOTREC v Praze Součástí programu zasedání valné hromady konfederace HOTREC byl seminář zabývající se recenzními hotelovými stránkami, který nastartoval vzájemnou diskuzi mezi zástupci hoteliérů a provozovateli těchto portálů za účasti představitele direktorátu ochrany zdraví a zákazníků EU (DG SANCO) Davida Maira. Účastníci: Tobias Ragge, HRS Stephan Bosman, Zoover Axel Jockwer, HolidayCheck Luke Fredberg, TripAdvisor Malte Siewert, Trivago

 více jak 75% uživatelů recenzních uživatelů sdělilo, že recenze měla významný vliv na nákupním rozhodování  zákazníci byli ochotni zaplatit min. 20% více za služby, které byly označeny jako výborné v recenzním hodnocení  k dispozici 1,3 mil. recenzí 17 tis. hotelů v 73 zemí v letošním roce  1000 recenzí na 139 destinací  Top 5 v Evropě: Vídeň, Paříž, Praha, Londýn, Barcelona  Graf rozložení recenzního hodnocení 2008:

 Aktuálně portál disponuje databází 105 tis. ubytovacích zařízení a očekává v letošním roce celkem 750 tis. recenzí, v roce 2009 dvojnásobek  55 tis. ubytovacích zařízení disponuje alespoň 1 recenzí  Více jak 78% recenzí je pozitivních:

K disponuje:  850 tis. recenzemi  730 tis. fotografiemi  11 tis. videosnímky  37 tis. cestovními tipy

 25 mil. unikátních návštěvníků, 1/3 pochází z Evropy  více jak 9 mil. registrovaných členů  více jak 20 mil. recenzí, názorů a doporučení  každou minutu jsou přidány 3 nové recenze  obsah portálu: 61 tis. měst, 270 tis. hotelů, 78 tis. turistických atrakcí, 469 tis. restaurací, 1,4 mil. fotografií hotelů Vývoj počtu recenzí:Graf hodnocení recenzí:

Čím více recenzí, tím vyšší potenciál pro rezervace: Počet recenzíVzrůst „rezervačního potenciálu = % > % > % > % Více jak 70% recenzí je pozitivních:  3 mil. návštěvníků měsíčně  80 tis. aktivních uživatelů  300 tis. hotelů  3 mil. recenzí (187 tis. vlastních)  1.8 mil. fotografií K dispozici hodnocení i z jiných recenzních systémů:

1. Redakční úprava ? ? ? 2. Prevence zmanipulování ( ) 3. Zajištění kvality 4. Žádné anonymní recenze ( ) 5. Zaručený minimální počet recenzí ( ) Sladění stupnic známek -- ( ) 7. Právo na odpověď - ( - ) Právní jistota ?? 9. Aktuální data ? ( - ) - ( ) 10. Informace o oficiální „hvězdičkové“ klasifikaci ( - ) ---- ( )

Několik rad, jak pozitivně využít recenzních stránek ve prospěch hotelu:  projděte jednotlivé recenzní stránky a zjistěte stav hodnocení vašeho hotelu  pomocí nabízených nástrojů zaktualizujte prezentované údaje, doplňte popis, fotografie případně videoprezentaci  aktivně monitorujte vkládané recenze (některé systémy nabízejí automatizované nástroje – např. kanál RSS) a v případě potřeby na recenze zareagujte  zasílejte provozovatelům portálů svoje návrhy a nápady ke zlepšení systému  děkujte svým hostům za pobyt u vás a vyzývejte je k vkládání recenzí  zvažte, zda-li na svých stránkách nezpřístupnit recenze z těchto systémů  vytvořte si na svém webu stránku s odkazy pro vkládání recenzí do recenzních systémů  nevkládejte kladné recenze vlastním hotelům a negativní konkurenci!

Ukázka zpřístupnění rezencí na hotelovém webu

Ukázka stránky s odkazy na vkládání recenzí v rámci hotelového webu

Vítejte ve světe sociálních internetových sítí!

Děkuji za Vaší případnou pozornost! Vít Pechanec V prezentaci byly použity informace a grafy z přednášek Markuse Lutha a provozovatelů recenzních systém prezentovaných v rámci semináře HOTREC v Praze.