Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
Advertisements

Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině 320, Praha10
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
Moderní studijní obory SPŠ
Průmyslová střední škola Letohrad
Škola ve firmě, firma ve škole celostátní konference Uherský Brod září 2007.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Studijní obor Informační a automatizační technika www. fsid. cvut
Studijní obory a jejich uplatnění.
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
Škola pro studenty, kteří chtějí v životě něco dokázat!
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Obor informační technologie
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
Další vzdělávání v technických oborech Krajská konference projektu UNIV 2.
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Střední průmyslová škola Vyšší odborná škola Bankovní institut vysoká škola, a.s.
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA Sezimovo Ústí
ELEKTROTECHNIK MATERIÁL VZNIKL VE SPOLUPRÁCI SPŠ OSTROV A ZŠ KARLOVY VARY, TRUHLÁŘSKÁ 19, PŘÍSP.ORG. POUŽITÉ FOTOGRAFIE JSOU VYTVOŘENY PRACOVNÍKY SPŠ OSTROV.
R VY a Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Prezentace studijních oborů 2013.
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Elektrotechnik Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Jana A. Komenského 540 Použité fotografie.
Přehled středních škol v Jihlavě a okolí
SPŠ ELEKROTECHNIKY A INFORMATIKY. OBORY ElektrotechnikaElektrotechnika Elektronické počítačové systémyElektronické počítačové systémy Slaboproudá elektronikaSlaboproudá.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
Programátor CNC strojů
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Obor: Kybernetika a měření Jaké studium zajišťují katedry typ obor stud./rok bakalářské Kybernetika a měření 150 magisterské Kybernetika a měření - RT,
a střední průmyslová škola dopravní
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/

Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Smíchovská střední průmyslová škola Preslova 25 Praha 5 - Smíchov Představíme Vám ve zkratce naši školu…
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na realizaci průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřady práce Blansko, Brno.
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
A PLIKACE OZE NA SPŠ A VOŠ, P ÍSEK, K ARLA Č APKA 402 Ing. Jiří Uhlík Ing. Miroslav Paul.
ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Technická lycea a jak dál? „Střední odborná škola připravuje především pro výkon odborných.
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na průzkumu se podíleli: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřad práce České republiky, krajská.
Průmyslová střední škola Letohrad Od došlo ke spojení SOU Letohrad a SPŠ Letohrad V roce 2011 jsme oslavili 60. výročí školy.
Důvod vzniku krajských stipendií
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Profil společnosti Nový Dvůr
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Centrum odborné přípravy Sezimovo Ústí
Zpráva o studiu za rok 2015 Zdeňka Chmelíková
Zpráva o studiu za rok 2016 Zdeňka Chmelíková
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Bakalářský studijní program Elektroenergetika Garant : doc. Ing
Silnoproudá elektrotechnika
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
ŠKOLSTVÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Zpráva o studiu za rok 2013 Zdeňka Chmelíková
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
Změny na trhu práce?.
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava

26-41-M/01 Elektrotechnika Slaboproud Slaboproud Silnoproud Silnoproud Elektroenergetika Elektroenergetika Automatizované systémy Automatizované systémy Řídící systémy Řídící systémy Průmyslová automatizace v dopravě Průmyslová automatizace v dopravě Lékařské přístroje Lékařské přístroje

26-41-M/01 Elektrotechnika Aplikace počítačů Aplikace počítačů Technika počítačů Technika počítačů Elektronické počítačové systémy Elektronické počítačové systémy Řízení počítačů Řízení počítačů Počítačové technologie Počítačové technologie Počítačové řídící systémy Počítačové řídící systémy Počítačové informační systémy Počítačové informační systémy Multimedia Multimedia Výpočetní systémy Výpočetní systémy Informační systémy Informační systémy Výpočetní a komunikační technika Výpočetní a komunikační technika

18-20-M/01 Informační technologie Aplikace osobních počítačů Aplikace osobních počítačů Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Aplikace počítačů a sítí Aplikace počítačů a sítí Obsluha a tvorba firemních aplikací Obsluha a tvorba firemních aplikací Programování a vývoj aplikací Programování a vývoj aplikací Programování a správa sítí Programování a správa sítí Multimedia a webdesing Multimedia a webdesing Počítačové systémy Počítačové systémy

Nejčastěji vyučované obory M/01 Elektrotechnika – M/01 Elektrotechnika – M/01 Inf. technologie – M/01 Inf. technologie – M/01 Strojírenství M/01 Strojírenství M/01 Tech. lyceum – M/01 Tech. lyceum – H/01 Elektrikář – H/01 Elektrikář – L/01 Mechanik elektronik L/01 Mechanik elektronik H/01 Mechanik strojů a zařízení H/01 Mechanik strojů a zařízení N/10 Výpočetní systémy N/10 Výpočetní systémy - 20Dobíhající: M/M002 El. počítač. systémy M/M002 El. počítač. systémy M/M003 Apl. osobních počítačů M/M003 Apl. osobních počítačů - 223

Optimalizace škol Optimalizace probíhá v řadě etap 1998, 2004, 2010, 2012 a bude pokračovat Optimalizace probíhá v řadě etap 1998, 2004, 2010, 2012 a bude pokračovat slučují se školy i bez oborové příslušnosti slučují se školy i bez oborové příslušnosti –SPŠ elektrotechnická + gymnázium ( Frenštát p.R.) –SPŠ elektrotechnická + Zemědělská tech. škola ( Mohelnice ) –SPŠ + hotelová + zdravotnická (Uherské hradiště) neprovádí se oborová očista neprovádí se oborová očista –řada škol na okrese učí stejný obor nejrozšířenější jsou Informační technologie Řada škol je v napětí jak dopadne jejich vývoj po krajských volbách

Ekonomické obory Gymnázia a Tech. lycea Gastronomie Služby Řemesla Informatika

Co výrazným způsobem komplikuje realizaci záměrů školy ? Nesystémovost a destabilizace vlivem neustálých změn Nesystémovost a destabilizace vlivem neustálých změn Podfinancování Podfinancování –včasným neřešením demografického vývoje řada škol a potřebných oborů bojuje o přežití –úbytek žáků, normativy nepokrývají dělení u více oborových tříd nebo skupin pro odborné předměty elektro a IT - rizika! –gymnaziální loby, přebytek ekonomických a gastronomických oborů, snad každý učí obor 18-20M/01 včetně uměleckých škol –soukromé školy se stejnou nabídkou, náborové příspěvky a stipendia Nadměrná administrativa Nadměrná administrativa –Cermat – „celoroční maturity“ –rychlá šetření….. –Vyvádění peněz ze školství – „každý papír něco stojí“

Jaké je uplatnění absolventů? velmi dobré velmi dobré 70 – 90 % pokračuje studiem na VŠ 70 – 90 % pokračuje studiem na VŠ krátkodobá nezaměstnanost pod 3 % krátkodobá nezaměstnanost pod 3 % firmy mají vzrůstající zájem o zejména elektrotechniky firmy mají vzrůstající zájem o zejména elektrotechniky

Jaké jsou komerční aktivity školy? Pronájmy prostorů aobjektů školy Pronájmy prostorů aobjektů školy Ubytovací služby na DM Ubytovací služby na DM Hostinské služby DM a ŠJ Hostinské služby DM a ŠJ komerční školení a DVPP komerční školení a DVPP drobná zakázková výroba a el. instalační práce zejména obory H drobná zakázková výroba a el. instalační práce zejména obory H projekty OPVK kompenzují snížené úvazky učitelů projekty OPVK kompenzují snížené úvazky učitelů