Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
26-41-M/01 Elektrotechnika Slaboproud Slaboproud Silnoproud Silnoproud Elektroenergetika Elektroenergetika Automatizované systémy Automatizované systémy Řídící systémy Řídící systémy Průmyslová automatizace v dopravě Průmyslová automatizace v dopravě Lékařské přístroje Lékařské přístroje
26-41-M/01 Elektrotechnika Aplikace počítačů Aplikace počítačů Technika počítačů Technika počítačů Elektronické počítačové systémy Elektronické počítačové systémy Řízení počítačů Řízení počítačů Počítačové technologie Počítačové technologie Počítačové řídící systémy Počítačové řídící systémy Počítačové informační systémy Počítačové informační systémy Multimedia Multimedia Výpočetní systémy Výpočetní systémy Informační systémy Informační systémy Výpočetní a komunikační technika Výpočetní a komunikační technika
18-20-M/01 Informační technologie Aplikace osobních počítačů Aplikace osobních počítačů Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Aplikace počítačů a sítí Aplikace počítačů a sítí Obsluha a tvorba firemních aplikací Obsluha a tvorba firemních aplikací Programování a vývoj aplikací Programování a vývoj aplikací Programování a správa sítí Programování a správa sítí Multimedia a webdesing Multimedia a webdesing Počítačové systémy Počítačové systémy
Nejčastěji vyučované obory M/01 Elektrotechnika – M/01 Elektrotechnika – M/01 Inf. technologie – M/01 Inf. technologie – M/01 Strojírenství M/01 Strojírenství M/01 Tech. lyceum – M/01 Tech. lyceum – H/01 Elektrikář – H/01 Elektrikář – L/01 Mechanik elektronik L/01 Mechanik elektronik H/01 Mechanik strojů a zařízení H/01 Mechanik strojů a zařízení N/10 Výpočetní systémy N/10 Výpočetní systémy - 20Dobíhající: M/M002 El. počítač. systémy M/M002 El. počítač. systémy M/M003 Apl. osobních počítačů M/M003 Apl. osobních počítačů - 223
Optimalizace škol Optimalizace probíhá v řadě etap 1998, 2004, 2010, 2012 a bude pokračovat Optimalizace probíhá v řadě etap 1998, 2004, 2010, 2012 a bude pokračovat slučují se školy i bez oborové příslušnosti slučují se školy i bez oborové příslušnosti –SPŠ elektrotechnická + gymnázium ( Frenštát p.R.) –SPŠ elektrotechnická + Zemědělská tech. škola ( Mohelnice ) –SPŠ + hotelová + zdravotnická (Uherské hradiště) neprovádí se oborová očista neprovádí se oborová očista –řada škol na okrese učí stejný obor nejrozšířenější jsou Informační technologie Řada škol je v napětí jak dopadne jejich vývoj po krajských volbách
Ekonomické obory Gymnázia a Tech. lycea Gastronomie Služby Řemesla Informatika
Co výrazným způsobem komplikuje realizaci záměrů školy ? Nesystémovost a destabilizace vlivem neustálých změn Nesystémovost a destabilizace vlivem neustálých změn Podfinancování Podfinancování –včasným neřešením demografického vývoje řada škol a potřebných oborů bojuje o přežití –úbytek žáků, normativy nepokrývají dělení u více oborových tříd nebo skupin pro odborné předměty elektro a IT - rizika! –gymnaziální loby, přebytek ekonomických a gastronomických oborů, snad každý učí obor 18-20M/01 včetně uměleckých škol –soukromé školy se stejnou nabídkou, náborové příspěvky a stipendia Nadměrná administrativa Nadměrná administrativa –Cermat – „celoroční maturity“ –rychlá šetření….. –Vyvádění peněz ze školství – „každý papír něco stojí“
Jaké je uplatnění absolventů? velmi dobré velmi dobré 70 – 90 % pokračuje studiem na VŠ 70 – 90 % pokračuje studiem na VŠ krátkodobá nezaměstnanost pod 3 % krátkodobá nezaměstnanost pod 3 % firmy mají vzrůstající zájem o zejména elektrotechniky firmy mají vzrůstající zájem o zejména elektrotechniky
Jaké jsou komerční aktivity školy? Pronájmy prostorů aobjektů školy Pronájmy prostorů aobjektů školy Ubytovací služby na DM Ubytovací služby na DM Hostinské služby DM a ŠJ Hostinské služby DM a ŠJ komerční školení a DVPP komerční školení a DVPP drobná zakázková výroba a el. instalační práce zejména obory H drobná zakázková výroba a el. instalační práce zejména obory H projekty OPVK kompenzují snížené úvazky učitelů projekty OPVK kompenzují snížené úvazky učitelů