Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
Představení zajímavých projektů OPVK
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Nové talenty pro vědu a výzkum Lenka Mynářová koordinátor projektu.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
6. krajské setkání metodiků ELEKTROTECHNIKA V prostorách Střední průmyslové školy elektrotechnické a informačních technologií Brno, Purkyňova.
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Ze školy odpovědně na trh práce. Nositel projektu: Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje Spolupracující subjekty: Úřad práce Karlovy Vary, ZČU.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
CZ / /0213 Praxe v technických oborech - součást výuky Integrovaná střední škola energetická, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
„Okna technickým oborům dokořán“
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Regionální inovační strategie
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA
CÍLEM JE ZAMĚSTNÁNÍ VE STŘEDOČESKÉM KRAJI STRUČNÁ INFORMACE O PROJEKTU
Statutární město Ostrava
Krajský metodický kabinet BEZPEČNOSTI A OCHRANY OSOB A MAJETKU
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Workshop pro ředitele sŠ/voš v libereckém kraji
Informace o projektu IKAP
Kariérové poradenství a podnikavost
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. ve spolupráci s Okresní hospodářskou komorou Karviná.

Základní informace o projektu Projekt TechIN je určen pro: žáky a pedagogy středních škol v Moravskoslezském kraji; firmy Moravskoslezského kraje působící v odvětvích elektrotechniky, strojírenství, stavebnictví a IT. realizuje Projekt se realizuje v období:

Cíle projektu Popularizovat technické oboryPopularizovat technické obory a jejich studium žákům středních škol v Moravskoslezském kraji, dívky nevyjímaje. Motivovat žákyMotivovat žáky středních škol ke studiu vysoké školy technického typu. Vytvořit vzájemnou komunikaciVytvořit vzájemnou komunikaci firem a školských zařízení ve snaze poskytnout žákům již za doby studia ucelený pohled a zkušenost přímo z praxe.

Aktivity projektu Tvorba manuálů a příručkyTvorba manuálů a příručky pro žáky SŠ. WorkshopyWorkshopy - setkávání žáků a pedagogů se zástupci firem. Tvorba DVDTvorba DVD – představující technické obory. Stínování pracovníků firemStínování pracovníků firem žáky SŠ.

Tvorba manuálů a příručky Na základě analýzy současného stavu technických oborů v Moravskoslezském kraji byly vytvořeny: 1.Manuál Needs Analyse 1.Manuál Needs Analyse, jehož obsahem jsou informace o situaci na trhu práce v oblasti technických oborů v MSK, požadavcích firem na absolventy škol, přehledný popis jednotlivých odvětví v oblasti techniky, včetně přehledu profesí.

Tvorba manuálů a příručky 2.Manuál Vzdělávání v technických oborech, 2.Manuál Vzdělávání v technických oborech, obsahující informace o technických oborech a jejich perspektivách,o technických SŠ v MSK, o možnostech vysokoškolského studia, dále o uplatnitelnosti žen v technice. 3.Příručka Teorie a praxe/ Kladya zápory 3.Příručka Teorie a praxe/ Klady a zápory bude výsledkem aktivní spolupráce představitelů firem s pedagogy SŠ, v rámci níž dojde k výměně zkušeností a ke konfrontaci požadavků na žáky při studiu a při vstupu do pracovního procesu.

Workshopy V rámci projektu dojde k pořádání 2 druhů workshopů v období říjen 2009 – září 2010: 1. pro žáky středních škol v Moravskoslezském kraji 2. pro pedagogy středních škol v Moravskoslezském kraji Na workshopech dojde k osobnímu setkávání představitelů firem z oblasti elektrotechniky, strojírenství, stavebnictví a IT s žáky a pedagogy středních škol.

Workshopy zvýšit informovanost žáků a pedagogů propojit teorii s praxí Cílem workshopů je zvýšit informovanost žáků a pedagogů SŠ o technických oborech a firmách působících v kraji v daném odvětví. Snahou je nejen studenty motivovat k dalšímu vzdělávání se na VŠ, ale především propojit teorii s praxí prostřednictvím navázání spolupráce SŠ s firmami. Teorie a praxe/klady a zápory Pedagogové SŠ mohou aplikovat získané poznatky od představitelů firem k popularizaci technických oborů. Na základě workshopů pro pedagogy vznikne příručka Teorie a praxe/klady a zápory vhodná k využití při výuce technických předmětů na školách.

Tvorba DVD instruktážní DVD Vytvořené instruktážní DVD představí a přiblíží žákům SŠ jednotlivé obory z oblasti elektrotechniky, stavebnictví, strojírenství a IT. Žáci SŠ tak získají možnost blíže se seznámit s technickými profesemi a praxí jako takovou. zvýšit povědomí žáků SŠ o technických oborech Snahou DVD je zvýšit povědomí žáků SŠ o technických oborech populární formou a zvýšit tak jejich atraktivitu.

Stínování pracovníků firem žáky SŠ 10 žáků Stínování zahrnuje výběr min. 10 žáků, kteří budou vykonávat činnost odborných zaměstnanců firem (tzn. stínovat) po dobu 14 dnů. Cílem je, aby potencionální zaměstnavatelé seznámili žáci SŠ s prostředím svých firem a s konkrétní prací v technických oborech (learning by doing). Tato forma nabývání praktických zkušeností povede ke zvýšení uplatnitelnosti budoucích absolventů na trhu práce. Studenti budou mít možnost poznat jedinečné pracovní prostředí daného podniku a seznámit se s pracovními postupy. Hlavním přínosem stínování je jedinečná zkušenost pro žáky a možnost navázání dlouhodobé spolupráce firem se školami.

Přínosy projektu pro SŠ vybraní pedagogové: možnost diskutovat se zástupci firem o problematice uplatnění se v technických oborech a vyměňovat si názory týkající se teorie a praxe; vybraní žáci: možnost osobně se seznámit s náplní jednotlivých technických oborů, navázat osobní kontakt se zástupci firem, získat jedinečnou možnost intenzivní praxe; využívání manuálů, příručky a DVD; navázání dlouhodobé spolupráce s firmami v MSK; zviditelnění školy. A to vše bez finančních nákladů a rizik pro SŠ.

Přínosy pro firmy navázání dlouhodobé spolupráce se školami v MSK; podílení se na zatraktivnění technických oborů pro žáky SŠ, tak aby při volbě dalšího studia volili VŠ technického typu; účast na stínování; navázání kontaktů s žáky SŠ, co by potencionálních a kvalifikovaných zaměstnanců; zviditelnění Vaší firmy. A to vše bez finančních nákladů a rizik pro firmu.

Fotografie z konference

Buď IN, buď TechIN…

Kontaktujte nás a zapojte se do projektu TechIN – Propojení studia a praxe! TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Alejnikovova 6, Ostrava – Jih tel.: , Okresní hospodářská komora Karviná Svatováclavská 97/6, Karviná – Fryštát tel.: , KOORDINÁTOR PROJEKTU:PARTNER PROJEKTU: