Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r. 1996 Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna 10.9.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Ekocentrum Paleta – Zdraví na talíři. Vazba na strategické dokumenty města – Akční plán strategie města – opatření „Rozvoj programů péče o zdraví obyvatel“
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Projekt Škola podporující zdraví
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Koncepce péče o staré občany
Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Zdravá škola.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Zdravý kraj Vysočina a MA 21
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Tématické okruhy pro předkladatele projektů podpory zdraví Státní zdravotní ústav 2014.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
MUDr. Věra Kernová Státní zdravotní ústav Praha
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Věra Kernová Doc. MUDr. Lumír Komárek, CSc. Státní zdravotní ústav Praha.
Zdraví a jeho determinanty Mgr. Aleš Peřina, Ph. D. Ústav ochrany a podpory zdraví LF MU Kamenice 5, Brno.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Rodinná politika v Jihomoravském kraji Rodinná politika v centru pozornosti krajů a obcí ( Jihlava – konference)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Sociální služby a Projekt Zdravý kraj v Jihomoravském kraji J.Drbal, V.Kytnerová, K.Zouharová Plánování rozvoje sociálních služeb Dobrá praxe zdravých.
Definice, základní pojmy
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Kateřina Janovská.  Populace stárne  Rodí se málo dětí  Staří lidé žijí déle  Muži umírají dřív  „ Musím déle pracovat“  „Nebude na důchody“  „Bude.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plány vzdělávání a Přemyslovské střední Čechy o.p.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno
"Budete-li dobře pečovat o své tělo, vydrží Vám po celý život" George Coevoet.
MUDr. Stanislav Wasserbauer
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
„Dočkáme se vládní strategie pro zdraví seniorů?“
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Parlament České republiky " PREVENCE SEZÓNNÍ CHŘIPKY V ČR"
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Bulínová Lucie Doležalová Zuzana
Národní diabetologický program (NDP)
Obor zdravotních služeb MZ
Registrační číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_047/
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Transkript prezentace:

Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna

Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí, 2014 schválená vládou a PS „Zdraví nevzniká v nemocnicích, ale v rodinách, školách a na pracovištích, všude tam, kde lidé žijí a pracují, odpočívají a stárnou. Zdravotní péče má podíl na celkovém zdraví obyvatel pouze asi z 20 %; zbývající podíl je důsledkem faktorů, které na lidi působí v jejich běžném životě. A právě tam je těžiště péče o zdraví. Je vhodné a potřebné posílit zdravotní výchovu, ochranu a podporu zdraví, prevenci nemocí. Skutečnost, že Národní strategie byla podpořena jak vládou ČR, tak Parlamentem ČR, ukazuje, že zdraví je prioritou napříč politickým spektrem“. MUDr. Svatopluk Němeček, MBA, ministr zdravotnictví

Program Škola podporující zdraví (ŠPZ) program všeobecné primární prevence  1986 vznikl ve Skotsku  1992 přijala WHO a doporučila k implementaci ve školách V Evropě  od r. 1992: Schools for Health in Europe (SHE), koordinuje Holandsko  ve 47 zemích škol V ČR  1996 program zahájen  2015 v síti cca 300 škol  Národní koordinační centrála SZÚ podpora metodická, ne finanční ČR Logo MŠ ČR Logo ZŠ,SŠ

3 pilíře programu vycházejí z definice zdraví WHO „Zdraví je stav fyzické, psychické, sociální a estetické pohody, nikoliv jen nepřítomnost nemoci nebo vady“

Zásady mateřské školy podporující zdraví Učitelka podporující zdraví Věkově smíšené třídy Rytmický řád života a dne Tělesná pohoda a volný pohyb Zdravá výživa Spontánní hra Podnětné věcné prostředí Bezpečné sociální prostředí Týmové řízení Partnerské vztahy s rodiči Spolupráce mateřské školy se základní školou Začlenění mateřské školy do obce Metodická pomoc SZÚ - Metodické příručky pro ŠPZ, obsahující strukturovaný obsah programu

„Program ŠPZ je spolu s dalšími komunitními programy WHO (Zdravá města a komunity, Podnik podporující zdraví, Nemocnice podporující zdraví) považován za vhodný příklad, „jak posilovat motivaci a odolnost, zejména zapojením místních lidí a rozvíjením sdílené odpovědnosti za zvládání problémů souvisejících se zdravím.“ (Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí, str. 26) Program ŠPZ je uveden v několika Národních akčních plánech, vypracovaných za účelem implementace Národní strategie Zdraví 2020, jako příklad dobré praxe, zvyšující zdravotní gramotnost – rozhodování ve prospěch zdraví.

Webové stránky:

Děkuji za pozornost Ing. Jitka Sosnovcová Státní zdravotní ústav, Šrobárova 48, Praha 10 Tel.: