Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POHYB V GRAVITAČNÍM POLI
Advertisements

2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Gravitační pole.
Digitální učební materiál
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06_FYZIKA Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _621 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _622 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Popis časového vývoje Pohyb hmotného bodu je plně popsán závislostí polohy na čase. Otázkou je, jak zjistit vektorovou funkci času ~r (t), která pohyb.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Ing. Pavla Macillisová
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
GRAVITAČNÍ POLE.
Gravitační pole Newtonův gravitační zákon
VOLNÝ PÁD.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_707.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tíhová síla a tíha tělesa
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _610 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _637 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Mechanika IV Mgr. Antonín Procházka.
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
Šikmý vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Vrhy těles - RISKUJ Autor: VY_32_INOVACE_5_1_8 Mgr. Jan Zach

Pohyby t ě les v homogenním tíhovém poli Zem ě - RISKUJ VY_32_INOVACE_5_1_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.

Volný pád Svislý vrh vzhůru Svislý vrh vzhůru Vodorovný vrh Vodorovný vrh Šikmý vrh vzhůru Šikmý vrh vzhůru

Pozor!!! Neklikejte mimo pole ani nerolujte kolečkem. Pozor!!! Neklikejte mimo pole ani nerolujte kolečkem.

Rychlost volného pádu ve vakuu závisí na hmotnosti tělesa tímto vztahem: Správná odpověď: Rychlost volného pádu na hmotnosti tělesa nezáleží!!! 1000

Bude těleso na povrchu Měsíce padat volným pádem stejně rychle, jako na povrchu Země? Proč? Bude těleso na povrchu Měsíce padat volným pádem stejně rychle, jako na povrchu Země? Proč? Správná odpověď: NE, na Měsíci je jiné tíhové zrychlení g. (6x menší) 2000

Bude mít na rychlosti volného pádu vliv atmosféra? Jestliže ano, tak jak? Správná odpověď: ANO, způsobuje vznik aerodynamické odporové síly, která těleso brzdí. 3000

Bude ve vzduchu meloun a pomeranč padat z dané výšky stejně rychle? A co pomeranč a peříčko? Proč? Bude ve vzduchu meloun a pomeranč padat z dané výšky stejně rychle? A co pomeranč a peříčko? Proč? Správná odpověď: Meloun a pomeranč ano – mají stejný tvar, tedy stejnou aerodynamickou odporovou sílu. Na peříčko působí aerodynamická odporová síla větší, bude padat pomaleji. Meloun a pomeranč ano – mají stejný tvar, tedy stejnou aerodynamickou odporovou sílu. Na peříčko působí aerodynamická odporová síla větší, bude padat pomaleji. 4000

Vyjádři vztah pro velikost rychlosti volného pádu ve vakuu v závislosti na výšce h. Správná odpověď: 5000

Jaká je rychlost dopadu svislého vrhu v porovnání s počáteční rychlostí? Správná odpověď: Je stejně veliká, ale má opačný směr. 1000

Vyjádřete mechanickou energii, kterou má těleso během pohybu. Správná odpověď: Na počátku má těleso pouze E K, která s rostoucí výškou klesá, E P roste. V max. výšce má těleso pouze E P, která při pohybu dolů opět klesá, E K roste. V okamžiku dopadu má těleso opět pouze E K. 2000

Správná odpověď: 3000 Je pravda, že výšku svislého vrhu vyjádříme vztahem NE – správně je

POZOR!!! Odpovídají všichni. POZOR!!! Odpovídají všichni. Svou odpověď zapište na papír. Svou odpověď zapište na papír. 4000

Správná odpověď: h=11,25 m, t=3 s Do jaké maximální výšky vyletí těleso, které vyhodíme ze země svisle vzhůru poč. rychlostí 15 m.s -1 ? Za jak dlouho dopadne na zem? (g=10 m.s -1 ) 4000

Správná odpověď: ANO stejná síla těleso brzdí směrem nahoru i dolu! ANO stejná síla těleso brzdí směrem nahoru i dolu! Bude doba výstupu a doba pádu svislého vrhu stejná, i když nebudeme zanedbávat odpor prostředí? 5000

1000 PRÉMIE Body zdarma! PRÉMIE Body zdarma!

Správná odpověď: NE – Trajektorií je část paraboly. Trajektorií vodorovného vrhu je část elipsy. Je toto tvrzení správné? 2000

Správná odpověď: Jde o složení rovnoměrného pohybu (ve směru osy x) a volného pádu (ve směru osy y). Vodorovný vrh je složený z těchto pohybů: 3000

Správná odpověď: Místo vrhu : x=0, y=h Místo dopadu : x=d, y=0 Místo vrhu : x=0, y=h Místo dopadu : x=d, y=0 Jaké souřadnice x,y má místo vrhu a jaké místo dopadu? 4000

Správná odpověď: Je pravda, že délka vodorovného vrhu je přímo úměrná počáteční rychlosti v ? 5000 ANO – závisí na viz. LP – vrhy těles ANO – závisí na viz. LP – vrhy těles

Správná odpověď: Ve vakuu – parabola Ve vzduchu – balistická křivka Ve vakuu – parabola Ve vzduchu – balistická křivka Doplňte: Trajektorií šikmého vrhu vzhůru ve vakuu je……., ve vzduchu……... Doplňte: Trajektorií šikmého vrhu vzhůru ve vakuu je……., ve vzduchu……

Správná odpověď: Pro úhel  45° viz. výsledky LP vrhy těles Pro úhel  45° viz. výsledky LP vrhy těles Pro jaký elevační úhel  je dolet šikmého vrhu největší? 2000

PRÉMIE Body zdarma! PRÉMIE Body zdarma! 3000

Správná odpověď: Složka: v Y = v 0.sin  Složka: v Y = v 0.sin  Dobu letu šikmého vrhu ovlivňuje jedna složka počáteční rychlosti v 0. Vyjádřete ji! 4000

Správná odpověď: Oba dopadnou současně. 1. kámen letí složeným pohybem (osa y: svislý vrh – nahoru – rovnoměrně zpomalený pohyb, dolů volný pád, osa x: rovnoměrný pohyb), 2. kámen padá volným pádem. Oba dopadnou současně. 1. kámen letí složeným pohybem (osa y: svislý vrh – nahoru – rovnoměrně zpomalený pohyb, dolů volný pád, osa x: rovnoměrný pohyb), 2. kámen padá volným pádem. 1. kámen byl vržen šikmo vzhůru poč. rychlostí v 0. V okamžiku, kdy míjí bod maximální výšky výstupu je ze stejného místa volně puštěn 2. kámen. Který z kamenů dopadne na zem jako první a proč? 5000

Téma sady: Mechanika I. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Pohyby těles v homogenním tíhovém poli Země Anotace: Jedná se o prezentaci, která formou soutěže „RISKUJ“ zopakuje, nebo prověří znalosti žáků na téma vrhy těles. Hlavním zdrojem informací je učebnice: FYZIKA pro gymnázia – Mechanika, RNDr. Milan Bednařík, CSc., doc. RNDr. Miroslava Šiková, CSc., ing. Petr Bujok Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Vrhy těles - RISKUJ Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže ve stanoveném čase zformulovat odpověď na otázku, učí se komunikovat a spolupracovat se spolužáky. Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina: let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít pro zopakování učiva na téma vrhy těles zábavnou formou. Dvě skupiny mezi sebou soupeří o lepší výsledek. Po kliknutí na danou otázku se tato otázka zobrazí. Na Každou odpověď mají žáci časový limit 45 s, pak se sama zobrazí (kromě svislého vrhu za 4000 – ta má časový limit 1,5 min). Časový limit lze ukončit kliknutím levého tlačítka myši. K návratu do seznamu otázek použijte tlačítko zpět. Nepoužívejte rolovací kolečko a klikejte pouze na tlačítka, jinak se může zobrazit následující otázka! Body je třeba zaznamenávat a počítat zvlášť.