Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Advertisements

Rozdíly v pravidlech silničního provozu
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Lidský faktor v dopravě!
Vypuklé zrcadlo Erik Bambušek Ondřej Pavelka.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Světelné jevy Optika II..
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
OPTIKA.
OPTIKA II.
ODRAZ SVĚTLA (zákon odrazu světla, periskop)
Cesta do školy a z ačátek školního roku Karel Loprais zmocněnec ministra dopravy.
Základní zákony geometrické optiky
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Piktogramy – co je to?.
Dopravní síť České Republiky
TECHNICKÝ AUDIT 8. přednáška. Snížení rizika a bezpečnostní opatření 1)Snížení rizika použitím konstrukčních metod či nahrazení méně rizikovými materiály.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
DOPRAVNÍ ZNAČKY 3. ročník
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DOPRAVNÍ ZNAČKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Dopravní značky.
Michal Marek Lukáš Motl 8.B
Název Dopravní výchova - křižovatky
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Název Dopravní výchova - značky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
LOM A ODRAZ VLNĚNÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Školení CDV CEN pr EN Funkce a vlastnosti retroreflexních folií z hlediska uživatelů.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_05_17_dopravní značky 1.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELI-1.1 BEZPEČNOST Obor:Elektrikář.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
VY_32_INOVACE_06_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní družina, Duchcov,
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Bakalářská práce Autor: Petr Hoštička. * Cílem práce bylo zmapovat bezpečnost a použití zádržných systémů v silniční dopravě * Práce se zabývá rozdělením.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
DOPRAVNÍ ZNAČKY ŠABLONA III/2 Mgr. Hana Stodulková – ZŠ, Horní Slavkov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_09_17_dopravní značky 5
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Třída 3.B 3. hodina.
Vážení vozidel za jízdy WIM
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti dopravního značení

Školení CDV 2 Ovlivňující faktory Lidský faktor Více než 90% dané dopravní situace je vnímáno lidským okem

Školení CDV 3 Ovlivňující faktory Za tmy registruje lidské oko pouze 5% informací, které jsou registrovány za denního světla

Školení CDV 4 Ovlivňující faktory Ovlivňující faktory Věk Poměr evropské populace ve věku nižším než 20 nebo vyšším než 60 let se navzájem obrátí v roce

Školení CDV 5 Ovlivňující faktory S každými 13 lety věku je potřeba dvojnásobné množství světla pro vidění stejné informace věk %

Školení CDV 6 Proces vnímání značky Fáze 1Fáze 2 Fáze 3 Detekce Identifikace Vjem Základy nahlížení značky

Školení CDV 7 Detekce Identifikace Vjem Akce 10,5 - 14,5 vteřin Proces vnímání značky

Školení CDV 8 Detekce Identifikace Vjem Akce 278 m při 100 km/h Proces vnímání značky

Školení CDV 9 Ovlivňující faktory Nárůst dopravy v Evropě Mio

Školení CDV 10 Ovlivňující faktory Trvalý růst v množství dopravy znamená: -větší hustotu dopravy -větší přetížení silnic -více nočního provozu -více silničních prací v noci

Školení CDV 11 Co je značení? ZNAČENÍ JE jedno z nejdůležitějšíchBEZPEČNOSTNÍCH opatření v dopravním prostředí.

Školení CDV 12 Směrové Výstražné In for mativ níDopravníZnačení A65 Lincoln 12 km For 5 miles Příka zové

Školení CDV 13 Tvary dopravních značek: Značky výstražné Značky Značky příkazové informativní Viditelnosti dopravních značek

Školení CDV 14 Viditelnosti dopravních značek Jas 50

Školení CDV 15 Viditelnost dopravních značek Jas 50

Školení CDV 16 Ovlivňující prvky: Viditelnosti dopravních značek Tvar Barva Symbol Velikost značky Velikost písma Jas P P P

Školení CDV 17 Dopravní značky jsou efektivní pokud: Pokryjí určený požadavek Upoutají pozornost řidiče Sdělují jednoduché a srozumitelné sdělení Jsou řidičem respektovány Jsou umístěny tak, aby umožnily dostatek času pro příslušné kroky

Školení CDV 18 Okolní prostředí dopravních značek Okolním světlem Dopravní složitostí Rychlostí Umístěním dopravní značky Okolí dopravních značek je charakterizováno:

Školení CDV 19 Pozorovací úhel (  ): Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnosti dopravních značek Úhel mezi světelným paprskem a paprskem zpětného odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči. odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči.

Školení CDV 20  Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnost dopravních značek

Školení CDV 21 Pozorovací úhel Příklad: Osobní auto Viditelnost dopravních značek  = ° 200 m 2,5m 

Školení CDV 22 Pozorovací úhel Příklad: Nákladní auto Viditelnost dopravních značek 200 m 2,5m  = ° 

Školení CDV 23 ß  Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek

Školení CDV 24 ß  = 58° Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek

Školení CDV 25 Závěr Kvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnostKvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnost

Školení CDV 26 Dopravní značení to je bezpečnost na silnicích