Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti dopravního značení
Školení CDV 2 Ovlivňující faktory Lidský faktor Více než 90% dané dopravní situace je vnímáno lidským okem
Školení CDV 3 Ovlivňující faktory Za tmy registruje lidské oko pouze 5% informací, které jsou registrovány za denního světla
Školení CDV 4 Ovlivňující faktory Ovlivňující faktory Věk Poměr evropské populace ve věku nižším než 20 nebo vyšším než 60 let se navzájem obrátí v roce
Školení CDV 5 Ovlivňující faktory S každými 13 lety věku je potřeba dvojnásobné množství světla pro vidění stejné informace věk %
Školení CDV 6 Proces vnímání značky Fáze 1Fáze 2 Fáze 3 Detekce Identifikace Vjem Základy nahlížení značky
Školení CDV 7 Detekce Identifikace Vjem Akce 10,5 - 14,5 vteřin Proces vnímání značky
Školení CDV 8 Detekce Identifikace Vjem Akce 278 m při 100 km/h Proces vnímání značky
Školení CDV 9 Ovlivňující faktory Nárůst dopravy v Evropě Mio
Školení CDV 10 Ovlivňující faktory Trvalý růst v množství dopravy znamená: -větší hustotu dopravy -větší přetížení silnic -více nočního provozu -více silničních prací v noci
Školení CDV 11 Co je značení? ZNAČENÍ JE jedno z nejdůležitějšíchBEZPEČNOSTNÍCH opatření v dopravním prostředí.
Školení CDV 12 Směrové Výstražné In for mativ níDopravníZnačení A65 Lincoln 12 km For 5 miles Příka zové
Školení CDV 13 Tvary dopravních značek: Značky výstražné Značky Značky příkazové informativní Viditelnosti dopravních značek
Školení CDV 14 Viditelnosti dopravních značek Jas 50
Školení CDV 15 Viditelnost dopravních značek Jas 50
Školení CDV 16 Ovlivňující prvky: Viditelnosti dopravních značek Tvar Barva Symbol Velikost značky Velikost písma Jas P P P
Školení CDV 17 Dopravní značky jsou efektivní pokud: Pokryjí určený požadavek Upoutají pozornost řidiče Sdělují jednoduché a srozumitelné sdělení Jsou řidičem respektovány Jsou umístěny tak, aby umožnily dostatek času pro příslušné kroky
Školení CDV 18 Okolní prostředí dopravních značek Okolním světlem Dopravní složitostí Rychlostí Umístěním dopravní značky Okolí dopravních značek je charakterizováno:
Školení CDV 19 Pozorovací úhel ( ): Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnosti dopravních značek Úhel mezi světelným paprskem a paprskem zpětného odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči. odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči.
Školení CDV 20 Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnost dopravních značek
Školení CDV 21 Pozorovací úhel Příklad: Osobní auto Viditelnost dopravních značek = ° 200 m 2,5m
Školení CDV 22 Pozorovací úhel Příklad: Nákladní auto Viditelnost dopravních značek 200 m 2,5m = °
Školení CDV 23 ß Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek
Školení CDV 24 ß = 58° Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek
Školení CDV 25 Závěr Kvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnostKvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnost
Školení CDV 26 Dopravní značení to je bezpečnost na silnicích