 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil 25.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Proměna škol v Centra celoživotního učení KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 11. listopadu 2011.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Odborné školství a další vzdělávání v Libereckém kraji KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 10. listopadu 2011.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Program dnešního setkání OPS ( )
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
 Evropský sociální fond  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  Doba realizace projektu: –
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
 Do tvorby strategie jsou zapojení pracovníci příslušných odborů KÚ LK a zároveň další zainteresované subjekty ze sociální oblasti, služeb a vzdělávání.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
ZPRÁVA O STAVU RESORTU Alena Losová členka Rady Libereckého kraje
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil Účastníci:  Pracovníci KÚ LK  Ředitele škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem

Silné a slabé stránky důležitých oblastí vzdělávání: Hodnocení kvality vzdělávání Strategické plánování rozvoje vzdělávací soustavy Učitel jako řídicí činitel výchovno- vzdělávacího procesu Žák jako objekt a subjekt výchovy Spolupráce mezi školami a zaměstnavateli Financování školství Kapacita a dostupnost vzdělávání Učivo jako obsah vzdělávání atd. Individuální a skupinová práce:  Sběr podkladů ke SWOT analýze od jednotlivých účastníků  Práce ve skupinách (11 skupin rozdělených podle typů školských zařízení)

 Silné stránky:  Slabé stránky: Snaha o tvorbu strategických plánu Snaha o odhadnutí trendů vývoje školství Možnost propojení vzdělávaní s potřebami trhu práce Politizace školství Nekoncepčnost Formálnost Nekritické přejímání zahraničních vzorů

 Silné stránky:  Slabé stránky: Jednotné maturity Snaha o vytváření evaluačních nástrojů Srovnávací testy Neexistence jednotného systému hodnocení Časté změny Neexistence jasné definice pojmu kvality Rozdílná úroveň žáků přijímaných do SŠ

 Silné stránky:  Slabé stránky: Kvalifikace Zájem o profesní růst Možnost tvůrčí práce Nedostatečné společenské a finanční ohodnocení Nelákavé povolání pro schopné jedince Nízká úroveň absolventu pedagogických VŠ Učitelem se musíte narodit

 Silné stránky  Slabé stránky Znalosti a dovednosti ICT Sebevědomí Vyjádření názoru Schopnost čerpat informace z jiných zdrojů Nedostatečná motivace žáků ke vzdělávání Nadhodnocené vnímání práv Špatné sociální zázemí Jednostranné zájmy (PC)

 Silné stránky:  Slabé stránky: Snaha o přizpůsobení se potřebám trhu Zájem škol spolupracovat se sociálními partnery Větší zájem ze strany firem Nedostatečný zájem ze strany škol nebo zaměstnavatelů Spolupráce je často pouze formální Firmy se nepodílejí na motivaci žáků ke studiu Spolupráce není adekvátní potřebám

 Silné stránky:  Slabé stránky: Stabilita financování Možnost doplňkové ekonomické činností Rozvojové programy MŠMT Podfinancování Nekoncepčnost Špatně a nemoderně vybavené školy Financování nenaplněných oborů Sponzorství

 Silné stránky:  Slabé stránky: Granty a projekty Postupné snižování energetické náročností škol Nedostatek financí Prostředky je nutno získávat z grantů Výběrová řízení naměřená na výběr nejlevnější nabídky Dobré vybavení škol digitální technikou

 Silné stránky:  Slabé stránky: Dobrá kapacita i dostupnost Široká nabídka oborů Příliš velká kapacita oborů Nejsou dostatečně podporovány okrajové části LK a hospodářsky slabé oblasti Neochota zasahovat do sítě škol Komfortní dostupnost většiny oborů

 Silné stránky:  Slabé stránky: Možnost variability ŠVP Elektronické výukové materiály Chybí provázanost ŠVP jednotlivých škol Není preferována odbornost Formálnost obsahu Dostatek podkladů pro kvalitní výuku

 Práce ve skupinách (11 skupin rozdělených podle typů školských zařízení)  Základní podmínkou všech projektů měl být soulad s vypracovanou SWOT analýzou  Ze slabých stránek v rámci SWOT analýzy byla každou pracovní skupinou vybrána k řešení jedná oblast » návrh jednoho konkrétního projektu

Během jednání bylo vytvořeno celkem 11 návrhů projektů Tematické zaměření projektu:  Investice do budov a vybavení (zateplení budov, rekuperace energií, solární energie, modernizace vybavení)  Další vzdělávání pedagogů dětských domovů  Průběžné vzdělávání pedagogů volného času (DDM, DM)  Podpora speciálně-pedagogické činnosti  Posílení kompetence žáků v oblasti odborného a přírodovědného vzdělávání

 Financování aktivit pořádaných školou a pro školu (exkurze, účast na výstavách)  Dlouhodobá výměna vyučujících mezi školami jako prevence proti vyhoření  Navýšení počtu pedagogicko-psychologických poraden  Zajištění srovnatelných výchozích podmínek pro výuku jednotlivých skupin oborů v LK

 Shrnutí sebraných poznatků  Projednání a připomínkování v rámci jednání pracovní skupiny pro vzdělávaní (Pakt zaměstnanosti)  Propojení jednotlivých oblastí (školství, sociální oblast a cestovní ruch)  Zapracování do Strategie rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji

Tamara Tomešová projektový manažer a metodik projektu SAP Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Tel Děkuji za pozornost!