Světová literatura 2. poloviny 20. století opakování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Hynek Mácha - Narozen 16.listopadu 1810 v praze.
Advertisements

Literární věda.
Obecné poučení o literatuře
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Rozbor uměleckého textu
Představitel skupiny lumírovců
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Téma: Postmoderna v literatuře
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název: LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Obecné poučení o literatuře
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
postmodernismus, magický realismus
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:SLOVANSKÁ VZÁJEMNOST Autor:Mgr.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Christian Morgenstern
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Poezie ve světové literatuře
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Portréty literárních osobností světové literatury
Umělecké směry 20. století
Humanismus z latinského humanus = lidský různé myšlenkové směry a postoje, zaměřené na člověka, lidství a lidstvo.
William Shakespeare.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Obecná charakteristika literatury Mgr. Michal Oblouk
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Téma: Světoví básníci 1. poloviny 20. století
Postmodernismus Postmodernismus. Dokážete vysvětlit tento pojem?
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_19_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Balet Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vendulka.
Jaroslav Vrchlický Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Literatura 19. století, Mgr. Veronika Mrkvanová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Václav Hrabě NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Americká próza mezi válkami
2. Fáze Národního obrození
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Světová literatura 2. poloviny 20. století opakování

Světová literatura 1.Který literární směr má původ ve filosofii Martina Heideggera? 2.Kdo jsou hlavní představitelé tohoto směru? 3.Který literární směr ovlivňoval italskou literaturu konce 40. let? 4.Kteří autoři a která díla k tomuto směru patří? 5.Kdo je autorem díla Kristus se zastavil v Eboli?

Světová literatura 1.Kdo ke autorem románu Na cestě? 2.Ke kterému směru tento autor patřil? 3.Který básník byl s tímto směrem úzce spjat? 4.Jak se jmenuje jeho stěžejní básnické dílo? 5.Ke kterému směru patří John Osborne a Kingsley Amis?

Světová literatura 1.Který typ románu vytvořili Alain Robbe Grillet a Nathalie Saraultová? 2.Kdo je autorem románu Plechový bubínek? 3.Co napsal Heinrich Böll? 4.Který americký autor zachytil poměry v americké armádě při invazi do Itálie za 2. sv. války? 5.Který román se odehrává za 2. světové války v japonském zajetí a kdo je jeho autorem?

Světová literatura 6.Za které dílo získal Boris Pasternak Nobelovu cenu za literaturu? 7.Kdo a ve kterém díle popsal otřesné podmínky ruských pracovních táborů? 8.Kdo je autorem postmodernistického díla Pěna dní? 9.Ke kterému typu literatury patří autor Obecných dějin hanebnosti a o koho jde?

Světová literatura 10. Napište dvě nejslavnější díla Umberta Eca. 11.Ke kterému směru Umberto Eco patří? 12.Kterým románem se proslavil Vladimír Nabokov? 13.Kdo je autorem románu Jatka č. 5 a Snídaně šampionů? 14.Který román proslavil autora Kroniky ohlášené smrti a Lásky za časů cholery?

Světová literatura 15.Co mají společného Gabriel Márquez a Salman Rushdie? 16.Kdo je autorem Farmy zvířat a kterou další dystopií se tento autor proslavil? 17.Který kanadský písničkář měl vliv i na evropské básníky? 18.Odkud pochází a jaké tvorbě se převážně věnuje Octavio Paz, který byl za svou tvorbu oceněn Nobelovou cenou? 19.Co je cílem „travestie“?

Světová literatura 20.Co je hlavním tématem absurdního dramatu? 21.Napište tři hlavní představitele absurdního dramatu spolu s jejich hlavními díly. 22.*Který francouzský autor byl předchůdcem absurdního dramatu (hra Král Ubu)? 23.Kterým hrami se proslavil Friedrich Dürenmatt? 24.Ze které Sartrovy hry pochází výrok „Peklo jsou ti druzí“?

Literární věda 1.Co zkoumá filologie? 2.Jak se nazývá obor, který zkoumá slovanské jazyky? 3.Co je předmětem studia bohemistiky? 4.Proč je hlavním předmětem zájmu literární vědy beletrie? 5.Které funkce včetně estetické má literatura? 6.Jmenujte tři hlavní disciplíny literární vědy: 7.Co studuje literární historik? 8.Co je hlavním posláním literární kritiky? 9.Čeho si všímá literární teorie? 10.Čím se zabývá poetika?

Literatura Co je to beletrie? Co patří do literatury faktu? Co znamená označení věcná literatura?

Beletrie 1.Co zahrnuje pojem beletrie? 2.Jak je uspořádána próza? 3.Čím se vyznačuje poezie? 4.Která poezie je psaná bez využití rytmu? 5.Co znamená eufonie? 6.Co je základem epiky? 7.Uveďte pět částí syžetu: 8.Uveďte pět kompozičních principů lyriky: 9.Uveďte pět kompozičních postupů epiky: 10.Kdo nahrazuje vypravěče v lyrice?