Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_15_Vlastivědný test pro 5.třídu Téma: Vlastivěda Datum tvorby:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Česká republika a její státní symboly.
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_12 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÁ REPUBLIKA Opakování učiva o ČR Kraje, pohoří, vodstvo
CZ 1. kolo 6.ročník KVÍZ.
ŘEKY ČESKÉ REPUBLIKY.
Osobnosti národního obrození
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Naše vlast Naše vlast je Česká republika. Leží ve středu Evropy.
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Česká Republika a její kraje
Prvouka pro 3. třídu NAŠE VLAST.
Příroda naší republiky
Česká republika 5. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_23.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT - MÍSTO, KDE ŽIJEME VLASTIVĚDA pro 5.roč. ZŠ  ČESKÁ REPUBLIKA DEMOKRATICKÝ STÁT  POLOHA – VZNIK OBYVATELSTVO  PRACOVNÍ LIST.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města ČR - opakování I. Téma: Česká republika jako součást.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Anotace: Pomocí soutěže si žáci zábavnou formou procvičí probrané učivo. Autor: Mgr. Renata Kubíčková (Autor) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Má základní.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_14_07_Česká republika – přírodní podmínky.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_2A_19_ČR pohoří Téma: Vlastivěda Datum tvorby: Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Evropa Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Česká republika Povrch.
Česká republika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakovací test – kraje ČR
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_05_Státní_symboly_sousední_státy_kh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
19. století opakování.
Události českých dějin v datech 16. a 20.stol.:
Česká republika.
Čtěte pozorně, ať vám nic neunikne!
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_19_IV_Z9_Riskuj.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Jak se jmenuje tato část České republiky ?
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
VLASTIVĚDNÝ AZ KVÍZ Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Procházková Datum: 25.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
První světová válka. Vznik československého státu.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Opakování I.- sousední státy ČR Česká republika jako součást Evropy
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Česká republika jako součást Evropy
Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_11 Sada 7
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
DUM - Digitální Učební Materiál
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Česká republika vodstvo.
Předmět: Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
zpracovaný v rámci projektu
Evropa 4 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_11 TÉMA: Vlastivěda4
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
Kdo chce být milionářem?
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_15_Vlastivědný test pro 5.třídu Téma: Vlastivěda Datum tvorby: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace: Materiál je určený pro žáky 5. ročníku, předmět vlastivěda – test znalostí. Jedná se o prezentaci na interaktivní tabuli. Prezentace je určena pro opakování učiva - jako test znalostí. Na snímcích je celkem 30 otázek – z toho prvních 14 je zeměpisných, dalších 16 je z vlastivědné části. U každé otázky jsou možných odpovědí. Vždy je správná právě jedna. Po označení správné odpovědi (kliknutím na písmeno A - E) se objeví „smajlík“(snímek 15), po označení chybné „mračoun“(snímek 15). Kliknutím na domeček se snímek vrátí zpět. Pomůcky: interaktivní tabule, interaktivní pero. Materiál je určen k interaktivní výuce.

VLASTIVĚDNÝ TEST PRO 5.TŘÍDU

1.Česká republika nesousedí s : AA RakouskemB NěmeckemC Maďarskem D SlovenskemE PolskemBC DE 2. Naše republika leží: AA ve středu EvropyB na jihu Evropy C na severu Evropy D na rozhraní EvropyB CD a Asie 3. Hlavním městem Slovenska je: AA BudapešťB BratislavaC Brno D Banská BystricaE ŽilinaBC DE

4. Česká a Slovenská republika tvořily společný stát do roku: AA 1918B 1945C 1989 D 1992E 2000BC DE 5. Naším severním sousedem je: AA RakouskoB Německo C Maďarsko D SlovenskoE PolskoBC DE 6. Nejvyšším pohořím ČR s nejvyšší horou Sněžkou jsou: A TatryB Alpy C Šumava D Jizerské hory E KrkonošeAB CDE

7. Nejdelší řeka ČR pramení na Šumavě, nazývá se: A Berounka B Vltava C Labe D DunajE OtavaAB CDE 8. Naše největší řeka pramení v Krkonoších a vlévá se do Severního moře. Je to: A Berounka B Vltava C Labe D DunajE Otava ABC DE 9. V Ústeckém kraji se nachází hora, na níž podle pověsti vylezl praotec Čech. Je to: AA Sněžka B Praděd C Říp D Králický SněžníkE PlechýB C DE

10. České Budějovice jsou krajským městem: A Jihočeského kraje B Jihomoravského kraje C Středočeského kraje D Moravskoslezského krajeA BCD 11. Hlavním městem Velké Británie je: AA LondýnB VídeňC PařížD Řím E StockholmBCD E 12. Mezi severní státy Evropy nepatří: AA NorskoB Finsko C Španělsko D ŠvédskoBCD

13. Nejvyšší hora Evropy se jmenuje: AA Gerlachovský ŠtítB SněžkaC Mont Blanc D Lomnický ŠtítBCD 14. Přibližný počet obyvatel v České republice je: AA 10 tisíc B 100 tisíc C 1 milion D 10 milionů E 1 miliarda B C DE 15. V době národního obrození čeští vlastenci usilovali o obrodu a znovuvzkříšení: AA německého jazyka B slovenštiny C angličtinyD českého jazykaB CD

16. Mezi významné osobnosti národního obrození nepatřil: AA Josef Kajetán TylB Václav Havel C Josef JungmannD František PalackýB CD 17. Divadelní hru Fidlovačka, ve které poprvé zazněla píseň Kde domov můj, napsal: AA Josef Kajetán TylB Václav Havel C Josef JungmannD František PalackýB CD 18. Autorem hudby naší hymny je: AA Josef Kajetán TylB Václav Havel C Josef JungmannD František ŠkroupB CD

19. V roce 1883 bylo slavnostně otevřeno Národní divadlo – uvedením opery Libuše: AA Antonína Dvořáka B Bedřicha Smetany C W. A. Mozarta D L. van BeethovenaB CD 20. Oponu Národního divadla zdobí obraz: AA Vojtěcha Hynaise B J. K. Tyla C Bedřicha Smetany D Františka KřižíkaB CD 21. Nejvýznamnějším vynálezem 19.století byl: A počítač B mobilní telefonAB C psací stroj D parní strojCD

22. Na konci 19.stolení se v průmyslu uplatnila elektřina. Vynálezy v této oblasti se proslavil: A František Křižík B František Palacký C František Škroup D J. E. PurkyněABC D 23. Nejdéle ze všech habsburských panovníků ( ) vládl: AA František Josef I.B František Palacký C T.G.MasarykD Karel IV.B CD 24. V roce 1867 byla habsburská říše rozdělena na dvě části: AA Čechy a Moravu B Čechy a Slovensko C Čechy a Rakousko D Rakousko a UherskoB CD

25. První světová válka vypukla v roce 1914 a trvala: AA 4 měsíceB 4 roky C 14 měsíců D 14 rokůBC D 26. Druhá světová válka skončila 8.května: AA 1918B 1939C 1945 D 1968E 1989BC DE 27. Samostatná Československá republika vznikla : A 1918B 1939 C 1945 D 1968E 1989 A B CDE

28. Prvním prezidentem Československa byl: A Václav Havel B Eduard Beneš C Václav IV. D T.G.Masaryk A B CD 29. Nespokojenost s komunistickou vládou vyvrcholila takzvanou sametovou revolucí 17. listopadu: A 1918B 1939 C 1945D 1968E 1989AB CDE 30. Novým prezidentem po sametové revoluci se stal: AA Václav Havel B Eduard Beneš C Václav Klaus D T. G. MasarykB CD

ČECHUROVÁ, Milana, Alena JEŽKOVÁ a Petr CHALUPA. Vlastivěda 5: pro 5. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, ISBN Použité zdroje: