Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov
Komunikace, koordinace, spolupráce = základní podmínky rozvoje CR Návštěvníky turistické destinace žádné hranice nezajímají. Chtějí ucelenou nabídku v rámci určitého území, jedou za určitým tématem a za zážitky apod. Nutnost spolupráce na všech úrovních v rámci oboru v rámci regionu mezi sousedními regiony na národní úrovni ….
MORAVIA CONVENTION BUREAU Od je jedním ze zakládajících členů Czech Convention Bureau Duben East Moravian Convention Bureau Společně realizují řadu aktivit - výstupy v odborném tisku - prezentace doma i v zahraničí – road show, workshopy, veletrhy - společně oslovují zahraniční trhy Společně jsou lépe vidět!
Všichni máme zájem prosadit se na trhu. Vnímáme se jako konkurence? Nutno vnímat rozdíly trhu. Čím vzdálenější destinace, - tím globálnější nabídka. Turistikou nabídku vytváříme s ohledem na rozlišovací schopnost potenciálních návštěvníků.
Spolupráce 4 moravských krajů Od roku 2005 kraje Jihomoravský, Zlínský, Moravskoslezský a Olomoucký vytvářejí společnou turistickou nabídku Moravy a Slezska: „Morava a Slezsko – přijďte a poznejte více“, komplexní turistický průvodce po nejkrásnějších místech Moravy a Slezska, „Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků“ gastroprůvodce „Morava a Slezsko – průvodce pěšího turisty“ „Cykloprůvodcem po Moravě a Slezsku“ navazuje a tematicky rozvíjí předcházející společný materiál, mapový soubor „Na kole celou Moravou a Slezskem“
Centrála cestovního ruchu Jižní Morava a Centrála cestovního ruchu východní Moravy = spolupráce nejen na papíře - společná turistická nabídka - společné turistické produkty - společné marketingové aktivity
Společná prezentace jižní a východní Moravy v metropolích východního Německa: Magdeburg Berlín Drážďany Lipsko Připravujeme další - duben 2011
Společná prezentace ve spolupráci s Czech Convention Bureau roadshow MICE v Německu Mnichov Kolín prezentace nabídky pro pořádání kongresových a incentivních akcí
Další příklady dobré spolupráce Moravská jantarová stezka, turistický produkt vedený napříč moravskými regiony Partnerství v projektu IOP Významné turistické akce a cíle východní části České republiky Podpora společných turistických produktů na Baťově kanále a jeho propagace Svatojakubská stezka – turistická stezka vedoucí jižní Moravou a navazující na sousední regiony
Asociace organizací cestovního ruchu, z.s.p.o. Zakládajícími členy : Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava Centrála cestovního ruchu Východní Moravy Vysočina Tourism Destinační společnost Východní Čechy = organizací cestovního ruchu, které pracují na základě pověření či zřízení příslušným krajem. Cílem Asociace je navrhovat a podílet se při tvorbě legislativních a hospodářských opatření ve vztahu k cestovnímu ruchu. Asociace chce být dalším významným komunikačním kanálem mezi centrálními institucemi a regiony. Má zájem na prohlubování spolupráce v oblasti cestovního ruchu.
Děkuji Vám za pozornost a těším se na další spolupráci Mgr. Zuzana Vojtová Mgr. Zuzana Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, z.s.p.o. Radnická 2, Brno