Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
,,Znovuobjevení ornamentu, barvy, symbolických spojení a nalezená pokladnice historických forem.‘‘ Postmodernismus se vyznačuje Postmodernismus se vyznačuje.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Bauhaus
Umělecké směry 20. století
Secesní, Konstruktivismusní a Funkcionalimusní sloh
Architektura tužkou a ve 3D
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Hlavní město Francie. O P AŘÍŽI je jednoznačně Evropským městem umění. V muzeu Louvre, najdete největší historickou sbírku umění na světě. má svoji čtvrť.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
Karel TEIGE (1900 – 1951) ARCHITEKTURA JAKO VĚDA NEBO UMĚNÍ? Vlivný, průbojný teoretik a duchovní vůdce mladé generace Karel TEIGE byl toho názoru, že.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Architektura tužkou a ve 3D
Funkcionalistický Zlín
Město Brno.
Funkcionalismus v architektuře
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Architektura po funkcionalismu
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Hlavní město je Paříž Prezidentem Francie je François Hollande.
VY_32_INOVACE_DVK_3_2 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Antické Řecko – světská architektura
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektura po funkcionalismu
Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_10
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Celoškolní projekt 2014/2015 „Učíme se od profíků“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-17
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Radikálně barokní architektura
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Sochařské osobnosti 1. klasické období
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Raně renesanční italská architektura
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

 Architektonický směr poslední třetiny 20. stol.  Vznikl v USA v 60. letech.  Hlavními teoretiky byli Robert Venturi a Charles Jencks  V 70. letech rozšíření do Evropy a Asie

Charles Moore New Orleans, Piazza d'Italia/ (obr. 1)

 Odmítání funkcionalismu.  Je to chladná, arogantní a do sebe uzavřená architektura. Podobě postmoderního města už nevyhovuje.  Postmoderní architektura obnovuje komunikaci s člověkem. Základem je princip „dvojího kódování“

 Na stavbě má být užito zároveň několika architektonických jazyků, které jsou si svým významem rovny.  Divákům je dána vstřícná možnost komunikace. Každý si zde něco najde.  Je využito principu demokratické plurality (přirozené mnohosti odlišností), hry a vtipu

Mario Bofill Obytný komplex Abraxas - Marne- la-Vallée (obr. 4)

 Tvarová rozmanitost a barevná pestrost  Rehabilitace ornamentu  Důraz na lokální specifika a kontext stavby

 Vědomý historismus – znamená to obnovení klasického architektonického jazyka (věž, brána, průčelí…), který funkcionalismus a mezinárodní styl odmítli. Dochází k citacím historické architektury. Ty nejsou doslovné, vsazeny do nového kontextu získávají nový aktuální význam.

Edouard François Paříž, Hôtel Fouquet s Barrière (obr. 5)

1/ Datujte vznik postmoderny: 2/ Proti komu se postmoderna v architektuře vymezuje? 3/ Co znamená pojem „dvojí kódování“ 4/ Vysvětlete, jak pracuje postmoderní architekt s historií:

  Obrázek č. 1  Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:PiazzaDItalia 1990.jpg?uselang=cs  Obrázek č. 2  Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: ilding.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seagram_Bu ilding.jpg?uselang=cs  Obrázek č. 3  Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  m.JPG?uselang=cs m.JPG?uselang=cs

 Obrázek č. 4  Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  ne_( ).jpg ne_( ).jpg  Obrázek č. 5  Archiv autora

 Pijoán, J., Dějiny umění 12. Praha  Dudák, V. (ed.), Encyklopedie světové architektury: od menhiru k dekonstruktivismu, díl 2, L-Ž. Praha  Frampton, K., Moderní architektura: kritické dějiny. Praha, Academia 2004.