Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Advertisements

Tabulkový procesor – Excel Základní operace s buňkami.
Funkce v Excelu.
Excel – editace ( formát ) buněk
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
MS Excel – tvorba křížovky
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
INFORMATIKA 9 MS Excel III. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
MS EXCEL Charakteristika
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – záhlaví a zápatí Co se všechno naučíme??? Jak vkládat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker program pro tvorbu filmů Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Book Creator Co se všechno naučíme??? Jak vytvořit elektronickou.
Internetový prohlížeč Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání internetových.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word Co se všechno naučíme??? Automatické číslování stránek.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – OBSAH Jak vytvořit obsah?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s textem - odstavce Co se všechno naučíme??? Jak správně pracovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – Vizitky Co se všechno naučíme??? Tvorba vizitky pomocí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky III. Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - videoklipy Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Tvorba vlastních motivů v programu
Co se všechno naučíme??? Obtékání textu
Zalomit text do dalšího sloupce
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
MS Powerpoint prezentace
Tvorba tabulek ve Wordu
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Co se všechno naučíme??? Práce s textem Ctrl C Ctrl X Ctrl V
Informatika – Práce s listy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ24 Excel – funkce Randbetween Předmět 
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
MS WORD 2010 – úvod do programu
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Co se všechno naučíme??? Sčítání buněk SČÍTÁNÍ BUNĚK Funkce SUMA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní analýza Hledání řešení

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co už umíme? Orámování tabulky Psaní vzorců vždy začíná znaménkem = (rovná se) Nastavování formátu písma a buněk ikonami v záložce Domů Tučné písmo Nakloněné písmo Podtržené písmo Barva písma a buňky

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co se všechno naučíme Citlivostní analýza proces změny hodnot v buňkách s cílem zjistit, jak tyto změny ovlivní výstup vzorců na listu Hledání řešení na základě zadaného výsledku určuje možné vstupní hodnoty, které povedou k tomuto výsledku

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? V Excelu vytvoříme jednoduchou tabulku Vstupní hodnoty, které známe Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Klikneme do buňky A2 Napíšeme vzorec =2*C2 a potvrdíme klávesou ENTER TIP: při rozepsané buňce nemusíme psát adresy buněk, ale můžeme na ni kliknout myší – automaticky se doplní její adresa do vzorce Př: napíšeme =2* a klikneme na buňku C2, automaticky se doplní adresa =2*C2 Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Klikneme do buňky B2 Napíšeme vzorec =(A2+C2)/4 a potvrdíme klávesou ENTER

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? Hodnota Celkem je součet všech kuliček Klikneme do buňky D2 Napíšeme vzorec =A2+B2+C2 a potvrdíme klávesou ENTER Hledání řešení Přepneme se do záložky Data, klikneme na ikonu Citlivostní analýza a vybereme Hledání řešení Vyplníme hodnoty v tabulce tak, abychom zjistili, kolik kuliček má každý z chlapců

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? Nastavená buňka Buňka, ve které je vzorec pro celkový součet – D2 (napíšeme nebo klikneme do D2) Cílová hodnota Konečná hodnota – v našem případě celkový počet kuliček, tj. 120 Měněná buňky Buňka, ve které nemáme žádnou hodnotu ani vzorec – v našem případě buňky C2 Potvrdíme OK – Excel našel řešení

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Citlivostní analýzaSensitivity analysis Hledání řešeníSearch for solutions Nastavená buňkaCell configuration Cílová hodnotaTarget value Měněná buňkaChanging cells

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Samostatný úkol Pomocí citlivostní analýzy – hledání řešení - vyřešte následující úlohu Adéla má třikrát více květin než Markéta Iveta má o polovinu květin méně, než Adéla a Markéta dohromady Kolik květin má Markéta mají-li všichni dohromady 300 květin?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Použité zdroje: