Zatraktivnění MHD ve Žďáru nad Sázavou konference Integrované dopravní systémy 16. - 17. května 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Dopravní charakteristiky
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Ohlédnutí za konferencí. 3. ročník konference – základní informace více než 18 měsíců příprav náklady cca 2,5 mil. Kč více než 300 účastníků ( z toho.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Přístupnost IDS pro OOSPO
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Dopravní charakteristiky
Pracovní skupina Dopravní systémy a telematika
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Zatraktivnění MHD ve Žďáru nad Sázavou konference Integrované dopravní systémy května 2016

Začátkem roku 2015 zahájila činnost pracovní skupina pro zatraktivnění MHD Žďár nad Sázavou ve složení: radní města včetně starosty a místostarosty města zástupci dotčených odborů Městského úřadu zástupci dopravce, zajišťujícího provoz MHD zástupci z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice

Proč pracovní skupina vznikla? Aby se snažila odstranit zejména tyto kritizované nedostatky: nepravidelné a nepřehledné trasování spojů linek (celkem 14 linek) variabilita mezi spoji na linkách a to i periodických linkách nabídka někdy omezena v dopoledním přepravním sedle MHD nezajíždí na nové sídliště Klafar horší obslužnost podniků, škol, pošty, apod. problémy s návazností mezi MHD a vlaky nabídka MHD není atraktivní nedostatečná informovanost cestujících o MHD nejsou integrované jízdenky hromadné dopravy, hlavně pro cesty do Brna

SWOT analýza jde o první výstup a náplň práce skupiny zaměřena pozornost na oblasti provoz, infrastruktura a marketing zkompletováno 12 silných stránek, 15 slabých stránek, 25 příležitostí a 13 hrozeb

Výsledky práce pracovní skupiny nejprve realizována opatření, která nevyžadují zásadní investice a je možné je aplikovat ihned – 24h jízdenka, aplikace kdypřijede, www stránky – realizováno v roce 2015 ve druhé fázi opatření k celkovému zjednodušení systému a zlepšení v oblasti komunikace změn cestujícím – zlepšení návazností na vlak včetně možnosti integrace, snížení variability linek, jednotný vizuální styl – rok 2016 finální opatření - změny linkového vedení, které jsou podmíněné změnou infrastruktury (vybudování nových zastávek) – rok 2017

Jízdenka na 24 hodin jízdenka se setkala se zájmem verze jízdenky celé (35 Kč, jinak stojí jedna jízda 11 Kč) a poloviční (17 Kč, jinak stojí jedna jízda 5 Kč) cílem bylo oslovení další skupiny cestujících – např. turistů, přijíždějících do ZR, ostatně i proto termín zavedení v letním období.

Aplikace kdyprijede.cz (mhdzdar.kdyprijede.cz) první použití aplikace v rámci České republiky vozidla MHD vybavena telefony s datovým přenosem pro sledování jejich polohy aktuální odjezdy ze zastávek podle polohy vozidel, lepší než pouze podle jízdních řádů aktualizace polohy vozidla řádově v jednotkách sekund výstup pro mobilní telefony a obrazovky v místech s velkým obratem osob

Monitory s aktuálními odjezdy MHD původně pouze monitor s odjezdy spojů MHD v nádražní hale (bez vazby na kdyprijede.cz) nově monitory s aktuálními odjezdy spojů linek MHD na poliklinice a ve vestibulu Městského úřadu již s výstupy z aplikace kdyprijede.cz

QR kódy na zastávkách umožňují výstupy z aplikace kdyprijede.cz pro držitele smartphonů na zastávkách postupně umísťováno na všechny označníky, součástí je i návod pro čtečky kódů

WWW stránky do podzimu 2015 prakticky existovaly hlavně nezávislé www stránky k MHD ZR byla potřeba vzniku oficiálních stránek provázanost s aplikací kdyprijede.cz oficiální www stránky jsou stále ve vývoji

Infrastruktura probíhá posouzení zřízení 3 nových zastávek (tj. 6 zastávkových stanovišť) možnost vzniku propojovací komunikace ZR 4 – ZR 7 pro úsporu ujetých kilometrů úpravy zastávky Studentská jako budoucího přepravního uzlu MHD zvažováno zavedení prvků telematiky na křižovatkách (preference jízdy autobusů) a na zastávkách (tzv. inteligentní označníky)

IDS probíhá jednání o integraci města do IDS Jihomoravského kraje má se jednat o integraci rychlíků se spoji linek MHD důvodem je silná spádovost na Brno kvůli dojíždění do zaměstnání, škol, za lékařskou péčí, za nákupy, kulturou, apod.

Možnost pořízení nového vozidla z dotace k výzvě č. 20 z Integrovaného operačního programu nízkoemisní a bezemisní vozidla snaha o pořízení nových vozidel MHD

Marketing zvažována forma propagace změn nové logo MHD, slogan, jednotný vizuální styl

Den MHD 23.září 2015

Změna linkového vedení MHD finální výsledek činnosti pracovní skupiny důraz na zachování počtu ujetých kilometrů za rok, nebude změna velikosti dotace na provoz MHD z rozpočtu města proběhlo týdenní sčítání cestujících ve vozidlech v listopadu 2015 dále anketa pro zjištění proudů cestujících na webových stránkách a ve Žďárském zpravodaji potom i průzkum dojíždění podle místa trvalého bydliště u zaměstnanců i studentů data se vyhodnotí a pro zjištění přepravních proudů se aplikuje SW nástroj OmniTRANS výsledky zjištění přepravních proudů se využijí při změně linkového vedení MHD změny jízdních řádů plánovány od prosince 2016

Děkuji za pozornost. starosta města Žďáru nad Sázavou Mgr. Zdeněk Navrátil