Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Téma: CorelDRAW - uspořádání dokumentu, šablony - 9. díl
Základní škola a mateřská škola Bzenec
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Excel – editace ( formát ) buněk
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
RNDr. Pavel Vlach, Ph.D. kurz číslo
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
INKSCAPE Vektorová grafika.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Vkládání kreslených útvarů
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
GIMP : úpravy fotografií
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Hromadné úpravy fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Tilt-shift efekt Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Přejmenování, mazání, kopírovaní, přesun, vysypání koše
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
CorelDRAW – vlastnosti objektů
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Digitální učební materiál
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Zoner Callisto – křivky
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
6. cvičení 25. března 2015.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová

Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/ Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.32 Tematická oblast Název vzdělávacího materiáluTipy a triky (Corel Draw) Druh učebního materiáluVýukový materiál Anotace Výuka tématu grafika, vektory, základy práce v programu Corel Draw, tipy pro pohodlnější práci Klíčová slova Grafika, vektor, Corel Draw, nástroje, panely Ročník2. Typická věková skupina16–18 let Speciální vzdělávací potřebyŽádné AutorDitta Kukaňová ZhotovenoKvěten 2013 Celková velikost1,2 MB

Tipy a triky pro práci v programu Corel Draw

tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM ŠIPKA

Výběr objektů  tip: Pokud máte ve scéně třeba třicet objektů a chcete vybrat všechny (dvojklik na ikoně) kromě dvou, stačí vybrat všechny a potom se shiftem ty dva odebrat  tip: Pokud je objekt schován pod jiným objektem, můžete ho vybrat s přidrženou klávesou Alt.  tip : Pokud je vybrán seskupený objekt, můžete jeho jednotlivé objekty vybírat s klávesou Ctrl.

Měřítko a zrcadlo  Změna měřítka (velikosti) se provádí "chycením za čtvereček a tažením".  Rohový čtvereček způsobuje proporcionální změny. Stranovým se mení velikost pouze v jednom směru.  Ctrl: Přidržením této klávesy při změně měřítka se změna mění po 100%.  Shift: Způsobuje symetričnost prováděné funkce

Otočení  za rohové (ohnuté) šipky  objekt se bude otáčet kolem středu  střed otáčení může ležet např. mimo objekt - stačí jej tam pomocí myši posunout  Pokud při přesouvání středu navíc podržíte Ctrl, bude se "zarovnávat" do důležitých míst v objektu (středy stran, rohy). Při rotaci objektu se dá klávesa Ctrl taky využít. Pokud ji budete držet, bude se úhel otáčení po měnit skocích (nastaveno v Panelu vlastností. Původně 15°).  tip: Se stisknutou klávesou Shift můžete při otáčení zároveň měnit velikost objektu.

Umístění  neboli pohyb s objektem. Není nic lehčího, než ho "chytit a tahat ho po obrazovce". Pokud objekt nemá výplň je nejlepší ho chytit za obrys nebo za křížek uprostřed objektu (pokud ovšem nejste v režimu otáčení/zkosení - místo křížku je tam Střed).  tip: Pokud vás zdržuje najíždění na obrys u nevyplněných objektů, můžete zapnout Jako vyplněné v Panelu vlastností. I nevyplněné objekty pak můžete chytat za "bříško". Ušetří to spoustu nervů

tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM TVAR

 než začnete editovat křivku, musíte ji mít vybránu. To provedete nástrojem Výběr, nebo přímo nástrojem Tvar (kliknutím na ni). Křivka "změní barvu" a ukážou se všechny uzly. Nyní můžete: 1. chytnout uzel a pohybovat s ním, 2. označit uzel (kliknutím) a měnit jeho vlastnosti v Panelu vlastností. ( Del - odstranění), 3. u označeného uzlu se zobrazí tečné kontrolní body (ne u úsečky), změnou jejich polohy měníte průběh křivky, 4. kliknout na segment křivky, zobrazí se puntík. Můžete přidat bod (klávesa +) a měnit vlastnosti křivky v Panelu vlastností, 5. chytnout segment křivky a táhnout (ne u úsečky). Měníte tím přímo průběh křivky. 6. označit více vrcholů (jako u nástroje Výběr )

V panelu vlastností jsou dále možnosti:

tipy a triky PŘEVEDENÍ TVARŮ NA KŘIVKY

Převod tvarů na křivky  Některé objekty se nechovají jako křivky. Jsou to text, obdélník, elipsa. Pokud chceme tyto objekty editovat bod po bodu, musíme je převést na křivky.  Upozornění: Převodem objektu na křivky se ztrácí možnost editování jeho „vrozených“ parametrů.  Vybraný objekt převedete na křivky stisknutím Ctrl Q.

Kombinovat (Ctrl-L)  Tato funkce nám poskytuje možnost "spojit" dvě nebo více křivek v jednu. V místech, kde se objekty překrývaly je po zkombinování "vnější prostor" objektu a bude tedy bez výplně.  tip: Výsledný objekt má vlastnosti (obrys, výplň, některé efekty) jako poslední objekt vybraný pro zkombinování.

Rozdělit (Ctrl-K)  Je to opak funkce Kombinovat. Rozdělí objekt zpět na elementy.

tipy a triky LOGICKÉ OPERACE

 Obecně pro ně platí (a vyplývá to z jejich funkce), že upravují pouze více objektů najednou. Musíte tedy nejprve vybrat více než jeden objekt a až potom budou tyto funkce dostupné.  tip: Je dobré si všimnout, jak závisí pořadí výběru objektů na vlastnostech výsledného objektu. Pro všechny tři funkce platí: Výsledný objekt má vlastnosti (výplň, obrys) objektu, který byl vybrán jako poslední. Při použití funkce Oříznout se ořezává také poslední objekt.Oříznout  tip: Všechny funkce se dají vyvolat z Panelu vlastností i z Rozbalovací nabídky. Jejich způsob použití se nepatrně liší. Rozbalovací nabídky Sloučit, Oříznout, Průnik

Sloučit  Spojí dva (nebo více) objekty v jeden celek. V místech, kde se objekty překrývaly, dojde k jejich "splynutí":

Oříznout  Z posledního objektu vykrojí tu část, kterou měl společnou s ostatními vybranými objekty:

Průnik  Vytvoří nový objekt. Bude mít tvar oblasti, kterou měly oba objekty společnou (kde se překrývaly):

Použití funkcí z Rozbalovací nabídky Výsledek se lišit nebude, ale při vytváření máme více možností a postup je trochu jiný:  1. "Editující" objekty se vybírají před použitím funkce. 2. V nabídce si zvolíme funkci a podle potřeby zaškrtneme Ponechat objekty (viz níže). 3. Klikneme na Sloučit s...(Oříznout..., Průnik s...). 4. Kurzor se změní na velkou šipku. Vybereme "cílový" objekt.  Výsledný objekt má opět vlastnosti posledního (="cílového") objektu. Ponechat původní  Cílový objekt - pokud je prázdné, cílový objekt se automaticky odstraní.  Ostatní objekty - pokud je prázdné, odstraní se všechny "editující" objekty

tipy a triky VRSTVY OBJEKTŮ

 jednotlivé objekty "plavou" na pracovní ploše. Pokud má objekt výplň, žádný objekt, který leží pod ním, není vidět:  Proto velice záleží na tom, jak jsou objekty "seřazeny" (co se týče "vzdálenosti od vašeho oka"):

 Pro tento účel jsou v Corelu zavedeny funkce v menu Změnit > Zařadit :  Dopředu / Dozadu - Posune objekt v pomyslném pořadí na úplný konec nahoru / dolu.  O jeden vpřed / vzad - Posouvá objekt nahoru / dolu po jednom kroku.  Před... / Za... - Po zvolení této funkce se kurzor změní ve velkou vodorovnou šipku. Klikněte na jakýkoli objekt (ne na ten, který chcete posouvat) a přesunovaný objekt se zařadí před / za něj.  Opačné pořadí - Je možné provést pokud máte vybraných více objektů.

tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM LUPA

 Pokud vyberete tento nástroj, v Panelu vlastností se vám zobrazí další možnosti. Můžete kliknout na jednu z těchto ikon (funkce popsány níže), nebo:  1) Kliknout do obrázku v místě, které chcete zvětšit.  2) Kliknout tamtéž se stisknutou klávesou Shift. Obrázek se zmenší.  3) Zmáčknout levé tlačítko a táhnout myší. Tím ohraničíte prostor, který se má zvětšit.

Práce vodícími linkami  můžeme nastavit vodorovné, svislé i šikmé vodící linky  objekty lze potom k těmto linkám přichytit  zadáváme vzdálenost vodicí linky o horního, dolního okraje nebo dvojici bodů pro šikmou vodící linku

Práce s pravítkem Nastavujeme:  měřítko  rozdělení dílků  počátek pravítka  odsazení duplikátů

Práce s mřížkou Nastavujeme:  hustotu mřížky,  typ zobrazení

Práce s vrstvami  Volbou nástroje Správce objektů zobrazíme Správce objektů  zobrazuje jednotlivé vrstvy a objekty ve vrstvách  můžeme měnit viditelnost vrstev a přesouvat vrstvy