ERASMUS + Evropa ve válkách jak se vypořádat s konflikty slovy a ne mečem, poučení z historie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
  MOŽNOSTI STUDIA V ZAHRANIČÍ Andrea Klapuchová Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro Evropské vzdělávací programy
Advertisements

Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
ODVĚTVÍ scénická umění – divadlo, tanec, cirkus, hudba
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
Prezentace 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Prezentace (hodnocení dle zadaných podmínek hodnocení prezentace učitelem) 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Téma: 1. světová válka Předmět: Dějepis Ročník: 9.ročník
Průběh 1. světové války 3. část.
Malta – Valletta 2013 Studování anglického jazyka díky grantu z:
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Projekt MODEL = Mobility Opportunities for DisablEd Learners Příležitosti mobilit pro handicapované.
MEZINÁRODNÍ SPOLEČENSTVÍ
Socrates – Comenius 1 Matematika v našem životě Mathematics in our life.
Problémy poválečného světa
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
První svĚtová válka.
Prezentace (hodnocení dle zadaných podmínek hodnocení prezentace učitelem) 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
První světová válka Cesta k válce.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Cesta k 1. světové válce 1. část
VY_32_INOVACE_2D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
COMENIUS Gymnázium Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci.
Setkání k mezinárodnímu projektu „S uživateli sociálních služeb a nizozemskou expertízou k systémovým změnám“, , Chodská Bc. Jana Nožičková,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
The Calimera Project is funded under the European Commission, IST Programme The Calimera Project is funded under the European Commission,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ KA2 Exkurze se zpracováním výstupů Základy společenských věd a historie v realitě Terezín 29.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Evropa pro občany Evropa pro občany Marcela Česáková Květen 2008.
Republika Rakouska.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Finanční fair play ve fotbale. Historie ● 2009 – zpráva UEFA o finanční situaci všech klubů ● 56 % z 655 klubů ve ztrátě, o 9 % více než předchozí rok.
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
NATO Severoatlantick á Aliance (NATO) byla založena 4.dubna 1949 ve Washingtonu na z á kladě Severoatlantick é smlouvy, kterou podepsalo 12 nez á vislých.
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Afghánistán. Hlavní město: Kábul Obyvatelstvo: asi 30 milionů Rozdělení: Tádžikové, Paštunové, Uzbeci a Hazárové. Kultura: Mnoho historických památek.
PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY Autor: Mgr. Veronika Košťálová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_DEJEPIS_18 Předvečer první světové války Téma sady: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_16_Mezinárodní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_1.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
Praxe v Anglie- Portsmouth. Výběrové řízení Přihláška- (průměr známek z předešlých ročníků, známky z anglického jazyka obě pololetí za absolvované ročníky)
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_HISTORIE ČR_PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
3. Fáze (60. léta). -Nejen z ekonomických důvodů, ale hlavně kvůli politickému útlaku utíkaly tisíce lidí z východního Německa do západního -Východní.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Program CZ07 – Spolupráce škol
Důsledky druhé světové války
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Druh učebního materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DĚJEPIS II. Světová válka
Honza v Turecku - Yalova
Přírodovědecká fakulta UJEP
NATO Severoatlantická aliance.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_MNICHOVSKÁ DOHODA
Anotace Žák se seznámí s problematikou vzniku, historií a fungováním Severoatlantické aliance a jejím významem pro obranyschopnost České republiky Autor.
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Hitlerova agrese ve 30. letech
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Studená válka úvod.
Transkript prezentace:

ERASMUS + Evropa ve válkách jak se vypořádat s konflikty slovy a ne mečem, poučení z historie

Účastníci projektu IES Miguel de Cervantes – Granada, Španělsko (koordinátor projektu) Liceo Scientifico Statale Carlo Cattaneo – Turín, Itálie Kongsberg Videregaende Skole – Kongsberg, Norsko Gurpinar IMKB T-MTAL – Istanbul, Turecko Malostranské gymnázium – Praha, Česká republika

Organizace projektu Délka trvání projektu: – Max. výše grantu: ,- Euro z toho: projektové řízení a organizace 6 000,- Euro mezinárodní setkání koordinátorů (1-2) 5 750,- Euro mezinárodní setkání žáků ( ) ,- Euro Jednací řeč: angličtina (španělština) Cíl projektu: vytvoření učebních materiálů CLIL

1. Ekonomické, politické a ideologické důvody konfliktů (C1) Istanbul: 13. – a) Jak posílit demokracii, abychom se vyhnuli imperialismu a totalitarismu b) Zaostření na význačné válečné bitvy a jejich důsledky: -Marne, Somme, Verdun: zákopové války -bombardování měst -námořní válka -válka a její důsledky: rozdělení Evropy a pozdější politická nestabilita – rozdělení RU -Ottomanská říše v 1. SV, důvody neutrality v 2. SV

2. Hudba, literatura, film a politická propaganda ve válečné době(C5) Kongsberg: 7. – a) Bude vypracována studie a klasifikace hudebních, filmových a literárních výtvorů v té době. b) Vynikající spisovatelé a využití politické propagandy z ulic a novin

3. Menšiny a problémy, kterým čelily (C3) Praha: 10. – a)Židé a gayové – život v ghettech - koncentrační tábory b) Alan Turing: vynikající anglický matematik

4. Úloha žen během válek (C4) Granada: 21. – a) Přístup k práci b) Jak to všechno šlo v různých zemích c) Sufražetky v Anglii a USA během 1. SV a jejich role v hnutí pro ženská práva v Evropě d) Role žen v dnešní době

5. Války a věda. Ničení a vedlejší účinky(C2) Turín: 1. – a) Uskutečněný technologický pokrok a výroba nových zbraní ve dvou světových válkách b) Války a naše národní dědictví (životní prostředí a kultura)

6. Závěrečný mítink(C6) Brusel: 1. – Setkání hlavních koordinátorů, překladatelů, vedoucích učitelů a zástupců žáků z výzkumných týmů. - zpracování cílových dokumentů - vyhodnocení projektu - vytvoření závěrečné zprávy

Co je potřeba udělat? Najít application form na Intranetu v sekci Dějepis – Ondřej Švorc – Europe at War Vyplnit přihlášku v angličitině POZOR! Důraz na motivační dopis: proč se chci projektu účastnit, proč chci pracovat na daném tématu, co od toho čekám. Odevzdat v písemné i elektronické formě Ondřeji Švorcovi do , 15:30

Setkání koordinátorů Granada: 16. – Turín: 10. – Istanbul: 1. – Praha: 1. – Brusel: 1. –