Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová
Osnova prezentace Představení Edukátor a jeho profese Předpoklady dobrého edukátora Ukázka edukačních programů v GU KV Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016
Galerie umění Karlovy Vary, Goethova stezka 6 PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Galerie umění Karlovy Vary
PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Projektový cyklus BRÁNA MUZEA OTEVŘENÁ (1999 – 2002)
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Projekt pro žáky a studenty ve stálé expozici PŘISTUPTE BLÍŽE ANEB NEBOJTE SE MODERNÍHO UMĚNÍ (2002 – dosud)
PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Galerie umění Karlovy Vary Edukační konference PER ASPERA AD ASTRA 2015
Historie galerijní edukace nejen v GU KV letem světem Mládež a kultura, 80. – 90. léta projekt Brána muzea otevřená, 1999 – 2002 program Přistupte blíže... ke stálé expozici, 2002 – dosud programy ke krátkodobým výstavám, 2004 – dosud dva semináře propagujících galerijní pedagogiku na půdě RG ČR, 2004, 2005 vznik Komory edukačních pracovníků při RG ČR, 2005 galerijní, muzejní pedagogika jako VŠ obor, MU 2009, UP 2012 vznik IG BV specializované na edukační programy, 2011 dotační tituly MK ČR i na edukační programy, 2015 Konference PER ASPERA AD ASTRA, 2015 PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Galerie umění Karlovy Vary
Vývoj galerijní edukace v GU KV obrazem Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen léta současnost
Edukátor a jeho profese Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Zprostředkování výtvarného umění Výchova uměním V a V potenciálních budoucích návštěvníků Kultivace vkusu Kumulace funkcí: kunsthistorik učitel VV projektový manažer grafik marketing logistika zásobování edukátor – realizátor fotograf účetní
Předpoklady dobrého edukátora Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Odbornost galerijní pedagogika učitelství VV jiná Osobnostní předpoklady
Osobnostní předpoklady dobrého edukátora Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 musí mít rád děti musí mít rád výtvarné umění musí být komunikativní musí být zapálený musí být kreativní musí být tak trochu blázen
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Komunikace
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Malba, koření – Roman Kameš
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Asambláž, papír, přírodniny – František Skála
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Stavby, dřevo - Otto Herbert Hajek
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Asambláž, kov, kámen, dřevo – Aleš Veselý
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Kuličky a koule – Vladimír Škoda
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Kresba, kov.prach, magnet – Vladimír Škoda
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Struktury, papír – Zdeněk Sýkora
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Rytina, krystaly, voskovka – Jiří John
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Zpracováno pro konferenci Perspektivy české muzejní edukace, květen 2016 © Mgr. Lenka Tóthová Galerie umění Karlovy Vary, příspěvková organizace Karlovarského kraje Goethova stezka 6, Karlovy Vary ,