Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MYŠ VY_32_INOVACE_E3-06 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Advertisements

Počítačové sítě Přenosová média
Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Myš s mechanickým převodem pohybu myš po odkrytí horního dílu.
Periferní zařízení počítače
Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Informatika a výpočetní technika
Tato prezentace byla vytvořena
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PC komponenty.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Z ČEHO SE POČÍTAČ SKLÁDÁ
Identifikátor materiálu: EU
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Skener.
Hardware a software.
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Klávesnice a myš Bohumil Bareš.
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Pasivní (parametrické) snímače
Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
HARDWARE II Periferie.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
Polohovací zařízení Karel Jína VTI.
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
HARDWARE.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_05_ Počítačová myš, práce s myší Téma: Počítačová.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mikrofon, dataprojektor, interaktivní tabule, usb disky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle projevuje na monitoru jako pohyb kurzoru. Nachází se na ní jedno či více tlačítek, může obsahovat jedno i více koleček pro usnadnění pohybu v dokumentu. Ze spodní strany nalezneme zařízení snímající pohyb. Tastenmaus_Microsoft.jpg/220px-3-Tastenmaus_Microsoft.jpg &id=2a0faf14998d2c71cf1e731 3efab42b4

Historie PC myši Myš byla vynalezena Douglasem Engelbartem ve Stanfordském výzkumném institutu v roce Veřejnosti byla představena 9. prosince 1968 jejím vynálezcem. Douglas Engelbart si ji nechal patentovat (patent US ) dne 17. listopadu v roce 1970 jako „X-Y Position Indicator For A Display System“ (Indikátor X-Y pozice pro zobrazovací systém). V komerčním prostředí pak myš prosadila jako první californská firma Apple v roce Po myši s optomechanickými senzory, kterými pohybovala kulička, vycházející z původního Engelbartova vynálezu, přišla myš optická s LED technologií. Optická myš spatřila světlo světa kolem roku Vynalezl jí Steve Kirsch. Vyžadovala však speciální kovovou podložku s natištěnou mřížkou, bez níž nefungovala. První myši byly hranaté a nepohodlné. Ty novější jsou ergonomicky tvarovány pro pohodlné držení, ale ani to není dostatečná obrana před nemocemi, které při nadměrném používání myši hrozí

Mechanická myš William English, stavitel Engelbartovy původní myši vynalezl tak zvanou kuličkovou myš v roce 1972 ve vývojovém centru Xerox PARC a stala se součástí počítače Xerox Alto a sloužila k ovládání grafického uživatelského prostředí WIMP. Kolečka byla nahrazena kuličkou, která umožnila pohyb myši v jakémkoliv směru. Pohyb kuličky snímají dvě navzájem kolmé hřídele, které se kuličky dotýkají. Kulička obě hřídele při svém pohybu roztáčí a přenáší pohyb na clonu ve tvaru kruhu se zářezy. Světlo prosvěcuje clonu a přerušovaný paprsek je snímán optoelektronickým čidlem, které jej mění na elektrické impulzy. Směr otáčení je rozpoznán tak, že čidlo obsahuje dva snímače, přičemž zářezy ve cloně jsou voleny tak, aby byl vždy osvětlen právě jeden snímač. Impulzy jsou zakódovány do sledu bytů, které jsou odesílány do počítače. Ovladač myši je v počítači dekóduje a převede na pohyb kurzoru na obrazovce monitoru (v osách X a Y). Současné moderní počítačové myši pocházejí ze švýcarského technologického institutu (École polytechnique fédérale de Lausanne, EPFL) z inspirace profesa Jean-Daniel Nicouda a vytvořil je inženýr a hodinář André Guignard. Nový design zahrnuje jednu kuličku z hrubé gumy a tři tlačítka. Prostřední tlačítko bylo nahrazeno rolovacím kolečkem po roce d1/Souris_ordinateur.png/220px-Souris_ordinateur.png Vnitřní pohled do optomechanické myši: 1. Kulička myši 2. Válcový snímač s kruhovou clonou 3. LED (prosvěcuje clonu se zářezy) 4. Mikrospínač pro tlačítka myši 5. Optický senzor (za clonou)

Optická myš Optická myš využívá LED jako zdroj světla, které je snímáno fotodiodami nebo dokonalejším optickým snímačem (CCD či CMOS prvek s maticí o velikosti několik desítek bodů). První optické myši využívaly pro snímání pohybu speciálně potištěný podklad (podložku pod myš). Moderní optické myši periodicky snímají obraz podkladu osvětlený pomocí LED nebo laserové diody a vyhodnocují posuv obrazu vůči předchozímu snímku. Využívají k tomu speciální čipy pro zpracování obrazu v reálném čase a převodu pohybu do osy X a Y. Například optická myš Avago Technologies ADNS-2610 zpracovává 1512 snímků za sekundu o velikosti 18×18 bodů, přičemž každý vyhodnocuje 64 různých úrovní šedi cutaway.png/220px-Mouse-mechanism-cutaway.png Mechanismus optomechanické myši: 1: Posuv myši způsobí rotaci kuličky 2: Přenos rotace kuličky na osy X a Y 3: Zdroj infračerveného světla (LED) 4: Světlo prochází otvory v otáčející se cloně 5: Senzory přijímají pulzy světla za clonou

Připojení k PC Zpočátku se myš k počítači připojovala pomocí sériového portu (RS-232) a u počítačů firmy Apple pomocí lisky ADP. Kolem roku 2000 se prosadil konektor PS/2 a posléze USB. Některé myši jsou označovány jako combo, což znamená, že se mohou pomocí jednoduché redukce připojit do zásuvky USB i PS/2 (viz obrázek vpravo). Pro bezdrátové myši se využívá infračervené záření (IrDA) nebo rádiové vlny (včetně Bluetooth), přičemž samotný vysílač/přijímač může být připojen k počítači pomocí sériového rozhraní PS/2 nebo USB.