Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
I. Osvícenský absolutismus
Advertisements

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
2. polovina 18. století osvícenství VĚK ROZUMU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Osvícenství.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Číslo v digitálním archivu školy
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
století vznik kapitalistické společnosti
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Osvícenství.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
Kultura na počátku novověku
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Číslo v digitálním archivu školy
DUM - Digitální Učební Materiál
MARIE TEREZIE JOSEF II..
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Osvícenství - Francie Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Anglická revoluce v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3601_Anglická_ revoluce_ v_ 17_století Autor:
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Světová hospodářská krize Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2812_Světová_hospodářská_krize Autor: Mgr. Kočíř.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
STÁTY V ÚPADKU TURECKO A POLSKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3620_ Státy _v_ úpadku_Turecko_a_Polsko.
Rozvoj vědy a techniky v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3610_Rozvoj_vědy_a_techniky_v_17_století.
Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor:
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
České země za Josefa II. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3605_ České_ země_ za_ Josefa_II Autor: Mgr. Kočíř.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Nová evropská velmoc-Prusko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3613_ Nová_evropská_velmoc_Prusko Autor: Mgr.
Rusko za prvních Romanovců Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3607_Rusko_za_prvních_Romanovců Autor: Mgr. Kočíř.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.VL7 Vytvořeno:
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
České země za Marie Terezie Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3604_ České_ země_ za_ Marie_Terezie Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
Francie za Ludvíka XIV. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
MARIE TEREZIE (1740 – 1780) s. 38 s. 38.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Osvícenství v literatuře
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofie osvícenství v Německu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OSVÍCENSTVÍ.
Vznik USA Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Habsburská monarchie a české země v 18. století
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Filozofie osvícenství ve Francii
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 15
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Život na vesnici v době vlády Marie Terezie (18. století)
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Osvícenství.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské Hradiště, Komenského náměstí 350, příspěvková organizace číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: - výkladová prezentace k učivu s opakováním pro žáky Klíčová slova : reformy, encyklopedisté, Diderot, Voltaire, Rousseau, Montesquieu,, osvícenský absolutismus

Osvícenství Osvícenství = je myšlenkový proud, který klade důraz na lidský rozum, schopnosti člověka a na vědecké poznání přírody a světa. Osvícenství znamenalo rozvoj vědy, kultury a vzdělanosti, je dobou reforem. Základní myšlenky osvícenství: odklon od náboženství – zrušení inkvizice, podřízení církve státnímu dohledu zaměření na člověka a jeho pozemský život každý člověk má od narození svá práva – rušení nevolnictví snaha zpřístupnit lidem vzdělání – zavádění povinné školní docházky zavést podmínky pro rozvoj hospodářství – svobodný trh, konkurence, jednotné míry a váhy, zrušení cel a cechovních omezení

Encyklopedisté – Denis Diderot, Voltaire /Voltér/, Rousseau /Rusó/, Montesquieu /Monteskié/ zachytili všechno dosažené vědecké poznání té doby v Encyklopedii umění věd a řemesel. Osvícenský absolutismus – pokrokový způsob vlády panovníka, který se snažil reformami zavést ve svém státě některé myšlenky osvícenství. Foto č.1: Diderot Foto č.2: VoltaireFoto č.3: Rousseau Foto č.4: Montesquieu

Cvičení: 1.Diderot, Voltaire, Rousseau, Montesquieu jsou autoři významného díla: a)Ottův slovník naučný b)Dějiny národa českého národa c)Encyklopedie umění, věd a řemesel 2.Myšlenkový proud, který klade důraz na rozum je ? a)Samoděržaví b)Osvícenství c)Trivium 3.Mezi významné reformy osvícenství patří. a)Stavba silnic, průplavů b)Zavádění povinné školní docházky c)Malby Brandla, Kupeckého a Škréty 4.Svobodný trh, konkurence, zrušení cel…..jsou myšlenky ?? a)Baroka b)Kateřiny II. c)Osvícenství 5.Odklon od náboženství v osvícenství dokazuje…. a)Zrušení inkvizice b)Podpora protestantů c)zavedení nevolnictví

Cvičení - řešení: 1.Diderot, Voltaire, Rousseau, Montesquieu jsou autoři významného díla: a)Ottův slovník naučný b)Dějiny národa českého národa c)Encyklopedie umění, věd a řemesel 2.Myšlenkový proud, který klade důraz na rozum je ? a)Samoděržaví b)Osvícenství c)Trivium 3.Mezi významné reformy osvícenství patří. a)Stavba silnic, průplavů b)Zavádění povinné školní docházky c)Malby Brandla, Kupeckého a Škréty 4.Svobodný trh, konkurence, zrušení cel…..jsou myšlenky ?? a)Baroka v otázkách ekonomiky b)Kateřiny II. a její reformy pro nevolníky c)Osvícenství v otázce hospodářství 5.Odklon od náboženství v osvícenství dokazuje…. a)Zrušení inkvizice b)Podpora protestantů c)zavedení nevolnictví

Použité zdroje: Foto č.1: [Online] [Citace: 22. říjen 2012.] Michel_van_Loo_-_Portrait_of_Denis_Diderot_-_WGA13440.jpg. Foto č.2: [Online] [Citace: 22. říjen 2012.] _portrait_de_Voltaire,_d%C3%A9tail_(mus%C3%A9e_Carnavalet)_-002.jpg. Foto č.3: [Online] [Citace: 22. říjen 2012.] Jacques_Rousseau_(painted_portrait).jpg. Foto č.4: [Online] [Citace: 22. říjen 2012.]