VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY
NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 … A CO V ROCE 2013 Čtyři klíčové změny pro rok 2012 Nový systém hodnocení písemných prací Jak jsme se přihlásili.
IV. Dětský sněm Krajský parlament dětí a mládeže Zlínského kraje
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
VÝSLEDKY MZ 2011 PŘIHLÁŠENÍ MZ 2012 A OTÁZKY A NÁMĚTY K DISKUSI O TOM, KUDY DÁL S MATURITNÍM MODELEM Podklad pro první jarní seminář CZESHA k otázkám státní.
Maturitní zkouška v roce 2012 Přehled hlavních legislativních změn.
STÁTNÍ MATURITA – MOŽNÝ NÁSTROJ STRATEGICKÉHO PARTNERSTVÍ S VŠ
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
Pedagogika I/5 Obsah vzdělávání: Požadavky ke společné části maturitní zkoušky
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA
Maturita září Legislativa Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 3. ročníky Podle platné legislativy ke dni
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Palackého 211, Mladá Boleslav
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
Státní maturita otázky a odpovědi.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Maturita 2015.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA MODEL REFORMNÍ MATURITY. NOVÝ MODEL MATURITNÍ ZKOUŠKY LEGISLATIVNÍ PODKLAD 1. 1.Základní legislativní normou nové maturitní zkoušky.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Legislativní prostředí
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 Maturita 2011 Změny pro rok 2012 Připomínky CZESHA Nový systém hodnocení písemných prací.
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 1. ročníky Podle platné legislativy ke dni
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Maturita listopadu
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Nová (státní) maturita
NOVÁ MATURITA 2011 Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Kdo (ne)udělá maturitu? Co to znamená pro vysoké školy Jan Koucký.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
1 5. jednání Národního kulatého stolu k maturitní zkoušce 14. ledna 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
MATURITNÍ GENERÁLKA – MAG’10 ZAČÍNÁ 11. – 14. října 2010 Tisková konference MŠMT
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 Signální výsledky a základní poznatky Informace pro školy.
SPOLEČNÁ (STÁTNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 ZAČÍNÁ Od 2.5. do 7.6. probíhá jarní zkušební termín MZ.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Přijímací řízení 2016 základní informace.
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 Signální souhrnné výsledky.
MATURITNÍ ZKOUŠKA 2013 JARO AKTUÁLNÍ VÝSLEDKY Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání - CERMAT ČERVEN 2013.
UŽITEČNÁ, PROVEDITELNÁ A BEZPEČNÁ MATURITA Návrh změn architektury reformní maturity MŠMT/CERMAT – říjen 2007.
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 PRO KRAJE Srovnání základních ukazatelů úspěšnosti v krajské struktuře.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Prof. Ing. Hana Machková, CSc. Rektorka
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Maturity – jaro 2013.
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Vzdělávací politika 1.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
tisková konference CERMAT dne
Výsledky maturitních zkoušek
PODÍL ŽÁKŮ, KTEŘÍ ÚSPĚŠNĚ SLOŽILI MATURITNÍ ZKOUŠKU Z CELKOVÉHO POČTU KONAJÍCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKU (ČISTÁ MÍRA ÚSPĚŠNOSTI) Nebudeme-li uvažovat ty přihlášené.
Výsledky maturitních zkoušek
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Maturity 2018/2019 listopad 2018 L. Jíša.
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
MATURITNÍ ZKOUŠKA SPOLEČNÁ ČÁST 2018 JARO DIDAKTICKÉ TESTY ČJL, AJ, MA
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky

KOLIK MATURUJE LETOS ŽÁKŮ Počet přihlášených maturantů: v tom:gymnázia 25,3% SOŠ51,3% SOU 8,6% nástavby14,8% % maturantů z věkového ročníku: 77% pro srovnání: v roce 1991 mělo maturitu 30% obyvatel ČR v roce % obyvatel ČR (dle výsledků SLBD) MATURITA SE STALA MASOVOU ZÁLEŽITOSTÍ NIKOLI VÝRAZEM ELITNÍHO VZDĚLÁNÍ; MATURITA NUTNĚ MUSELA ZMĚNIT CHARAKTER, DRAMATICKY SE ZVĚTŠILY ROZDÍLY V JEJÍM POJETÍ I NÁROČNOSTI.

PODZIMNÍ TERMÍN MZ Počet přihlášených maturantů: v tom:ke společné části MZ: k profilové části MZ: v tom:opravnou zkoušku (69%) náhradní zkoušku (13%) řádnou zkoušku (18%) Počet žáků, kteří se přihlásili a zkoušky nekonali: společnou část nekonalo:2.426 přihlášených (12%) profilovou část nekonalo:2.335 přihlášených (20%) K PODZIMNÍMU TERMÍNU SE VŠAK NAVÍC NEPŘIHLÁSILO CCA 5 TISÍC ŽÁKŮ, KTEŘÍ BYLI PŘIHLÁŠENI K JARNÍMU TERMÍNU A ZKOUŠKY V TOMTO TERMÍNU NEKONALI

VÝSLEDKY PODZIMNÍHO TERMÍNU MZ NEJHORŠÍ VÝSLEDEK – NĚMČINA: NEUSPĚLO 59% ŽÁKŮ VELMI ŠPATNÝ VÝSLEDEK – MATEMATIKA: NEUSPĚLO 53% ŽÁKŮ NEJLEPŠÍ VÝSLEDEK - ČESKÝ JAZYK A LITERATURA: NEUSPĚLO 24% ŽÁKŮ Z CELKOVÉHO POČTU 23,7 TISÍCE PŘIHLÁŠENÝCH BYLO NA ZÁKLADĚ VÝSLEDKŮ „PODZIMNÍCH“ ZKOUŠEK VYSTAVENO MATURITNÍCH VYSVĚDČENÍ. ÚSPĚŠNOST „PODZIMNÍCH MATURANTŮ“ = 52,3%.

SOUHRNNÉ VÝSLEDKY MZ PO PODZIMNÍM TERMÍNU MZ

VÝSLEDKY MZ PO PODZIMNÍM TERMÍNU (DLE SKUPIN OBORŮ) ANI JEDNU ZKOUŠKU NEKONALO 4,9% PŘIHLÁŠENÝCH K MZ PO DVOU TERMÍNECH SLOŽILO MZ 89,9% ŽÁKŮ, KTEŘÍ ZKOUŠKY KONALI, TJ. 90,5% PŘIHLÁŠENÝCH K MZ Z CELKOVÉHO POČTU PŘIHLÁŠENÝCH K MZ ZKOUŠKY VŮBEC NEKONALO NEBO JE KONALO NEÚSPĚŠNĚ CELKEM 14,4% ŽÁKŮ.

„KONCENTROVANÁ“ NEÚSPĚŠNOST (100% = ŽÁCI, KTEŘÍ PODALI PŘIHLÁŠKU K MZ) JDE O NOVÝ JEV – DŮSLEDEK PLOŠNÉ OBJEKTIVIZACE MATURITNÍ ZKOUŠKY

SPOLEČNÁ ČÁST MZ PO PODZIMNÍM TERMÍNU ZKOUŠEK ÚSPĚŠNOST: 90,8% (PO JARNÍM TERMÍNU: 83,1%) NEÚSPĚŠNOST: 9,2% (PO JARNÍM TERMÍNU 16,9%) 1.POVINNOU ZKOUŠKU (ČESKÝ JAZYK): úspěšně složilo 97,1% (po jarním termínu 92,4%) neúspěšně vykonalo 2,9%(po jarním termínu 7,6%) 2.POVINNOU ZKOUŠKU (MATEMATIKA NEBO CIZÍ JAZYK): úspěšně složilo 92,4% (po jarním termínu 88,9%) neúspěšně vykonalo 7,6%(po jarním termínu 11,1%) CIZÍ JAZYK (60% PŘIHLÁŠENÝCH): NEÚSPĚŠNĚ 6,1% (9,0%) MATEMATIKA (40% PŘIHLÁŠENÝCH):NEÚSPĚŠNĚ 9,7% (14,4%)

NEÚSPĚŠNOST U POVINNÝCH ZKOUŠEK

STRATEGIE VOLBY (1) VOLBA PŘEDMĚTŮ 2. POVINNÉ ZKOUŠKY: Matematika: 40% Cizí jazyk:60% VOLITELNOST MEZI MATEMATIKOU A CIZÍM JAZYKEM JE KLÍČOVÝM FAKTOREM PŘIJATELNÉ MÍRY NEÚSPĚŠNOSTI MATURANTŮ CO BY, KDYBY … SE ZAVEDL POVINNÝ CIZÍ JAZYK = = NÁRŮST CELKOVÉ NEÚSPĚŠNOSTI z 10,1% na % SE ZAVEDLY POVINNÝ CIZÍ JAZYK I POVINNÁ MATEMATIKA = = NÁRŮST CELKOVÉ NEÚSPĚŠNOSTI z 10,1% na 38 – 43% NÁBĚH PLNÉHO, TJ. „TŘÍZKOUŠKOVÉHO“ MODELU S POVINNOU ZKOUŠKOU Z CIZÍHO JAZYKA BUDE ODLOŽEN POUZE O 1 ROK.

STRATEGIE VOLBY (2) VOLBA ÚROVNĚ OBTÍŽNOSTI POVINNÉ ZKOUŠKY Český jazyk a literatura:96 : 4 Matematika:97 : 3 Cizí jazyk:94 : 6 ŽÁCI VSADILI NA JISTOTU, VĚTŠINA VŠ DOSUD NEDEFINOVALA POŽADAVKY PRO PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ CO BY, KDYBY … 25-30% nejlepších žáků se základní obtížností by konalo povinné zkoušky vyšší obtížnosti bez větších problémů (neplatí o němčině) žáci gymnázií museli konat povinné zkoušky ve vyšší obtížnosti, zvýšila by se neúspěšnost gymnazistů ze současných 0,3% na 6-7% … a k tomu se povinně maturovalo z cizího jazyka, pak na 8-10% … a k tomu se povinně maturovalo i z matematiky, pak na 13-15%

NĚKTERÉ ZÁVĚRY VÝSLEDKY ZKOUŠKY Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY NEPOTVRZUJÍ „KATASTROFICKÉ“ KOMENTÁŘE O NÍZKÉ ÚROVNI ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI NAŠICH ŽÁKŮ VÝSLEDKY ZKOUŠEK Z CIZÍCH JAZYKŮ NAPOVÍDAJÍ O VELMI ZÁSADNÍCH ROZDÍLECH JAZYKOVÝCH DOVEDNOSTÍ MEZI GYMNÁZII A ODBORNÝMI ŠKOLAMI; RYCHLÉ ZAVEDENÍ POVINNÉ ZKOUŠKY Z CIZÍHO JAZYKA JE ZÁSADNÍM RIZIKEM PRO ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ DISKUTOVANÉ PLOŠNÉ ZAVEDENÍ POVINNÉ ZKOUŠKY Z MATEMATIKY NENÍ PRAKTICKY PROVEDITELNÉ BEZ RAZANTNÍCH OPATŘENÍ JIŽ V RÁMCI POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY; PŘÍČINY NEÚSPĚŠNOSTI ŽÁKŮ Z MATEMATIKY A NĚMČINY JSOU VELMI KOMPLEXNÍ; JEJICH SOUBĚH JE ZŘEJMĚ PRO CCA 40 % ŽÁKŮ MATURITNÍCH OBORŮ SOU A NÁSTAVBOVÉHO STUDIA OBTÍŽNĚ ZDOLATELNOU PŘEKÁŽKOU PŘÍPADNÉ POŽADAVKY VYSOKÝCH ŠKOL NA VOLBU VYŠŠÍ ÚROVNĚ OBTÍŽNOSTI ZKOUŠEK JSOU ŽÁKY NAPLNITELNÉ; CCA ČTVRTINA NEJLEPŠÍCH V ZÁKLADNÍ OBTÍŽNOSTI BY RELATIVNĚ BEZ PROBLÉMŮ SLOŽILA I ZKOUŠKY VYŠŠÍ OBTÍŽNOSTI DISKUTOVANÁ POVINNÁ VYŠŠÍ OBTÍŽNOSTI ZKOUŠEK PRO ŽÁKY GYMNÁZIÍ BY ZNAMENALA ZVÝŠENÍ PRŮMĚRNÉ NEÚSPĚŠNOSTI GYMNAZISTŮ NA 6–8 %.