JOHANN WOLFGANG GOETHE VI.B Bernard, Bouchalík, Dostal, Studený.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Die schönsten Städte Deutschlands
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_06_NJ_EINKAUFEN témaEinkaufen číslo projektu CZ.1.07/ /
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
Berlin - Quiz VY_32_INOVACE_02-28 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Bekannte Persönlichkeiten Deutschlands Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wer ist das? Autor.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.11_welche_jahreszeiten_sind_das Datum : Ročník.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_01_NJ Téma: My a naši sousedé Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Jaroslava Haška.
UNESCO UNESCO je Organizace pro výchovu, vědu a kulturu založená při OSN v roce 1946 v roce 1972 přijalo UNESCO Úmluvu o ochraně nejvýznamnějšího světového.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
BRZDY Mgr. Martin Tichý. BRZDY Mgr. Martin Tichý.
„Řemesla s techniky začneme od píky“
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.10_co_si_oblekame Datum : Ročník : devátý.
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Slunečnice.
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
Mgr.Martina Dundová VY_32_INOVACE_4C_16_Přírodověda Kostra a svaly
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Označování času v němčině
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Střední zdravotnická škola Beroun
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

JOHANN WOLFGANG GOETHE VI.B Bernard, Bouchalík, Dostal, Studený

  Er war an der Spitze des Sturm und Drang  Sein Vorbild war William Shakespeare  Goethe reiste viel, nach Italien (Rom) und Sizilien und Tschechien  Er hat in Frankfurt am Main geboren  In seinem Geburtshaus ist das Museum JOHANN WOLFGANG GOETHE Sein Geburtshaus

JOHANN WOLFGANG GOETHE Was war er von Beruf?  Dichter  Prosaiker  Dramatiker  Kunsthistoriker  Kunstkritiker  Jurist  Politiker  Biologe  Baumeister Was studierte er?  Juristische Fakultät  Fakultät für Naturwissenschaften

 Er ist spezialisiert in der Botanik  Schrifte Die Metamorphose der Pflanzen (Metamorfóza rostlin)  Schrifte Entwurf einer Einleitung in die vergleichende Anatomie (Návrh úvodo do srovnávací anatomie) JOHANN WOLFGANG GOETHE WIE BIOLOGE

 Považována, jako protest proti umělému systému Carla Linného, který přirovnal přírodu k nedokonalému celku  Goethe viděl přírodu jako dokonalý, jednotný, harmonický celek  Svět pojal za jakousi Urpflanze (prarostlina), z níž se dají odvodit další části Die Metamorphose der Pflanzen

 Na místo symbolické rostliny, Goethe zde použil zvíře  Páteř, ze které vyrůstají končetiny, stejně jako ze stonku vyrůstají listy  Nejvyšší bod stonku květ a plod, přirovnal k hlavě a mozku Entwurf einer Einleitung in die vergleichende Anatomie

 ANATOMIE - objevil mezičelistní kůstku u člověka  METEROLOGIE – uvedl vlastní názory na tvorbu a klasifikaci oblačnosti  FYZIKA – napsal dílo Farbenlehre (teorie barev), názory na povahu barev a jak je vnímají lidé, obsahuje popisy jevů, jako barevné stíny, lom světla a chromatické aberace Další Goetheho obory

 Nachází se v Park an der Ilm ve Výmaru  Je na seznamu světového dědictví UNESCO od roku 1998  Byl postaven v letech jako letní sídlo vévodu Carla Augusta Římský dům

 Goethe sopku poprvé navštívil v létě roku 1808  Goethe navrhl vykopat štolu, aby se prokázalo, zda se jedná o sopku  Později v roce 1826 v tzv. Trpasličí díře se prokázalo, když zde narazili na sopouch, že se skutečně jedná o sopku. Komorní Hůrka

K čemu jsme dospěli? Měl by Goethe patřit do povinné četby? Podle našeho názoru by měl Goethe zajisté patřiti do osnov povinné četby, z důvodu duševního rozvoje, který jeho díla jistě poskytují.

Dank für die Anzeige