Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje

Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje obsah prezentace Veřejná autobusová a drážní doprava Pardubického kraje (Pk) Problematika dopravní cesty a kolejových vozidel Splavnění do Pardubic – Přístav Pardubice, Letiště Pardubice Stav silničního hospodářství silnic II. a III. třídy Pk, východiska a zaměstnanost

Veřejná doprava Pardubického kraje hlavní ukazatele roku 2013 RozsahRozpočet Autobusová doprava16,8 mil. km (16,3 mil km předpoklad) 297 mil Kč Drážní doprava4,8 mil. vlkm324,1 mil Kč (Pk) 135,4 mil. Kč (MD) Trolejbusová doprava 170 tis. km5 mil Kč

Organizace veřejné dopravy V rámci KrÚ Pk, oddělení dopravní obslužnosti jsou zajišťovány následující hlavní činnosti: -tvorba a schvalování autobusových jízdních řádů, -tvorba drážních jízdních řádů, -koncepce veřejné dopravy, -uzavírání smluvních vztahů s dopravci, -udělování licencí v autobusové dopravě, -kontrolní činnost u dopravců, -vyřizování stížností a podnětů občanů, -komunikace se zástupci samospráv.

Organizace veřejné dopravy Ze strany spol. OREDO s.r.o. jsou pro Pk zajišťovány tyto hlavní činnosti: -realizace projektu odbavovacích a informačních zařízení I.etapa, -tarifní a přepravní podmínky, -clearing, rozúčtování tržeb, -provoz a správa čipových karet IREDO.

Předpokládané změny v oblasti autobusové dopravy v roce 2014 Úpravy jízdních řádů na území okresů Svitavy a Ústí nad Orlicí. Podpora nasazovaní kapacitně odpovídajících vozidel. Snížení rozsahu autobusové dopravy. Jednání o výši ceny dopravního výkonu.

7 Budoucnost regionální železniční dopravy (memorandum a závislost jeho trvání na RUD) Budoucnost regionální železniční dopravy se odvíjí od několika zásadních prvků: Rychlá, bezpečná a rozvíjející se dopravní cesta. Kvalitní, rychlá a bezpečná kolejová vozidla. Odpovídající služby cestující veřejnosti. Udržitelná výše poplatku za jednotku dopravního výkonu. Návaznost na ostatní druhy dopravy.

Rychlá, bezpečná a rozvíjející se dopravní cesta Rychlá = umožňující snížením časových hodnot cestovního času plně konkurovat silniční dopravě veřejné a individuální. Bezpečná = kvalitní zabezpečovací zařízení, jenž musí být zárukou minimalizace vzniku mimořádných událostí a nehod chybami lidského faktoru nebo ostatními faktory. Rozvíjející = řešení realizace nových úseků tratí, přeložky stávajících stop, nové napojení do železničních uzlů, přiblížení zastávek blíže k obcím v obsluhovaném území, zvyšování kapacity dopravní cesty. 8

Kvalitní, rychlá a bezpečná kolejová vozidla Kvalitní vozidla – vozidla, která svým zpracování zaručují dlouhou životnost a dále splňují požadavky objednavatele na komfortní dopravu cestující veřejnosti za minimální náklady Rychlá vozidla – vozidla dosahující rychlostních parametrů využitelných na moderní dopravní cestě Bezpečná kolejová vozidla – vysoký stupeň zabezpečení s minimalizací vzniku chyb lidského faktoru odpovídající úrovni zabezpečení stanovené legislativou Evropské unie 9

Odpovídající služby cestující veřejnosti Kultura cestování – kvalitní a čistá železniční vozidla; udržované přístupové cesty k zastávkám; čisté a funkční prostory přístupné cestující veřejnosti, včetně sociálního zařízení. Dostupnost návazných a ostatních služeb ve veřejných prostorech železničních stanic a zastávek – návazné služby (úschovny, zavazadla, ad.); v oblasti ostatních služeb, jako jsou doplňkový prodej, občerstvení, ad. Bezproblémové odbavení jízdními doklady použitelnými i v navazujících dopravních systémech Informační zařízení – vypovídající o možném spojení, přestupech, zpoždění a návaznosti spojů Návazností na ostatní druhy dopravy u regionální železniční dopravy je především na dopravu silniční. Návaznost na autobusovou dopravu lze zavést formou promyšleně a dobře fungujícím integrovaným dopravním systémem. 10

Udržitelná výše poplatku za jednotku dopravního výkonu. V současnosti nejdiskutovanější faktor, který ve srovnání s ostatními druhy dopravy v žádném případě neupřednostňuje železniční dopravu 11

Splavnění do Pardubic Splavnění do Pardubic představuje prodloužení labské vodní cesty z přístavu Chvaletic do Kunětic o 33 km. Labe na území ČR tak dosáhne splavné délky 247 km. V současnosti, po dokončení úpravy koryta mezi Chvaleticemi a Přeloučí v roce 2006, je Labe splavné v délce 222,5 km. Pro splavnost do Pardubic chybí realizace stavby nazvané Stupeň Přelouč II, která představuje vybudování plavební komory na 3 km dlouhém plavením kanále. Dále do Pardubice je již cesta splavná. Předpokládané investiční náklady mil Kč.

Letiště Pardubice Pro další rozvoj mezinárodního letiště Pardubice, je nezbytně nutné v co nejkratší době realizovat výstavbu nové odbavovací haly. Tato nezbytnost je vynucena jak kapacitní nedostatečností současných odbavovacích prostor, tak stále rostoucími nároky na splnění velmi přísných bezpečnostních požadavků a v neposlední řadě i stále se zvyšujícími požadavky cestující veřejnosti na úroveň odbavení a poskytovaných služeb. Nesplnění těchto požadavků může s vysokou pravděpodobností vyústit ve výrazný pokles zájmu o letiště Pardubice s logickým dopadem na jeho ekonomiku. V současné době probíhá zpracování studie rozvoje Letiště Pardubice

Plánovaný počet odbavených cestujících Plánovaný stav odbavených cestujících ve výše popsaných variantách pro období 2013 až 2022 je znázorněn v následujícím grafu: