Značky a čísla Správně: Nesprávně: 12stupňové pivo, 12tistupňové pivo, 2sedačková lanovka, 5tidenní, pro děti do 14 let pro děti do 14-ti let, 8midenní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafická a formální úprava písemných projevů
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Základní typografická pravidla
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Tabulkové procesory (MS Excel)
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
PRÁCE S TEXTEM Kapitola 3.
Základní typografická pravidla
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Jak správně psát O. Kánský Typografická pravidla snadná čitelnost textu estetický vzhled dokumentu ČSN v běžných textových editorech nelze.
Desetinná čísla 2.část.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní typografická pravidla
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Znalostio zlomcích.
ČÍSLOVKY.
Souhrnné opakování desetinná čísla
Základní typografická pravidla
Volitelné SPZ – návrh Prahy
Za předpokladu použití psacích potřeb
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Fyzikální veličiny.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
Pozor, čárka I..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_9A_19B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:9. Tematický okruh,
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Inf Typografická pravidla. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Poměr v základním tvaru.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_20 TÉMA: MS_WORD
Název prezentace (DUMu) Interpunkce: dvojtečka Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
Slovní úlohy na společnou práci
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Poměr v základním tvaru.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Značky a čísla Správně: Nesprávně: 12stupňové pivo, 12tistupňové pivo, 2sedačková lanovka, 5tidenní, pro děti do 14 let pro děti do 14-ti let, 8midenní dovolená, 50-tikilometrová rychlost, 5-ti-denní, 8-mi-denní, 8mi-denní

Značky a čísla deset kilometrů 10 km desetikilometrový běh 10km běh tři kilogramů 3 kg tříkilogramové závaží 3kg závaží dvanáct stupňů Celsia 12 ° C dvanáctistupňové pivo 12° pivo sto procent 100 % stoprocentní výkon 100% výkon čtrnáct karátů 14 k čtrnáctikarátové zlato 14karátové zlato. 5 dní pětidenní 5denní 2 týdny dvoutýdenní 2týdenní 10krát desetinásobný 10x 10násobný

Časové údaje Dostavte se ve 12:30 i ve Slova „hodina, minuta, sekunda“ se krátí značkami h, min, s nebo zkratkami h., hod., min., např. 8 h i 8 h., 8 hod.; 30 min i 30 min.; 15 s. Desetiny a setiny sekundy se oddělují vždy desetinnou čárkou: Nejlepší závodník doběhl v čase 3:59,15. (bez označení časových jednotek - čteme: v čase 3 minuty 59 sekund 15 setin sekundy). Časová rozmezí ve významu „od do“, „až“ píšeme s pomlčkou a bez mezer: např h; oběd ; návštěvní hodiny: květen-září 9-17, říjen-duben 9-16 Praha 25. května 2004, Kutná Hora 11. listopadu , či , či

Peněžní částky 100 Kč = sto korun českých 100Kč = stokorunový Cena pozemku je Kč (lze i Kč). Účtujeme Vám Kč 3.255,-. Poplatky se zvýšily o Kč. Správně:Chybně: Kč nebo Kč ,- i Kč ,- Kč ,00 Kč. Účtujeme 500 korun, eur, dolarů, liber, jenů, nebo používáme značky měn, a to písmenné: Kč (= koruna česká) či značky z písmen různě upravených: € (= euro), $ (= dolar), £ (=libra), ¥ (= jen) atd. Mezinárodní třípísmenné kódy (CZK, EUR, USD, GBP, JPY apod.) se používají pouze v bankovní praxi a v zahraniční korespondenci. Účtujeme Vám korun i koruny.

Dva, oba, tři, čtyři dva, oba tři čtyři dvou, obou tří, třech čtyř, čtyřech dvěma, oběma třem, čtyřem dva, oba tři čtyři o dvou, obou o třech o čtyřech dvěma, oběma třemi čtyřmi

Dva, oba, tři, čtyři Správně Nesprávně Souhlasíme s těmito dvěma těmito dvěmi rozumnými rozumnými návrhy. návrhy S oběma těmito rozumnými návrhy … s oběmi těmito návrhy souhlasíme. rozumnými návrhy souhlasíme. bylo to před dvěma třemi lety....před dvěmi třemi lety Teplota stoupne ke dvěma stupňům. …ke dvoum stupňům Celsia Zaplatíte pokutu až do výše dvouch tisíc korun dvou tisíc korun.

Dvě stě jeden člověk – dvě stě jedna lidí Starší úzus Novější úzus dvě stě jeden člověk byl zraněn dvě stě jedna/tři/čtyři lidí bylo zraněno dvě stě dva/tři/čtyři lidé byli zraněni závod dokončil všechen závod dokončilo všech sto jeden běžec sto jedna běžců závodník skočil sto dvacet jeden metr závodník skočil sto dvacet a za tento skok mu byly přiděleny jedna metrů a za tento sto třicet čtyři body skok mu bylo přiděleno sto třicet čtyři bodů