Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - II
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Volně žijící zvířata – rybník, potok
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
WORD Číslování stránek
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sčítání desetinných čísel
Kritéria dělitelnosti
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Matematika – přirozená čísla
Slovní úlohy na dělitelnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Opakování 2. písemná práce
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Dělitelnost - slovní úlohy Autor: VY_32_INOVACE_14_2_3

2 VY_32_INOVACE_14_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Název materiálu Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_14_2_3

4 Máš 48 bonbónů. Kolik spolužáků můžeš obdarovat tak, aby ti žádný nezbyl? 2 po 24 bonbónech 3 po 16 bonbónech 4 po 12 bonbónech 6 po 8 bonbónech 8 po 6 bonbónech 12 po 4 bonbónech 16 po 3 bonbónech 24 po 2 bonbónech

5 Mistr rozdělil mezi své tovaryše 39 zlaťáků a 45 stříbrných. Kolik měl tovaryšů? D(39,45) =3 Mistr měl 3 tovaryše, každý dostal 13 zlaťáků a 15 stříbrných

6 Prima dostává vysvědčení. Paní učitelka zakoupila 48 čokolád, 120 bonbónů, 72 lízátek a chce připravit stejné balíčky pro všechny žáky. Kolik žáků je ve třídě? D(48,120,72) = 48 = = = = 24 Ve třídě je 24 žáků, paní učitelka připraví 24 balíčků, každý bude obsahovat 2 čokolády, 5 bonbónů a 3 lízátka.

7 Adéla s Míšou si půjčily v knihovně stejnou knihu. Adéla přečetla denně 15 stránek, Míša 18 stránek. a/ Kolik stránek měla kniha, jestliže jich bylo více než 100 a méně než 200. n(15,18) = 15 = = = 90<100 Kniha měla 180 stránek. b/ O kolik dní měla Míša knihu přečtenou dříve, než Adéla? Adéla…….180 : 15 = 12 Míša……..180 : 18 = 10 Míša přečetla knihu o 2 dny dříve než Adéla.

8 Pepa se ptá Honzy: „ Hádej, kolik mám céček. Je jich sice méně než 100, ale mohu je uspořádat po 8, 12 i 32 a žádné nepřebývá. n(8,12,32) = 8 = = = = 96 Pepa má 96 céček. 3.

9 Paní Pilná dojíždí do práce městskou hromadnou dopravou. Protože pracuje od půl sedmé, musí jet v šest hodin. Má štěstí, protože právě v tu dobu jedou tři linky, které může použít. V kolik hodin pojedou opět současně, jestliže linka č.12 jezdí každých 12 minut, linka č.14 každých 15 minut a linka č.16 každých 20 minut? n(12,15,20) = 12 = = = = 60 Všechny 3 linky vyjíždí společně každou hodinu, nejdříve v sedm hodin.

10 Koupelna s rozměry 2,52 m a 216 cm se má pokrýt co největšími dlaždicemi. Urči rozměr dlaždice a jejich počet. D(252,216) = 252 = = = : 36 = : 36 = 6 x = 7. 6 x = 42 Použije se 42 dlaždic s rozměrem 36 cm.

11 Na táboře bylo 42 chlapců a 90 dívek. Lze je ubytovat do pokojů tak, aby jich bylo obsazeno co nejméně a nezůstalo žádné volné lůžko? Kolik pokojů se obsadí? Kolik pokojů bude dívčích a kolik chlapeckých? D(42,90) = 6 Pokoje jsou šestilůžkové, obsadí se jich 22, dívčích bude 15 a chlapeckých 7.

12 Kolik krabiček s rozměry 24mm, 32mm a 4cm lze poskládat do krychlové krabice tak, aby měla co nejmenší rozměr? n(24,32,40) = 24 = = = = : 24 = : 32 = : 40 = 12 x = x = Do krychle s rozměrem 480cm se vejde příslušných krabiček.

13 Urči, kolik je na táboře dětí, jestliže číslo vyjadřující daný počet je trojciferné,menší než 200, jeho ciferný součet je 10. Pokud děti rozdělíme do skupin po dvou, třech, pěti, dvanácti, patnácti, vždy jedno zbyde. n(2,3,12,15) = 12 = = = 60 Trojciferné násobky čísla 60 menší než = 121 cif. součet = 181 cif. součet 10 Na táboře je 181 dětí.

/ / / / / /

15 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Dělitelnost čísel Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na procvičení nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Dělitelnost – slovní úlohy Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák řeší slovní úlohy, využívá největší společné dělitele a nejmenší společné násobky. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: prvočíslo, číslo složené, dělitel, samozřejmý dělitel, společný dělitel, největší společný dělitel, nejmenší společný násobek, prvočíselný rozklad. Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin, lze jej využít i při opakování ve vyšších ročnících nebo pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.