Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Zavedení přirozených čísel, dělení dvojciferným dělitelem Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_1_1_3
2 VY_32_INOVACE_1_1_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková
3 Přirozená čísla : N Lze jimi vyjádřit konkrétní počet -osob, -zvířat, - předmětů, …… Př. 1, 2, 798, , …… 1 2 3
4 A proto mezi ně nepatří číslo 0
5 Přečti čísla : Sedm milionů čtyři sta dvacet tisíc pět Čtyřicet dva miliard třicet osm milionů sedm set tisíc dvacet
6 Zapiš čísla : Sto šest tisíc čtyřicet pět Pět miliard šest milionů tři sta pět
7 Vyřešte následující příklady a zamyslete se nad výsledky : : 23 = : 17 = : 42 = : 91 = : 56 =
: 23 = : 17 = : 42 = : 91 = : 56 =
9 4
10 5
prezident Československa
12 7
13 8
14 Citace : 1) ( ) 2) ( ) 3) ( ) 4) ( ) 5) ( ) 6) ( ) 7) ( ) 8) ( )
15 Téma sady: Číselné obory Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh:Přirozená čísla Anotace: Materiál je zaměřený na opakování vybraného učiva. Žák samostatně řeší typové úlohy, kde si ověří svoje dovednosti i vědomosti z jiných oblastí, než je matematika. Autorka: Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Zavedení přirozených čísel, dělení dvojciferným dělitelem Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák čte a zapisuje „velká“ přirozená čísla, procvičuje dělení dvojciferným dělitelem. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: poziční soustava, řády číslic, dělenec, dělitel, podíl Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II. stupeň ZŠ, nižší gymnázium Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia. Hlavním cílem je, aby žáci samostatně řešili základní typové úlohy v rámci opakování. Materiál je vhodný použít v úvodu hodiny např. jako matematickou rozcvičku. Výsledné podíly lze využít v rámci mezipředmětových vztahů. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.