Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

Sčítání celých čísel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AUTOR: Martina Dostálová
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INTERVALY ABSOLUTNÍ HODNOTA
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Funkce Absolutní hodnota
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Matematika a její aplikace
CELÁ ČÍSLA.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Funkce Absolutní hodnota
Kvadratické nerovnice
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod Porovnávání celých čísel
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník

Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla

PŘIROZENÁ ČÍSLA CELÁ ČÍSLA KLADNÁ CELÁ ČÍSLA ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA

Doplň čísla do číselné osy: -3, +3, -5, +7, -1, 5, -7, -9, 1, +4, -11 Celá čísla – číselná osa

Rozřaď: Záporná celá čísla Kladná celá čísla 7, -6, 9, 15, -19, -9, 0, -2, 1

NULA Není ani kladné ani záporné číslo Ale je CELÉ ČÍSLO Číslo NULA

Číslo opačné Ke každému číslu na číselné ose existuje jeho obraz souměrný podle nuly. Takové číslo nazýváme číslo opačné Číslo opačné k číslu: 4 je číslo -4

Napiš číslo opačné:

Porovnávání celých čísel Ze dvou čísel je větší to, které leží na číselné ose více vpravo. Každé záporné číslo je menší než libovolné kladné číslo. Úloha: Doplň znaky nerovnosti: 5<10 -2<4 -7<

Kontrola: < > >

Absolutní hodnota Udává vzdálenost čísla od nuly na číselné ose. |-3| = 3|0| = 0|2| = 2 Absolutní hodnota čísla je vždy nezáporná. Značení absolutní hodnoty: │6│

Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly 0 6 vzdálenost6 jednotek │6│ = 6 │6│

Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly 0 -6 vzdálenost6 jednotek │-6│ = 6 │-6│

vzdálenost6 jednotek │6│=│-6│ = 6 vzdálenost6 jednotek -6

│-3│= 3│9│= 9 │5│= │-14│= │-1│= │3│= Doplň:

Zapiš absolutní hodnoty těchto čísel: a) 3b) -2c) 4 d) -4e) -5f) 0

Vypočítej: │5│+│-4│= = 9 │-3│+ │7│= │25│- │5│ = │-15│- │-9│ =

Vypočítej: │36│:│-6│= │6│. │7│= │4│. │-5│ = │-36│: │9│ =

Použité zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, s. ISBN Portál DUMY.cz