Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
Advertisements

Digitální učební materiál
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Elektronická učebnice - II
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
KAG/MDIM7 Tereza Řezáčová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Objem a povrch ve slovních úlohách
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Objem hranolu.
Oprava úvodní písemné práce
Pythagorova věta v prostoru
OBJEM TĚLESA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Desetiminutovka 3 567g=. kg..g 5 000: 500= 3 568m=.km...m : 5 000= 3 563l=. hl...l : 100= 128 min=. h. min =
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Objem a povrch kvádru a krychle
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Objem hranolu.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Výpočty objemu krychle a kvádru
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída

Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q. Vyjádřete v tunách. ( q – 1 cent) a b c a = 8 m b = 2,4 m c = 0,6 m V = ? V = a. b. c V = 8. 2, V = 11,52 m³ 1m³………………………………………25q 11,52m³…………………………………x x = 11, x = 288 q x = 28,8 t 1q = 100 kg 1 t = kg 1 t = 10 q Cihlová zeď má hmotnost 28,8 t.

Kolik litrů vody se vejde do akvária tvaru kvádru o vnitřních rozměrech 38,5 cm, 26,3 cm a 22,7 cm. Kolik litrů vody v něm bude, bude-li naplněno 5 cm pod horní okraj. a b c a = 38,5 cm b = 26,3 cm c = 22,7 cm – 5 cm = 17,7 cm V = ? V = a. b. C V = 38,5. 26,3. 17,7 V = cm³ V = 17,922 l Do akvária se vejde 17,922 l vody.

Je možno do nádoby tvaru kvádru o rozměrech dna 45 cm a 60 cm a výšce 90 cm nalít 2 hl vody? Jestli ano, do jaké výšky bude sahat? a b c a = 45 cm b = 60 cm c = 90 cm V = ? V = a. b. C V = V = cm³ V = 2,43 hl V = 2 hl = cm³ a = 45 cm b = 60 cm c = ? V = a. b. C = c = c : 2700 = c 74 cm = c Ano, lze, voda bude sahat do výšky 74 cm.

Za jak dlouho se naplní nádrž tvaru krychle o hraně 3,6 m, jestliže za 1 vteřinu nateče 3,2 litrů vody? a a a a = 3,6 m V = ? V = a. a. a V = 3,6. 3,6. 3,6 V = 46,656 m³ V = l 3,2 l vody………………………………za 1 s l vody………………………….za x s x = : 3,2 x = s x = 4 h 3 min : = 4,05 h 0, = 3 min Nádrž se zaplní za 4 hodiny a 3 minuty.

Zdroje: Sbírka úloh z matematiky pro 6.ročník s klíčem Blug, Praha 1999