Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kokršpaněl.
Advertisements

Základní škola T.G.Masaryka Rajhrad
Velký münsterlandský ohař
Psí útulek Vítejte ve světě psů.
Zpracovala: Nikola Slepánková, 8.A ZŠ a MŠ, Brno, Horníkova 1
PSI.
Hlavní zdroj: Šelmy psovité Hlavní zdroj:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Psi – Mé hobby Co se mi na psech líbí a proč jsem si je vybrala na svoji prezentaci Původ psů Anatomie těl psů Chování psů Smysly psů Srsti psů Dělení.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Kočka domácí, pes domácí
Domestikovaní živočichové
Pří_177_Rozmanitost přírody_Pes domácí Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jagdteriér.
Psí Rasy Barbora Myslivečková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Historie je největší domestikovaná šelma a nejstarší domestikované zvíře vůbec, provázející člověka minimálně 14 tisíc let obecně se předpokládá, že se.
ROTTWEILER.
Pří_177_Rozmanitost přírody_Pes domácí Autor: Mgr. Eliška Galíková
ČR - mírný podnebný pás (živočichové)
Pes domácí je potomkem vlka.
Psovité šelmy.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
CHOVANÍ ŽIVOČICHOVÉ Veronika Straková. PSY:  Pes je savec-původně masožravec, kvůli lidem všežravec  Šelma psovitá  Domestikovaný druh  Říše: živočichové.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_25_pes domácí Ročník4. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma:
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
„Nejlepší přítel člověka.“
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
PES DOMÁCÍ 1. Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Pes domácí Prezentace o psech.
Kočka domácí, pes domácí
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_04
Znaky života člověka Průběh lidského života
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Název projektu: Živá příroda ve škole
HMYZOŽRAVCI VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.08
Název projektu: Živá příroda ve škole
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: Živá příroda ve škole
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
RISKUJ ! PES PSI V ČÍSLECH Psi v Praze 2 Pojmy Smysly psů Rozmnožování Riskuj – hrací pole.
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : savci Název : pes Ročník : Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

Materiál může být použit jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – Domácí mazlíčci, obratlovci.

Canis lupus f. familiaris

Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: šelmy Čeleď: psovití Rod: vlk Druh: vlk obecný Poddruh: pes domácí

Největší a nejstarší domestikované zvíře Předpokládá se, že pes se vyvinul z vlka obecného. Využití psa: pomocník při lovu, naháněč stád, strážce majetku, tažný saňový pes, asistent handicapovaných osob, záchrana člověka při přírodních katastrofách, zdroj potravy. V ČR chováno odhadem 1 až 2 miliony psů. Existence psa domácího je doložena v nálezech starých 12 – 14 tisíc let v Německu.

1) čenich 2) morda 3) krk - hrdlo 4) plece, lopatka 5) loket 6) hrudní končetina 7) záď 8) stehno 9) hlezno 10) pánevní končetiny 11) kohoutek 12) koleno 13) tlapy 14) ocas

Čich – nejvyvinutější a má pro psa velký význam - je asi x citlivější než čich člověka - nos je obvykle chladný a vlhký - pomocí čichu dokáže rozlišit, zda se člověk bojí nebo ne - čich psa člověk využívá k lovu zvěře, vyhledávání lidí zavalených např. lavinou, vyhledávání pašovaných drog.

Zrak - oči psa jsou plošší než lidské, pes hůře zaostřuje - psi jsou dalekozrací – hůře vidí na krátkou vzdálenost - dobře vidí i za šera a dobře vnímá i pohyb - psi jsou barvoslepí – tzn. že nerozlišují všechny barvy – např. žlutou, oranžovou a zelenou vnímají jako odstíny žluté a červenou vidí jako hnědošedou nebo černou.

Sluch – sluch je vyvinutější než u člověka - pes slyší asi 5 x – 6 x lépe než člověk - slyší i velmi vysoké zvuky, které už člověk neslyší - natáčení vnějšího ucha slouží k lepšímu zachycení zvuků - uši jsou též komunikační prostředek: uši dozadu – agresivita uši vzpřímené – zájem uši sklopené vzad - podřízenost

Pes s námi i ostatními psy komunikuje prostřednictvím řeči těla: Postavení uší – uši dopředu – pozoruji, jsem si jistý a zvědavý - šikmo vzad – nejistota, provinění - uši přiklopené k hlavě – strach nebo radost Naježení srsti – v oblasti kohoutku – jsem velký a silný - po celém hřbetě – strach a děs

Postavení ocasu – postavený vzhůru – sebejistý - povlává nahoru a dolů – zajímám se - bouřlivě mávající – mám velkou radost - stažený mezi nohy – strach, nejistota Pozor: cizího psa nikdy nehlaďte po temeni hlavy – signál nadřazenosti – pes často přechází do útoku. Správný postup: nechte si očichat ruku a pak dvěma prsty pohlaďte jemně tvář psa.

Psa krmíme a) granulovanou suchou stravou b) vařeným masem c) syrovým masem Druh stravy vybíráme podle našich možností a zdravotních potřeb psa. Dospělého psa krmíme 1 – 2 x denně. Vždy musíme umožnit přístup k vodě. Jako doplněk stravy a pochoutku můžeme psovi přidávat mléčné výrobky, vajíčka, rýži či těstoviny.

Na Zemi žije asi 400 druhů psa domácího. Mezinárodní kynologická federace rozděluje psy do těchto plemen: 1. plemena pastevecká, ovčácká, honácká bílý švýcarský ovčák border kolie Kavkazský ovčák štěňátka

2. pinčové a knírači, plemena molossoidní a švýcarští salašničtí psi knírač malý dobrman anglický mastif bernský salašnický tibetský mastif leonberger

3. teriéři – vyšlechtění k lovu Foxteriér drsnosrstý Kerry blue teriér Cairn teriér Jack russell teriér

4. jezevčíci – používáni jako myslivečtí psi drsnosrstý dlouhosrstý krátkosrstý

5. špicové a tzv. plemena primitivní – charakteristický znak jsou špičaté uši a ocas přetočený nahoru samojed basenji finský špic

6. honiči a barváři – psi vyšlechtěni pro pronásledování zvěře, mají výborný čich bloodhound bígl bavorský barvář

7. ohaři – do této skupiny patří ohaři a setři Německý krátkosrstý ohař Irský setr Anglický setr

8. slídiči, přinašeči a psi vodní – lovecká plemena, cvičená pro přinášení ulovené zvěře. V současnosti jsou používáni jako asistenční psi. Labradorský retrívrAmerický kokršpaněl Zlatý retrívr

9. společenská plemena – menší psi vhodní pro chov v bytě Coton de tulear mops Shi - tzu

10. chrti – vyšlechtěni pro rychlost, lov vysoké zvěře, kterou nalézají zrakem. Barzoj Irský vlkodav Whippet závody

Doplň. 1. Pes se vyvinul z _______ obecného. 2. Doplň dva druhy využití psa domácího. _________________________________________ 3. Tlama psa se nazývá ________. 4. Popiš správný postup seznámení s cizím psem. __________________________________________ 5. Pes slyší ________ než člověk. 6. Nejvyvinutějším smyslem je ________.

Doplň názvy plemen.

Doplň. 1. Pes se vyvinul z _______ obecného. 2. Doplň dva druhy využití psa domácího. _________________________________________ 3. Tlama psa se nazývá ________. 4. Popiš správný postup seznámení s cizím psem. __________________________________________ 5. Pes slyší ________ než člověk. 6. Nejvyvinutějším smyslem je ________. vlka pomocník při lovu, naháněč stád, strážce majetku, tažný saňový pes, asistent handicapovaných osob, záchrana člověka při přírodních katastrofách, zdroj potravy. morda nechte si očichat ruku a pak dvěma prsty pohlaďte jemně tvář psa. lépe čich

Doplň názvy plemen. Zlatý retrívr Border kolie Jezevčík dlouhosrstý Samojed Bígl

Slide 2: obr.1: LEFALHER. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: GRITSCHKE, Karl. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: TARO THE SHIBA INU. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: elang=cs obr.4: YEOWATZUP. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: land_( ).jpg?uselang=cs elang=cs land_( ).jpg?uselang=cs Slide 3: WADSWORTH, Peter; ANDRES, Heike; JURVETSON, Steve. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: WATSON, Mark. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: THEGIANTVERMIN. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide 8: BARBER, Chris. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 9: SANNSE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: s s Slide 12: Slide 13: obr.1: FOELDI, Armin. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: LENKAHOL. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: HOHUM. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide 14: obr.1: HOUND, Pharaoh. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: IANNOTTI, David. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: ROHOVSKÝ, Radovan. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.4: OCMEY. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.5: MRNICEGUY1113. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.6: LANDVOGT, Sara. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 15: obr.1: DUSPIVOVA. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: ALOFOK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide15: obr.3: AMANXSEATTLE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.4: PLANK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 16: obr.1: BUHR. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 02.jpg?uselang=cs obr.2: COMMONISMNOW. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Lonni.jpg?uselang=ru obr.3: PLEPLE2000. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elfi- 02.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Langhaardackel- Lonni.jpg?uselang=ru g=cs

Slide 17: obr.1: JOONASL a kol. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: FUGZU. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: KARELGERDA. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 18: obr.1: GILLIAMHOME'S OLYMPUS E3 AND EVOLT 500 PAGE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: DEOLIVEIRA.MNL. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: LOTYS, Ralf. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 19: obr.1: KENNEL/SEPPÄNEN, Metsosuon. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: SNELSON, Brian. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: ELF. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide 20: obr.1: NORRO. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: jpg?uselang=cs obr.2: WILLYBU. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: JOHNSON, Ryan. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: pg Slide 21: obr.1: WHITBY, Willie. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: HERING, Yvonne. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: jpg?uselang=cs pg

Slide 21: obr.3: SCHNEIDER, Catherine. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 22: obr.1: PLEPLE2000. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: k-kamien_pl.jpg obr.2: DUX. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: PLEPLE2000. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: pg k-kamien_pl.jpg