MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ 1. 6. 2016, Havlovice MAP Trutnovsko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. PODPORA ROZVOJE MATEMATICKÉ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI CZ.1.07/1.2.33/
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Dotazníkové šetření MŠMT – Výstupy ORP Přerov doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., (Pedagogická fakulta Univerzity Palackého) Přerov, MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Dotazníkové šetření MŠMT – výstupy pro ORP Olomouc Ing. Iva Hubálková, doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Shrnutí výstupů z analytické fáze MAP Jednání Partnerství MAP Chomutovsko
MAP ORP OSTRAVA PRACOVNÍ SKUPINA PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A PÉČE.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Založena v roce obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Pracovní skupiny – postup přípravy MAP Mohelnicko doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Průběžné výsledky zjišťování absorpční kapacity v oblasti vzdělávání Projekt: Šance pro Moravskoslezský kraj – Vzdělaní lidé a připravený venkov.
Reg.č. CZ /0.0/0.0/15_005/ KULATÝ STŮL , Městský úřad Bučovice.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Reg.č. CZ /0.0/0.0/15_005/ KULATÝ STŮL , Úřad ORP Šlapanice, Opuštěná 2.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Aktuální informace o stavu
Místní akční plán vzdělávání ORP Uherský Brod
Jak na akční plán?.
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Aktuální informace o projektu
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko

VYHODNOCENÍ PRIORIT MAP Trutnovsko Další oblasti podporované z OP Pořadí podle potřeb škol v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR A. Jazykové vzdělávání222 B. ICT včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí, konektivita škol)111 C. Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence333 Hlavní oblasti podporované z OP Pořadí podle potřeb škol 1) v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR A. Podpora inkluzivního / společného vzdělávání533 B. Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti444 C. Podpora rozvoje matematické pregramotnosti355 D. Podpora kompetencí k iniciativě a kreativitě dětí666 E. Podpora polytechnického vzdělávání222 F. Rozvoj infrastruktury školy, vč. rekonstrukcí a vybavení111

I. PODPORA INKLUZIVNÍHO / SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ MAP Trutnovsko Překážky v oblasti podpory inkluzivního / společného vzdělávání Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatečné finanční zajištění personálních nákladů na práci s heterogenními skupinami dětí (např. asistentů pedagoga, pedagogické i nepedagogické pracovníky) 85,2% (1.) 79,1% (1.) 77,5% (1.) 4. Velký počet dětí ve třídách63,0% (3.) 70,9% (2.) 68,8% (2.) 12. Nedostatek finančních prostředků pro realizaci mimoškolního vzdělávání pro znevýhodněné děti (např. výstavy, exkurze, kroužky apod.) 63,0% (3.) 46,6% (4.) 46,5% (4.) 13. Technická nemožnost bezbariérových úprav školy70,4% (2.) 54,1% (3.) 50,1% (3.) Nejvýznamnější překážky v oblasti podpory inkluzivního / společného vzdělávání Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatečné finanční zajištění personálních nákladů na práci s heterogenními skupinami dětí (např. asistentů pedagoga, pedagogické i nepedagogické pracovníky) 33,3% (1.) 28,1% (2.) 30,1% (2.) 4. Velký počet dětí ve třídách29,6% (2.) 30,5% (1.) 35,8% (1.) 13. Technická nemožnost bezbariérových úprav školy18,5% (3.) 18,5% (3.) 12,9% (3.)

II. ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ PREGRAMOTNOSTI MAP Trutnovsko Překážky v oblasti rozvoje čtenářské pregramotnosti Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatek stabilní finanční podpory pro rozvoj příslušné pregramotnosti (nedostatečné materiálně technické zázemí, chybějící finance na inovace a výměnu pomůcek k rozvoji pregramotností, nedostatečný počet pomůcek apod.) 63,0% (1.) 55,1% (1.) 57,3% (1.) 3. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj pregramotnosti55,6% (2.) 50,3% (2.) 51,9% (2.) 7. Nedostatek příležitostí ke vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti příslušné pregramotnosti 37,0% (3.) 20,9% (8.) 24,4% (8.) Nejvýznamnější překážky v oblasti rozvoje čtenářské pregramotnosti Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatek stabilní finanční podpory pro rozvoj příslušné pregramotnosti (nedostatečné materiálně technické zázemí, chybějící finance na inovace a výměnu pomůcek k rozvoji pregramotností, nedostatečný počet pomůcek apod.) 55,6% (1.) 38,7% (1.) 36,8% (1.) 3. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj pregramotnosti7,4% (2.) 14,7% (2.) 14,2% (2.) 15. Absence pozice samostatného pracovníka nebo pracovníků pro rozvoj příslušné pregramotnosti 7,4% (2.) x (x) 4,7% (7.) 16. Nízká úroveň kooperace školy s dalšími aktéry k rozvoji pregramotnosti (projekty se školami, s obcemi, science centry, neziskovými organizacemi apod.) 7,4% (2.) x (x) 2,7% (11.)

III. ROZVOJ MATEMATICKÉ PREGRAMOTNOSTI MAP Trutnovsko Překážky v oblasti rozvoje matematické pregramotnosti Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatek stabilní finanční podpory pro rozvoj příslušné pregramotnosti (nedostatečné materiálně technické zázemí, chybějící finance na inovace a výměnu pomůcek k rozvoji pregramotností, nedostatečný počet pomůcek apod.) 70,4% (1.) 63,7% (1.) 62,0% (1.) 3. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj pregramotnosti55,6% (2.) 52,1% (2.) 54,8% (2.) 7. Nedostatek příležitostí ke vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti příslušné pregramotnosti 40,7% (3.) 23,3% (7.) 27,4% (6.) Nejvýznamnější překážky v oblasti rozvoje matematické pregramotnosti Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nedostatek stabilní finanční podpory pro rozvoj příslušné pregramotnosti (nedostatečné materiálně technické zázemí, chybějící finance na inovace a výměnu pomůcek k rozvoji pregramotností, nedostatečný počet pomůcek apod.) 55,6% (1.) 38,7% (1.) 35,7% (1.) 3. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj pregramotnosti14,8% (2.) 15,8% (2.) 16,2% (2.) 15. Absence pozice samostatného pracovníka nebo pracovníků pro rozvoj příslušné pregramotnosti 7,4% (3.) x (x) 5,0% (4.) 16. Nízká úroveň kooperace školy s dalšími aktéry k rozvoji pregramotnosti (projekty se školami, s obcemi, science centry, neziskovými organizacemi apod.) 7,4% (3.) x (x) 3,0% (11.)

IV. PODPORA KOMPETENCÍ K PODNIKAVOSTI, INICIATIVĚ A KREATIVITĚ MAP Trutnovsko Překážky v oblasti podpory kompetencí k iniciativě a kreativitě Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 4. Nedostatek příležitosti k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti rozvoje iniciativy a kreativity 25,9% (2.) 28,4% (3.) 26,2% (3.) 5. Nedostatek finančních prostředků pro zajištění pomůcek, literatury apod. pro rozvoj iniciativy a kreativity 63,0% (1.) 64,4% (1.) 63,8% (1.) 6. Nedostupnost informačních a komunikačních technologií pro rozvoj iniciativy a kreativity25,9% (2.) 31,8% (2.) 29,8% (2.) Nejvýznamnější překážky v oblasti podpory kompetencí k iniciativě a kreativitě Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 4. Nedostatek příležitosti k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti rozvoje iniciativy a kreativity 11,1% (3.) x (x) 10,3% (3.) 5. Nedostatek finančních prostředků pro zajištění pomůcek, literatury apod. pro rozvoj iniciativy a kreativity 48,1% (1.) 53,4% (1.) 53,2% (1.) 8. Žádné22,2% (2.) 14,0% (2.) 13,7% (2.)

V. PODPORA POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ MAP Trutnovsko Překážky v oblasti podpory polytechnického vzdělávání Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nevhodné či žádné vybavení pomůckami pro rozvoj polytechnického vzdělávání (vybavení tříd, heren, hřišť, keramických dílen apod.) 51,9% (2.) 42,1% (3.) 40,7% (3.) 4. Absence pozice samostatného pracovníka nebo pracovníků pro rozvoj polytechnického vzdělávání 51,9% (2.) 47,9% (2.) 48,2% (2.) 5. Nedostatek financí na podporu polytechnického vzdělávání70,4% (1.) 65,4% (1.) 67,2% (1.) Nejvýznamnější překážky v oblasti podpory polytechnického vzdělávání Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nevhodné či žádné vybavení pomůckami pro rozvoj polytechnického vzdělávání (vybavení tříd, heren, hřišť, keramických dílen apod.) 25,9% (2.) 18,2% (2.) 14,1% (2.) 5. Nedostatek financí na podporu polytechnického vzdělávání37,0% (1.) 41,4% (1.) 43,8% (1.) 6. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti polytechniky18,5% (3.) 7,9% (4.) 8,9% (4.)

VI. PODPORA SOCIÁLNÍCH A OBČANSKÝCH DOVEDNOSTÍ A DALŠÍCH KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ MAP Trutnovsko = nebyly hodnoceny jednotlivé překážky Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence Podíl MŠ v rámci ORP plánujících zlepšení Průměrné hodnocení aktuálního stavu 2016– –2020v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 5. Škola u dětí rozvíjí schopnosti sebereflexe a sebehodnocení63,0%11,1%2,932,992,93 7. Škola rozvíjí vztah k bezpečnému používání informačních, komunikačních a dalších technologií 66,7%22,2%2,442,562,49 9. Výuka směřuje k přípravě na výuku v základní škole, k základním společenským návykům a pravidlům chování v různých prostředích 63,0%7,4%3,153,343,25

VII. PODPORA DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ MAP Trutnovsko Překážky v oblasti podpory digitálních kompetencí pedagogických pracovníků Podíl škol narážejících na danou překážku v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nevhodné / zastaralé ICT vybavení40,7% (3.) 49,0% (2.) 46,4% (2.) 2. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí 44,4% (2.) 38,7% (3.) 31,8% (3.) 3. Nedostatek financí na pořízení moderního ICT vybavení (včetně údržby stávající techniky)88,9% (1.) 69,9% (1.) 74,7% (1.) Nejvýznamnější překážky v oblasti podpory digitálních kompetencí pedagogických pracovníků Podíl škol, které danou překážku označily za nejvýznamnější v rámci ORPv rámci krajev rámci ČR 1. Nevhodné / zastaralé ICT vybavení7,4% (3.) 11,0% (3.) 9,5% (4.) 2. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí 14,8% (2.) 15,8% (2.) 12,3% (2.) 3. Nedostatek financí na pořízení moderního ICT vybavení (včetně údržby stávající techniky)77,8% (1.) 58,9% (1.) 63,3% (1.)

VIII. INFRASTRUKTURA – STAVBY A REKONSTRUKCE MAP Trutnovsko Stavby, rekonstrukce Podíl MŠ v rámci ORP plánujících stavět / rekonstruovat Podíl MŠ v rámci ORP jejichž plán se bude týkat bezbariérovosti 2016 – – Nová výstavba nebo přístavba budov3,7%14,8%11,1% 2. Bezbariérové stavební úpravy a rekonstrukce7,4%18,5%22,2% 3. Ostatní rekonstrukce, udržovací práce a modernizace pláště budovy; zateplení budov; (projekty energeticky udržitelné školy apod.) 22,2%14,8%0,0% 4. Stavební úpravy a rekonstrukce tříd25,9%11,1%0,0% 5. Stavební úpravy a rekonstrukce knihovny11,1% 0,0% 6. Stavební úpravy a rekonstrukce herny18,5%14,8%0,0% 7. Stavební úpravy a rekonstrukce tělocvičny3,7% 0,0% 8. Stavební úpravy a rekonstrukce prostor na podporu polytechnického vzdělávání (např. keramická dílna) 11,1%25,9%3,7% 9. Stavební úpravy a rekonstrukce školní jídelny11,1%18,5%3,7% 10. Stavební úpravy a vybavení na podporu podnětného venkovního prostředí školy např. hřiště, zahrady apod. 51,9%33,3%3,7%

INFRASTRUKTURA – VYBAVENÍ MAP Trutnovsko Vybavení Podíl MŠ v rámci ORP plánujících pořízení vybavení 2016 – – Vybavení třídy40,7%22,2% 2. Vybavení prostorů školy pro rozvoj polytechnických dovedností29,6%44,4% 3. Vybavení knihovny18,5%22,2% 4. Vybavení herny25,9%11,1% 5. Vybavení tělocvičny14,8%7,4% 6. Vybavení školní jídelny22,2%25,9% 7. Vybavení výpočetní technikou pro potřeby pedagogických pracovníků44,4%14,8% 8. Software pro ICT techniku33,3%18,5% 9. Nové didaktické pomůcky48,1%11,1% 10. Připojení k internetu v hernách, ve škole18,5%7,4% 11. Interaktivní tabule37,0%22,2% 12. Audiovizuální technika (televize, projektory apod.)22,2% 13. Vybavení bezbariérovým nábytkem pro děti se SVP11,1%14,8% 14. Didaktické a kompenzační pomůcky pro děti se SVP18,5%25,9% 15. Vybavení na podporu podnětného vnitřního prostředí školy např. čtenářské koutky, prostor na rozvoj jednotlivých pregramotností, polytechnických dovedností apod. 40,7%22,2%

CO O PROJEKTECH VÍME? MAP Trutnovsko Název Plán stavět 2016–2018 Plán stavět 2019–2020 Plán se bude týkat bezbariérovosti Plán vybavení 2016–2018 Plán vybavení 2019–2020 Základní škola a Mateřská škola, Havlovice nad Úpou Základní škola a Mateřská škola, Horní Maršov 92 Mateřská škola, Trutnov3, 103, 8, 10 1, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15 6