Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální pomoc SOCIÁLNÍ POLITIKA II.
Advertisements

Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi
Životní a existenční minimum Dávky státní sociální podpory
 Je v ČR organizováno a garantováno státem.  Vychází z Listiny základních práv a svobod, která zaručuje každému občanu právo na sociální zabezpečení.
Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu
Hmotná nouze Mgr. Terezie Pemová.
Mateřská a rodičovská dovolená
Životní úroveň (II. část)
Systém sociální podpory v ČR
SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU
Studijní obor: Sociální činnost
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
RODINA A FINANČNÍ KRIZE
 zabezpečuje občany ve společensky uznaných situacích, na které se není možné předem připravit (mateřství, výchova dítěte, apod.).
Zkušenosti veřejného ochránce práv s řešením dluhových pastí
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
OSVČ – sociální zabezpečení 2014
Důchodové pojištění II.
Správa sociálního zabezpečení
Dávky pomoci v hmotné nouzi. Předmět úpravy (§ 1) - Poskytování pomoci - Základní životní podmínky (biologické, psychické a sociální) (biologické, psychické.
 Vytvořit vhodné a stabilní prostředí pro podnikání  Omezovat stínovou ekonomiku / nezákonné, nemorální, nezdaněné/  Řešit selhání trhu.
PRÁVO SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ Státní sociální podpora
Sociální zabezpečení Sociální služby
II. pilíř sociálního zabezpečení (ČR) - Státní sociální podpora
ŽIVOTNÍ A EXISTENČNÍ MINIMUM
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
CHUDOBA A SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Systém sociálního zabezpečení Úvod. Používané zkratky ÚP – úřad práce OSVČ – osoba samostatně výdělečně činná OBZP – osoba bez zdanitelných příjmů ČSSZ.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada41 AnotaceSociální.
Právo sociálního zabezpečení Státní sociální podpora.
Systém nepojistných sociálních dávek Mgr. Kateřina Jirková Ředitelka odboru sociální a rodinné politiky, MPSV.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dávky SSP, pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Nemocenské a další sociální dávky v ČR
Správa sociálního zabezpečení
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Sociální systém České republiky
Právo sociálního zabezpečení
PODNIKÁNÍ CIZINCŮ V ČESKÉ REPUBLICE 10/2017
Státní sociální podpora
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Valorizace pracovních odměn odsouzených
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Životní minimum Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_5_1_4

Životní a existenční minimum zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu VY_32_INOVACE_5_1 _4 Mgr. Jana Votavová

Definice životního minima Životní minimum je minimální společensky uznaná hranice peněžních příjmů k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb.

Definice existenčního minima Existenční minimum je minimální hranicí peněžních příjmů, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití. Existenční minimum nelze použít u: – nezaopatřeného dítěte, – u poživatele starobního důchodu, – u osoby invalidní ve třetím stupni – u osoby starší 68 let.

Diskuse na téma význam ŽM a EM Možné otázky - Proč je nutné stanovit hranici? - Je vhodné rozlišovat mezi životním a existenčním minimem? - K čemu může sloužit rozdílná výše ?

Diskuse – názory - Proč je nutné stanovit hranici - Pro stanovení hranice nouze, pro určení bídy, apod. - Je vhodné rozlišovat mezi životním a existenčním minimem - Ano, je umožněn individuální přístup, ne všichni by si měli být rovni, apod. - K čemu může sloužit rozdílná výše - K motivaci, ke snaze zlepšit si situaci apod.

Využití ŽM a EM Využití ŽM – plní rozhodující úlohu při posuzování hmotné nouze – při stanovení nároku na dávky státní soc. podpory – např. přídavek na dítě – při stanovení alimentačních povinností – při exekucích (stanovení nezabavitelné částky) Využití EM – motivace pro osoby v hmotné nouzi

Výše ŽM jednotlivec3 410 Kč první osoba v domácnosti3 140 Kč druhá osoba v domácnosti2 830 Kč nezaopatřené děti do 6 let1 740 Kč 6 až 15 let2 140 Kč 15 až 26 let2 450 Kč

Výše EM Výše existenčního minima činí 2200 Kč

výpočet Životní minimum domácnosti je vždy součet životního minima všech členů domácnosti, kteří se posuzují společně – společně posuzované osoby

příklad 2 dospělí = dospělý, 1 dítě ve věku 4 let = dospělí, 2 děti ve věku 8 a 16 let - nezaopatřené = 10560

Urči výši ŽM nebo EM Úplná rodina se dvěma dětmi ve věku 1 a 9 let Osamělý bezdomovec, který si neplatí žádné pojistné Osamělá matka s 20letým synem, který studuje VŠ – denní studium

řešení 1) = 9850 Kč 2) Kč 3) = Kč

Společně posuzované osoby rodiče a nezletilé nezaopatřené děti, manželé nebo partneři podle zvláštního právního předpisu (registrovaní partneři) rodiče a děti nezletilé zaopatřené nebo zletilé, pokud tyto děti s rodiči užívají byt a nejsou posuzovány s jinými osobami, jiné osoby společně užívající byt, pokud písemně neprohlásí, že spolu trvale nežijí a společně neuhrazují náklady na své potřeby. Společně posuzovanými osobami jsou i osoby, které se přechodně, z důvodů soustavné přípravy na budoucí povolání, zdravotních nebo pracovních (včetně dobrovolnické služby), zdržují mimo byt.

Započitatelné příjmy Za příjmy se považují: příjmy – z pracovní činnosti, – z podnikání, – z kapitálového majetku, – z pronájmu, důchody, dávky nemocenského pojištění, dávky státní sociální podpory a ostatní sociální dávky, podpora v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci, výživné

Vysvětli pojmy – práce ve skupinách příjmy – z pracovní činnosti, – z podnikání, – z kapitálového majetku, – z pronájmu,

Vysvětli pojmy – možné řešení příjmy – z pracovní činnosti - zaměstnání – z podnikání – práce na živnostenský list – z kapitálového majetku – výnosy z úspor – z pronájmu – příjem z pronájmu bytu, nebo garáže

Do příjmu se nezapočítává – práce se zákonem Pracujte s úplným zněním zákona o životním minimu, najdi a prostuduj co se nezapočítává do příjmu společně posuzovaných osob Pokud není k dispozici úplné znění zákona, použijte následující text Vyhledané pojmy použijte pro následující úkol

Do příjmu se nezapočítává příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení a jednorázové sociální dávky, příjmy z prodeje nemovitostí a odstupného za uvolnění bytu použitých k úhradě nákladů na uspokojení bytové potřeby, náhrady škody a finančních prostředků na odstranění následků živelní pohromy, peněžní pomoc obětem trestné činnosti, sociální výpomoc poskytované zaměstnavatelem, podpora z prostředků nadací a občanských sdružení, stipendium, odměna za darování krve, daňové bonusy, příspěvek na péči (v okruhu společně posuzovaných osob), části sociálního příplatku a příspěvku na úhradu potřeb dítěte, který náleží ze zdravotních důvodů, dávky sociální péče poskytovaných ze zdravotních důvodů, zvláštní příspěvek k důchodu pro účastníky národního boje za vznik a osvobození Československa.

Valorizace ŽM a EM Životní a existenční minimum je zvyšováno nařízením vlády. Při zvyšování částek životního a existenčního minima se zachovává jejich reálná úroveň. Vláda je zmocněna zvyšovat částky životního a existenčního minima od 1. ledna podle skutečného vývoje spotřebitelských cen, pokud nárůst nákladů na výživu a na ostatní základní osobní potřeby přesáhne ve stanoveném rozhodném období 5 %. Částky životního a existenčního minima může vláda za mimořádných okolností zvýšit také mimo termín pravidelné valorizace.

zdroje zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu Obrázky – grafické aplikace programu MO Power Point 2007

VY_32_INOVACE_5_1 _4 Téma sady: Sociální politika Vzdělávací obor:Sociální politika Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Životní minimum Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:střední odborné Typická věková skupina: let Klíčová slova:životní minimum, existenční minimum Očekávaný výstup:žák vysvětlí význam životního a existenčního minima, dokáže vypočítat životní minimum rodiny Anotace Prezentace je určená k výkladu tématu životního a existenčního minima, s příklady výpočtu výše. Příklady lze snadno obměňovat a aktivně tak zapojit žáky. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace slouží jako náhrada učebního materiálu, pro obor sociální péče nejsou zpracované učebnice. Po úvodním vysvětlení pojmů může následovat diskuse na téma - význam životního minima. V další části se žák seznámí s částkami životního minima a jejich použitím, pro vysvětlení slouží příklad. Pro další procvičení je možné využít uvedené příklady, nebo je různě obměňovat. Pojmy – společně posuzované osoby a započitatelné příjmy je vhodné doplnit výkladem, popř. je lze využít ke skupinové práci, kdy se žáci pokusí pojmy vysvětlit vlastními slovy. Je vhodné také pracovat s úplným zněním zákona. Pokud není zákon k dispozici, je možné vytisknout text – do příjmu se nezapočítává – a rozdat pro skupinovou práci.