Letní knižní veletrh v Ostravě 1. Ročník Čtení v době digitální, Prof. PhDr. Jiří Trávníček, M. A Vypracovala: Suchyňová Radka 1.A SŠKNP o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ „Výměna zkušeností na úseku práce s dospělým čtenářem“
Advertisements

INTERNET PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ Služby veřejných knihoven zdravotně postiženým uživatelům PhDr. Ivana Štrossová Hradec Králové 26.března 2001.
CODEG 4 nástroj pro podporu OCR a tvorbu rozšířených metadat
Specializovaná databáze pro výzkum astronomie a astrofyziky Mgr. Radka Svaškova, Astronomický ústav AVČR, v. v.i.
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Elektronické informační zdroje a české právo Plzeň Elektronické informační zdroje II Česko-saská síť knihoven Vít Richter
ČTEČKY A E-KNIHY V ÚK ČVUT
KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav.
S námi máte informační předstih!
E-knihy v Nakladatelství Academia. Obecný úvod Počátek e-knih v Nakl. Academia - 2. pol – založena pracovní skupina zabývající se e-knihami - Listopad.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
KNIHOVNA FAKULTY TĚLESNÉ KULTURY
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Chronologický přehled vývoje médií Marek Matějka.
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Architektura systému e-deposit Jiří Dobrovolný, Jiří Pavlík E-KNIHY 3, NTK,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Záměry Knihovny Antonína Švehly v oblasti poskytovaných služeb pro knihovníky Knihovna Antonína Švehly 2014.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Půjčování čteček jako služba knihovny Mgr. Ilona Trtíková Ústřední knihovna ČVUT Seminář E-knihy
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Téma: Práce se zdroji Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_14 Název materiálu:Knihovny a jejich služby Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
Tvorba dokumentů. Sdělení prostřednictvím psaného textu je stále nejrozšířenější –Původně tesáno do kamene – nedá se nosit –Hliněné tabulky – trvanlivé,
Spolek Trend vozíčkářů Olomouc
1 Priority budoucího vývoje knihoven - jak je financovat? Vít Richter Knihovny a strukturální fondy EU II Vsetín 24. dubna 2007 Vít Richter Národní knihovna.
České děti jako čtenáři v roce 2013 Kroměříž Vít Richter Národní knihovna ČR
Mezinárodní patentové třídění (MPT, IPC) -Věcný vyhledávací jazyk pro vynálezy (patenty a užitné vzory). -Není závislé na jazyce. -Třídicí tabulky se mění.
Použitelnost e-knih z pohledu uživatele PhDr. Michal Lorenz, PhD. KISK MU, Brno.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Metody zpracování informací - 2
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
B ORIS L EHEČKA, ODDĚLENÍ VÝVOJE JAZYKA ÚJČ AV ČR, V. V. I. DALIBORIS. CZ P RAŽSKÉ JARO V O STRAVĚ, 24. BŘEZNA 2015 Nástroje pro badatele (nejen)
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
, ISSS, Hradec Králové Právo na informace a autorská práva – hledání rovnováhy Martin Svoboda Státní technická knihovna, Praha
TV002/ Základy žurnalistiky Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví.
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Četba a čtenáři v České republice v roce 2007 Knihovnická bašta – akce knihoven k Týdnu knihoven 2007 – PhDr. Vít Richter – předseda SKIP Knihovna roku.
1.1. ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tvorba dokumentů.
Čtenářství e-knihy. E-knihy Elektronická forma monografické publikace (včetně děl pokračujících v několika dílech) ORAVOVÁ, Monika a Gabriela FILIPIOVÁ.
Konference Elektronické služby knihoven III. Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně Symbióza světa technologií a knihoven Richard Papík
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Perspektivy a trendy oboru knihovnictví Jaké budou knihovny za 30 let? Havlíčkův Brod Vít Richter Národní knihovna ČR.
Vědecká knihovna UJEP Prezentace Vědecká knihovna.
Stav zpracování historických knihovních fondů ve správě NPÚ.
Jak e-booky (z)mění čtenářství Denisa Karafiátová Střední škola KNIH, o. p. s.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_06 TÉMA: VYNÁLEZY.
Koncepce rozvoje knihoven ČR na léta 2011 – Co venkovské knihovny umějí a mohou VIII Vít Richter Národní knihovna ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CJ_4_KRE_02_CESKA_LITERATURA_PO_LISTOPADU_1989.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Knihvazačství Ševčíková Martina. Úvod  Seznámení se vznikem písma  Čím se maturitní práce zabývá  Jakého výsledku chci maturitní prací dosáhnout.
PSY103 Vývojová psychologie I Zuzana Masopustová
ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Chronologický přehled vývoje médií
Polygrafický seminář Tiskáren Havlíčkův Brod, a.s.
Lucie Toman Historická knihovna Kanonie premonstrátů Teplá
Mezinárodní patentové třídění (MPT, IPC)
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty ENS122
Letní knižní veletrh Ostrava
Jak pracovat s učebnicí
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli Katka Kirkosová Katedra mediálních.
Čtení a psaní genetickou metodou
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty MVZ221
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
Transkript prezentace:

Letní knižní veletrh v Ostravě 1. Ročník Čtení v době digitální, Prof. PhDr. Jiří Trávníček, M. A Vypracovala: Suchyňová Radka 1.A SŠKNP o.p.s.

OSNOVA 1.Internet vs. Čtení 2.Mění internet čtenářské návyky? 3.Internet jako služebník knižní kultury 4.Bezhraničnost digitální sféry 5.Digitalizace je třetí informační revolucí 6.Strategie souboje nebo sbližování? 7.Historický vývoj

Internet vs. Čtení Mezi častým čtením a užíváním internetu panuje shoda Mezi uživateli hranice pouze generační Mezi čtenáři vzdělanostní a pohlavní Elektronické knihy vs. tištěné (80% preferuje tištěné)

Mění internet čtenářské návyky? Internet posiluje zkracovací návyky 18. století vycházejí encyklopedie a noviny Dnes se čtou zprávy (53%), beletrie (0.5%), zbytek nevyhraněno

Internet jako služebník knižní kultury Rozšířený prodej knih na internetu Amazon Dříve kniha nalezená na internetu a koupená v knihkupectví, dnes naopak

Bezhraničnost digitální sféry Virtualizace kontextu Chybí rámec, do kterého naše čtení směřuje Jsou texty, které nelze převést na hypertext

Digitalizace je třetí informační revolucí 1. revoluce – vynález písma 2. revoluce – vynález knihtisku 3. revoluce - digitální

Strategie souboje nebo sbližování? Povolání, která souvisejí s tiskem knih jsou v ohrožení

Historický vývoj Svitek Kodex Elektronické knihy Čtečka KINDL

Shrnutí Kdo nejčastěji užívá internet? Jak pomáhá internet prodeji knih? Na jaké základě vzniká Masový prodej knih v minulosti a teď?