Letní knižní veletrh v Ostravě 1. Ročník Čtení v době digitální, Prof. PhDr. Jiří Trávníček, M. A Vypracovala: Suchyňová Radka 1.A SŠKNP o.p.s.
OSNOVA 1.Internet vs. Čtení 2.Mění internet čtenářské návyky? 3.Internet jako služebník knižní kultury 4.Bezhraničnost digitální sféry 5.Digitalizace je třetí informační revolucí 6.Strategie souboje nebo sbližování? 7.Historický vývoj
Internet vs. Čtení Mezi častým čtením a užíváním internetu panuje shoda Mezi uživateli hranice pouze generační Mezi čtenáři vzdělanostní a pohlavní Elektronické knihy vs. tištěné (80% preferuje tištěné)
Mění internet čtenářské návyky? Internet posiluje zkracovací návyky 18. století vycházejí encyklopedie a noviny Dnes se čtou zprávy (53%), beletrie (0.5%), zbytek nevyhraněno
Internet jako služebník knižní kultury Rozšířený prodej knih na internetu Amazon Dříve kniha nalezená na internetu a koupená v knihkupectví, dnes naopak
Bezhraničnost digitální sféry Virtualizace kontextu Chybí rámec, do kterého naše čtení směřuje Jsou texty, které nelze převést na hypertext
Digitalizace je třetí informační revolucí 1. revoluce – vynález písma 2. revoluce – vynález knihtisku 3. revoluce - digitální
Strategie souboje nebo sbližování? Povolání, která souvisejí s tiskem knih jsou v ohrožení
Historický vývoj Svitek Kodex Elektronické knihy Čtečka KINDL
Shrnutí Kdo nejčastěji užívá internet? Jak pomáhá internet prodeji knih? Na jaké základě vzniká Masový prodej knih v minulosti a teď?