AHOJ já jsem malý chemik a provedu Vás tímto T-reportem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Teorie kyselin a zásad.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sportovní hra Michal Mašek 5.A Co to je?  Míč na fotbal Míč  Míč na rugby Míč  Míč na baseball Míč.
Mangan.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CHEMIE KOLEM NÁS!.
Názvosloví.
Bouřka pod vodou.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_52_INOVACE_PV18.03 Téma: Neutralizace Číslo.
Kyselost a zásaditost, indikátory
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
BEDŘICHOV 2010 III. ČÁST VLÁČKEM PO ŠPINDLU LANOVKOU NA MEDVĚDÍN NA LANĚ PŘES ÚDOLÍ.
Rozlišování látek podle vlastností
Acidobazické reakce (učebnice str. 110 – 124)
Síla kyselin a zásad.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
Prvky VI.B skupiny chróm (24 Cr) výskyt: chromit - FeO . Cr2O3
Bengálský oheň Richard Horký. Bengálský oheň Jedná se o reakci, která se používá v zábavné pyrotechnice Jedná se o směs škrobu, chlorečnanu draselného.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
DUSÍK 78% ve vzduchu Dusičnany, bílkoviny…
Protolytické reakce.
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Kyseliny a zásady – Arrheniova teorie
Jak vznikají soli.
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Acidobazické indikátory
Neutralizace – efektní experiment Barevná pěna
Acidobazické indikátory
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Neutralizace.
PaedDr. Ivana Töpferová
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
ŠablonaIII/2číslo materiálu394 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Neutralizace Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Jak připravit víno z vody Efektní pokus Motivační pokus Žákovský pokus - neutralizace.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Zajímavé chemické pokusy
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_07_Molekuly
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

AHOJ já jsem malý chemik a provedu Vás tímto T-reportem

se skupinka Talneťáků (mezi nimi i jistá slečna Aneta) vydala do laboratoře Chemického ústavu UK

A jak se v laboratořích obvykle stává… pustili se do pokusů Dohlížel na ně přitom Pavel – instruktor Pavel

Blesky Sopka Fontána

Blesk – nepodařilo se nám ho vyfotit

Vrstva ethanolu Vrstva kyseliny s regujícími kousky KMnO4

A teď trochu chemičtější pohled…

Ještě pár posledních žhnoucích uhlíků…

Dichroman před reakcí… Začínající reakce… Produkt…

A co se to tam vlastně stalo?...

Fontánka tryská vzhůru.. (HCl)

NH 3 a fenolftalein HCl a methyloranž

NH 3 a bromthymol. modř (málo) NH 3 a bromthymol. modř

Barvy, barvy, barvičky…

NH 3 a indikátor fenolftalein – fenolftalein se se zásadou barví do fialova NH3 a indikátor bromthymolová modř – bromthymol. modř se se zásadou barví domodra (pozn: bromthymol.modř je oranžová v kyselém až žlutá v neutrálním prostředí) HCl a indikátor methyloranž – methyloranž se se kyselinou barví do červena (růžova)

A teď mi shrňte, co se vám líbilo nejvíc…

Doufám, že se Vám malá exkurze do chemické laboratoře líbila… Snad Vás už nikdy nenapadne, že chemie je nudná… Příští rok zase nashledanou… Zpracovala Aneta Janitorová Talnet exkurze 2010 jaro Datum návštěvy laboratoře: od 13:00