Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Abstraktní expresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Vincent van Gogh.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_13.
N ÁZEV ŠKOLY : Z ÁKLADNÍ ŠKOLA N ETVOŘICE A UTOR : M GR. L UDMILA V ODEHNALOVÁ N ÁZEV : VY_32_INOVACE_13_ Č. PROJEKTU : OP VK 1.4 T ÉMA : 90. LÉTA V ČESKÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Malířství duše Edvarda Muncha
Název školy: Základní škola Netvořice
Exotika obrazů Paula Gauguina
Obrazy jakou autobiografie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Název školy: Základní škola Netvořice
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Název školy: Základní škola Netvořice
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. SEZNÁMENÍ S VINCENTEM VAN GOGHEM VY_32_INOVACE_ listopadu 2013

2 Vincent van Gogh (1853 – 1890) nizozemský malíř žijící ve Francii, významný představitel postimpresionismu, je považován za zakladatele moderního umění. Maloval prudkými, vířivými tahy štětce, které vyjadřovali jeho vnitřní neklid. Používal čistých nelomených barev, které byly využity ve významu expresivním (síla výrazu). Malba a kresba byla u něj bezprostředním záznamem jeho vzrušení, názorem na svět. Barva u něj dostala širší symbolickou funkci, nadsázku. Vytvořil zhruba 900 maleb a 1100 kreseb. Goghovo dílo bylo za jeho života takřka neznámé, prodala se jen jedna malba - Červené vinice. Byla vytvořena v roce 1888, nyní je vystavena v Puškinově muzeu v Moskvě. Ovlivněn tvorbou Jeanem-Françoisem Milletem se van Gogh zaměřil na malbu vesničanů. Jeho prvním velkým dílem byl obraz Jedlíci brambor. V zimě 1885–1886 navštěvoval uměleckou akademii v Antverpách, kde se seznámil s japonským uměním. Obdivoval jeho světlé barvy, použití plátna a hlavních linií. Namaloval několik maleb v japonském stylu a některé jeho portréty jsou malovány s pozadím připomínajícím japonské umění. V roce 1888 se odstěhoval do Arles, kde vytvořil sérii známých maleb se slunečnicemi a Ložnici v Arles. Trpěl silnou depresí, v roce 1889 byl přijat do psychiatrického centra v Klášteře Svatého Pavla v Saint Rémy de Provence. V této době jeho dílům začaly dominovat převážně kroužení a kudrlinky. Tato technika je nejpatrnější v malbě Hvězdná noc. V květnu 1890 opustil kliniku a 27. července 1890 spáchal sebevraždu. Zmatek, nepokoj a jeho zlomená osobnost hluboce poznamenaly jeho obrazy. Jedinou oporou mu byl bratr Theo. Jejich přátelství bylo zdokumentováno v 652 osobních dopisech, jež byly uveřejněny v roce Svou tvorbou ovlivnil: expresionismus, fauvismus, Picassa, americký abstraktní expresionismus – akční malbu, tašismus, informel a naši skupinu Osma.

Vincent van Gogh je považován za zakladatele moderního umění, dovedeš určit proč? 1 Ložnice v Arles 2 Olivovníky 3 Hvězdná noc 4 Autoportrét se zavázaným uchem 5 Slunečnice 6 Jedlíci brambor

Hledej v dílech charakteristické znaky tvorby autora. 89 Pšeničné pole s vránami Cypřiše 7 Hvězdná noc nad Rhônou

5 03 Vincent van Gogh, Jedlíci brambor (1885, Van Gogh Museum, Amsterdam) Jean-François Millet, Sběračky klásků, (1857, Musée d'Orsay, Paříž) 10 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Tímto dílem se nechal inspiroval Vincent van Gogh: 3. Zjisti více o těchto obrazech a vysvětli objevené významy.

6 03 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Tímto dílem se nechal inspiroval Vincent van Gogh: 4. Zjisti více o těchto obrazech a vysvětli objevené významy. Vincent van Gogh, Autoportrét se zavázaným uchem (1889, Courtauld Gallery, Londýn) Katsushika Hokusai, Fudži za bouře (1832, Musée Guiment, Paříž) 11

kooning/woman-i Vyhledej obrázek, který je těmto dílům podobný. Ukázky koho inspiroval Vincent van Gogh: 5. Do prázdných políček vyhledej díla. Hledej v obrazech podobnosti a souvislosti. Vincent van Gogh, Hvězdná noc Edvard Munch, Výkřik +%C3%85rhundrets+Munch- utstilling+i+Oslo.b7C_wlDY2x.ips Willem de Kooning, Žena Autor a název díla:……..…………………………………

Použité zdroje: Obrázky: [1] JLORENZ1. Vincent Van Gogh 0011 [online] [cit ]. Dostupné z: [2] KELSON. Vincent van Gogh ( ) - The Olive Trees (1889) [online] [cit ]. Dostupné z: [3] THEBRID. VanGogh-starry night [online] [cit ]. Dostupné z: starry_night.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh- starry_night.jpg [4] SVERDRUP. VanGogh-self-portrait-with bandaged ear [online] [cit ]. Dostupné z: [5] DIRECTMEDIA. Vincent Willem van Gogh 128 [online] [cit ]. Dostupné z: [6] WATER BOTTLE. Vincent Van Gogh - The Potato Eaters [online] [cit ]. Dostupné z: [7] STEPHANTOM. Starry Night Over the Rhone [online] [cit ]. Dostupné z: [8] WIKIBOB. Vincent van Gogh ( ) - Wheat Field with Crows (1890) [online] [cit ]. Dostupné z: _Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg _Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg [9] BOO-BOO BAROO. Vincent Van Gogh 0016 [online] [cit ]. Dostupné z: [10] ARTWORK. Jean-François Millet - Gleaners - Google Art Project 2 [online] [cit ]. Dostupné z: [11] BIGJAP. Hokusai-Red-Fuji. [online] [cit ]. Dostupné z: Fuji.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hokusai-Red- Fuji.jpg 8

Text: VÁVRA, Jiří. Od impresionismu k postmoderně: dějiny vizuálního umění. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 127 s. ISBN Vincent van Gogh. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Vincent van Gogh. Artmuseum [online] [cit ]. Dostupné z: 9