Filip Leden
Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení parního stroje provedl r J. Watt tzv. „šoupátky“. Po tomto objevu se začal parní stroj používat k pohonu strojů, lokomotiv i parníků.
Výhody byli jasné, člověk mohl parní stroj použít na Lokomotivu a první Automobil Nevýhody byli: Příliš velká hmotnost a velice nízká účinnost (zhruba 10%) V parním stroji i v turbíně se získává horká pára mimo pracovní válec motoru (např. v parním kotli). Vynálezci hledali cestu, jak spalovat palivo přímo v pracovním válci s pístem, což by podstatně zmenšilo hmotnost tepelných motorů.
Vynálezci, kteří sestrojili Spalovací Motory byli Belgičan Lenoir- 1 obr. (r. 1858), Němec K. Benz- 2 obr., G. Daimler- 3 obr. a dnes nejpoužívanější čtyřtaktní spalovací motor navrhl r Němec N. A. Otto- 4 obr.
První česká automobilka: Präsident V roce 2003 bylo na světě registrovaných automobilů. Na konci roku 2009 bylo na světě registrováno 980 milionů aut a na konci roku 2010 bylo na planetě Zemi registrováno milionů automobilů.