Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozdělení motorů Parní motry
Advertisements

Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Historie vývoje automobilu
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
Skotský mechanik,fyzik Zajímal se o různé přístroje a různé mechanické pomůcky W=1J Zemřel ve svém domě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_stroj Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC.
Vynalezl ho německý vynálezce Felix Wankel r Patří do skupiny spalovacích motorů Je založen na principu rozpínání plynu Do motoru je vháněna směs.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
-27. listopad srpen 1934 zemřel na mozkovou mrtvici -Rakousko -využití vodní energie.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Historie Spalovacích motorů
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Motory – mazání a chlazení Ročník:
TEPELNÉ MOTORY.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Historie motorŮ.
Tlumiče kapalinové VY_32_INOVACE_14_265
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Znečištění ovzduší Obr. 1
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Období: leden až květen 2012
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-02
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
TEPELNÉ MOTORY.
Manufaktury a první stroje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
Název prezentace Podtitul Autor.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Tepelné motory.
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Název prezentace Podtitul Autor.
Transkript prezentace:

Filip Leden

Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení parního stroje provedl r J. Watt tzv. „šoupátky“. Po tomto objevu se začal parní stroj používat k pohonu strojů, lokomotiv i parníků.

 Výhody byli jasné, člověk mohl parní stroj použít na Lokomotivu a první Automobil  Nevýhody byli: Příliš velká hmotnost a velice nízká účinnost (zhruba 10%)  V parním stroji i v turbíně se získává horká pára mimo pracovní válec motoru (např. v parním kotli). Vynálezci hledali cestu, jak spalovat palivo přímo v pracovním válci s pístem, což by podstatně zmenšilo hmotnost tepelných motorů.

Vynálezci, kteří sestrojili Spalovací Motory byli Belgičan Lenoir- 1 obr. (r. 1858), Němec K. Benz- 2 obr., G. Daimler- 3 obr. a dnes nejpoužívanější čtyřtaktní spalovací motor navrhl r Němec N. A. Otto- 4 obr.

 První česká automobilka: Präsident  V roce 2003 bylo na světě registrovaných automobilů.  Na konci roku 2009 bylo na světě registrováno 980 milionů aut a na konci roku 2010 bylo na planetě Zemi registrováno milionů automobilů.