Ústí nad Labem, 22.09.2008 Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Konzeption eines neuen Projekts / Koncepce nového projektu - eine Skizze / - návrh 2.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Region severních a východních Čech Střecha střední Evropy
6. Projekttreffen 13. Oktober 2014 Prag (CZ) „Fachzentrum für angewandte Simulation und Visualisierung“ – „Specializované centrum pro aplikovanou simulaci.
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
C estovní ruch na Šluknovsku - co můžeme nabídnout ? Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko Tolštejn,
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Fakulta managementu a ekonomiky
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Děkujeme Cestovatelský festival se uskutečňuje díky podpoře projektu Turistika bez hranic Semily.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Přístupnost IDS pro OOSPO
Nový dopravní systém Ústeckého kraje a soutěže na veřejnou dopravu
Prag, DB Netz AG Dr. Jochen Brandau Betriebsverfahren Grenzbetriebsstrecken und Durchgangsstrecken Änderung deutscher Eisenbahnvorschriften.
Praha, DB Netz AG – Regionalbereich Südost Holger Westphal Bauschwerpunkte für den Fahrplan 2014/2015 Přehled výluk 2014/2015 na hraničních.
ROZVOJ SPOLEČNÉ PARTNERSKÉ SPOLURÁCE V ČESKO BAVORSKÉM REGIONU ENTWICKLUNG DER GEMEINSAMEN PARTNERSCHAFTLICHEN ZUASEMMENARBEIT DER ÖFFENTLICHEN VERWALTUNG.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
České Švýcarsko o. p. s. Šetrná doprava v Českém Švýcarsku.
Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Pondělí
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
PÚR – aktualizace č. 1 SOB6 – Krušné hory Důvody vymezení Rozvíjet rekreační potenciál pro ČR (Sasko) Omezit zvýšenou míru znečištění životního prostředí.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Problematika dopravy na Rychnovsku
Regionální politika EU v období
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
České dráhy a požadavky objednatelů
v mikroregionu Dačicko
Integrace Neratovic a Mělníka
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Švýcarsko a jezera velký počet jezer (široká horská údolí)
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

Ústí nad Labem, Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List” Möglichkeiten des grenzüberschreitenden öffentlichen Nahverkehrs und seiner Entwicklung Možnosti veřejné dopravy a jejího rozvoje v českém příhraničí Dipl.-Ing. Steffen Dutsch Dipl.-Ing. Oliver Morel

2 Folie 2 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Vorstellung Situation im sächsisch-böhmischen Grenzraum Randbedingungen und Gestaltungsmöglichkeiten Beispiele Gliederung Členění Představení Situace v česko-saském příhraničí Okrajové podmínky a možnosti řešení Příklady

3 Folie 3 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Představení 14 fakult: medicína a přírodní vědy duchovní a sociální vědy inženýrské vědy Dopravní fakulta „Friedricha Lista“ Vorstellung Katedra drážní, veřejné městské a regionální dopravy 27 kateder

4 Folie 4 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Situation im Grenzgebiet Situace v česko-saském příhraničí - jazyková a kulturní hranice - horský hřeben - mírné osídlení - jednotná krajina s turistickými cíly přeshraniční regionální doprava je smysluplná a nutná Lužice Krušné hory Labské pískovce Děčín Ústí nad Labem Dresden Pirna - nepřerušené osídlení - rozvíjející se hospodářské vztahy Sebnitz Dolní Poustevna Neugersdorf Ebersbach Jiříkov Seifhennersdorf Großschönau Varnsdorf Rumburk Olbernhau Nová Ves v Horách Zinnwald Cínovec

5 Folie 5 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Nabídka a jízdní řád - časová poloha, četnost - integrace vnitrostátní obslužnosti Tarif - jasné podmínky - (pokud možno) jednotný - integrace vnitrostátní obslužnosti Právní normy - licence a koncese - kabotáž Financování - dle zákonů obou zemí - přeshraniční úsek Okrajové podmínky Rahmenbedingungen Vozidla - dle technických norem obou zemí Personál - jazyky - síť - tarif Dopravní cesty a zařízení - průjezdné - dle druhu nasazených vozidel přeshraniční regionální doprava

6 Folie 6 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení Možnosti řešení Gestaltungsmöglichkeiten

7 Folie 7 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Obsazení Auslastung centrum

8 Folie 8 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 1 Při malých dopravních proudech 1 Bei kleinen Verkehrsströmen

9 Folie 9 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Dosavadní stav: - hustá nabídka autobusových spojů v obou zemích - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád na české straně - spoje na německé straně bez taktu → řídká a nepravidelná přestupní spojení Zlepšení při zachování provozních nákladů: - posunutí jednotlivých spoj ů - systematizace s pomocí taktového jízdního řádu je zásadně možná Zdroj: Steyer, T.: Untersuchen von Möglichkeiten zur Vergabe, Finanzierung und Organisation länderübergreifender Busregionalverkehre am Beispiel des Korridors Pirna – Bad Gottleuba – Libouchec – Ústí nad Labem, Diplomová práce Překračování hranice pěšky: Bahratal - Petrovice

10 Folie 10 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 2 Při mírných dopravních proudech 2 Bei mäßigen Verkehrsströmen

11 Folie 11 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Dnešní stav: - hustá nabídka autobusových spojů Zawidów – Zgorzelec - méně hustá nabídka autobusových spojů Frýdlant - Habartice - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád vlaků Frýdlant – Černousy → přes Černousy: není spojení → přes Habartice:řídká a nepravidelná spojení několik právě zmeškaných spojení Zlepšení při zachování struktury jízdního řádu: - prodloužení autobusové linky do Zawidowa a posunutí jednotlivých spojů - prodloužení vlakových spojů z Frýdlantu do Zawidowa a posunutí jednotlivých spojů Zlepšení s pomocí systematizace: - prodloužení vlakových spojů z Frýdlantu do Zawidowa a taktový jízdní řád Zawidów - Zgorzelec Příhraniční stykový bod: Černousy/Habartice – Zawidów Zdroj: Schwegler, R.: Erstellung einer ÖPNV-Netzkonzeption im Korridor Görlitz – Frýdlant/Bogatynia/Zittau – Liberec, Teil 2, Diplomová práce

12 Folie 12 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 3 Při středních dopravních proudech 3 Bei mittleren Verkehrsströmen

13 Folie 13 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Od 13. září 2008: - dva spoje Pirna – Bahratal prodloužené do Tisé - plus jeden nový spoj Pirna – Tisá - některé spoje o něco posunuty → přímá spojení Pirna – Tisá a zpět → jedno nové přestupní spojení Ústí – Pirna → a také nové právě zmeškané spojení Překrývající úsek (bez kabotáže): Bahratal - Petrovice Dosavadní stav: - hustá nabídka autobusových spojů v obou zemích - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád na české straně - spoje na německé straně bez taktu → řídká a nepravidelná přestupní spojení Zlepšení při zachování provozních nákladů: - posunutí jednotlivých spoj ů - systematizace s pomocí taktového jízdního řádu je zásadně možná Zdroj: Steyer, T.: Untersuchen von Möglichkeiten zur Vergabe, Finanzierung und Organisation länderübergreifender Busregionalverkehre am Beispiel des Korridors Pirna – Bad Gottleuba – Libouchec – Ústí nad Labem, Diplomová práce od 13.IX 2008 Ústí n. L., aut. nádr Tisá, rozc. Sněžník Petrovice, konečná Bahratal, Grenzübergang Pirna po - padenně denně 218 so, ne Ústí n. L. - Petrovice - Pirna (výpis) linka

14 Folie 14 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 4 Při silných dopravních proudech 4 Bei starken Verkehrsströmen

15 Folie 15 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Dnešní stav : - Dvouhodinový takt vlakových spojů v obou zemích - trať D. Poustevna – Sebnitz neprůjezdná - dlouhý a neatraktivní přesun pěšky → přerušené vnitrostátní přepravní proudy → potenciál tratí Rumburk – D. Poustevna a Bad Schandau – Sebnitz nevyčerpán Zdroj: Chovanec, I., Schröder, S.: Dráhy a autobusy spojují hraniční regiony národních parků České a Saské Švýcarsko, Závěrečná zpráva studie v rámci INTERREG IIIa Průběžná linka (s kabotáží): železniční spojení Dolní Poustevna – Sebnitz Sebnitz Bad Schandau Schöna Krásná Lípa Děčín Mikulášovice Rumburk Šluknov Neustadt Zlepšení při srovnovatelných provozních nákladech: - Průběžné spoje Rumburk – Děčín v dvouhodinovém taktu → Vyšší stupeň využití kvůli vnitrostátním přepravním proudům Rumburk – Šluknov – Děčín

16 Folie 16 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 5 Při silných dopravních proudech v síti 5 Bei starken Verkehrsströmen im Netz

17 Folie 17 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, K integrované síti patří v obou zemích: - jednotné taktové schéma na - železničních tratích česko-saského okruhu - návazných tratích směr Ústí, Česká Lípa, Liberec, Dresden - návazných linkách regionální autobusové dopravy → velký počet pravidelných přeshraničních spojení → nová tranzitová spojení:Sebnitz – Neugersdorf Bad Schandau – Zittau Zdroj: Chovanec, I., Schröder, S.: Dráhy a autobusy spojují hraniční regiony národních parků České a Saské Švýcarsko, Závěrečná zpráva studie v rámci INTERREG IIIa Integrovaná síť v souvislosti s průběžnými vlakovými spoji Rumburk – Děčín Sebnitz Bad Schandau Schöna Krásná Lípa Jiřetín p. J. Děčín Mikulášovice Rumburk Ebersbach Šluknov Neustadt Pirna Dürrröhrsdf. Varnsdorf

18 Folie 18 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, grenzüberschreitender Regionalverkehr ist sinnvoll und nötig Randbedingungen gestatten grenzüberschreitende Verkehre einzelne Verbindungen bestehen bereits Ziel eines integrierten Netzes erscheint realistisch Schlussbemerkung Závěr přeshraniční regionální doprava je smysluplná a nutná okrajové podmínky dovolují přeshraniční spojení jednotlivá spojení již existují je možné dosáhnout cílový stav integrované sítě

19 Folie 19 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, Dĕkujeme za pozornost Vielen Dank für die Aufmerksamkeit