Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance k podpoře integrace, při nezvládnutí naopak komplikace Podmínky, obsažené ve VŘ, tedy musí integraci umožňovat a podporovat
Integrace z hlediska VŘ Železnice, autobusy, MHD Dopravní – dopravní nabídka, jízdní řád Přepravní – přepravní podmínky, tarif, odbavení, informace
Obecný problém – rozpor mezi přesným popisem a potřebou reagovat na vývoj Přesný popis – nutnost podrobného změnového mechanismu Obecnější zadání – riziko sporů při naplňování smlouvy
Koncept soutěže – Objem výkonů, provozní model, jízdní řády – Počet soutěžených oblastí Kvalita – např. bezbariérovost, nízkopodlažnost – sjednotit výklad Sankce – (přiměřené, vytváření soustavného tlaku na dopravce, možnost přenesení sankcí na dodavatele)
Odbavovací systém Nutnost jasné vize Řešení prostřednictvím dopravce Technické požadavky:komunikace v souladu s ISO Certifikace VISA, Master Card Akceptace papírových jízdenek ? čtení 2D kódů Užití prvků OIS podmínit odběrateli schválenou certifikací
Informační systém Propojení informačních systémů nejen dopravců, ale i druhů dopravy Umožnit dispečerskou koordinaci vyžádáním poskytování informací o provozu ve smlouvách včetně informací v reálném čase
Děkuji za pozornost Ing. Jiří Prokel