 Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Česká exportní banka klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků Cesta k novým trhům.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Korupce a PZI Robert Hejzák / CzechInvest 31.října 2005.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
 Národní exportní strategie českého IT v zahraničí Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Informační a poradenské centrum ZČU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Česko-čínské obchodní a ekonomické vztahy
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Tematicky zaměřený kulatý stůl
PODPORA ČEB PŘI EXPORTU DO AFRIKY – NIGÉRIE
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Projekty sdružení CzechInno na podporu inovačního podnikání
Bilaterální spolupráce mezi ČR a donorskými zeměmi
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Univerzitní město Olomouc
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Program celoživotního učení Comenius
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Technologické inovační centrum
Základní informace o programu
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Teritoriální setkání - Finsko
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Teritoriální setkání Ukrajina
CUBA KUBA Business on the Largest Island in the Caribbean
Role ČEB při realizaci exportní strategie
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Prodeji produktu nebo služby
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Transkript prezentace:

 Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance

Podmínky vzniku Aliance 2004 – CzechTrade vybírá 7 progresivních oborů českého exportu a zakládá oficiální vývozní aliance – Czech ICT Alliance jedna z nich Cílem je zviditelnit a propagovat české ICT firmy zahraničním zákazníkům a podstatně vylepšit pozici ČR ve světě v oblasti exportu ICT služeb podle výše obratu na jednoho obyvatele Září 2005 – formalizace sdružení Mnoho příkladů úspěšné spolupráce (kontraktační semináře, přednášková činnost, marketingový katalog, zahraniční spolupráce): UK, Rakousko, Belgie, Holandsko, Švédsko, USA

Faktické fungování Aliance Organizační struktura  Představenstvo  Dozorčí rada Externí zdroje financování Partnerství – program Aliance

Exportní IT strategie – PROČ? The Economist Intelligence Unit, CEO Briefing, 2005: ČR je nejatraktivnější destinací pro outsourcing v Evropě a třetí nejatraktivnější na světě (1. Indie) Potenciál České republiky vychází z:  kombinace relativně levné pracovní síly  atraktivního regulačního prostředí  a těsné blízkosti západní Evropy, se kterou sdílí těsné kulturní a historické vztahy. Místní poměrně vzdělaná pracovní síla zvyšuje atraktivitu země jako off-shoringové lokality nad své regionální konkurenty jako je Polsko nebo Slovensko.

Kriérium ČRIndie Blízkost9,464,37 Politická stabilita8,407,20 Makroekonomická stabilita8,40 Stav regulace8,006,00 Zdanění6,006,50 Náklady práce8,509,69 Schopnosti, počet pracovníků5,627,78 Pracovní vztahy6,007,33 Infrastruktura6,204,60

Exportní IT strategie – PROČ? A.T.Kearney Offshore Location Attractiveness Index 2004 Overall Rankings (1) India China Malaysia Czech Republic Singapore Faktory: Dovednost a dostupnost pracovní síly Obchodní prostředí Finanční struktura Zdroj: Making Offshore decisions, A.T. Kearney, 2004, (1) 25 Countries Ranked – Bottom 5 were Russia/Spain/Ireland/Israel/Turkey

ALE…

Pokles ČR v žebříčcích A.T. Kearney 2006 a ostatní – pokles České republiky v celé řadě statistik Důvod  VYŠŠÍ NÁKLADY  NIŽŠÍ VNÍMANÁ STABILITA

Výzva Důraz v mezinárodní propagaci již dávno neklást pouze na cenu Získat povědomí buyers o existenci ČR – mezinárodní marketing a DM Pravidelná přítomnost na významných veletrzích (CeBIT) Mezinárodní match-making semináře Dotace, ale i komerční zakázky

Dotace + komerce 11/2006 – komerční zakázka pro Jihomoravský kraj (mise – Londýn) 2007 – dotace ambasády New York 3/2008 – dotace CeBIT (výjimečný rok z pohledu firem, veletrhu) 3/ OPPA, OPPK Investiční pobídky – státní rozpočet  IDS Scheer, Cleverlance

Dotace CInvestu ICT a strategické služby ICT v podnicích Marketing Inovace/Potenciál Školící střediska Spolupráce CICT jako zdroj informací, aktualit, pomáhá zprostředkovávat kontakty

Úskalí dotací Cash-flow Time-management Zpětné plnění podmínek

Přítomnost na veletrzích CICTA ve spolupráci s firmami vytipuje prioritní veletrhy Analýza možností získat financování Je třeba plánovat dopředu (plocha)!!! Kromě stánku i doprovodná propagace a marketing Příklad: jak podporují v Rumunsku

Match-makingové semináře Sdružit více firem – větší zájem ze zahraničí Ochota CTrade/ambasád (schopnosti a ochota se různí) Obecná část – o vhodnosti ČR Propagace partnerů Match-makingová setkání dopředu plánováná (1-1)

Příklady úspěchu CN Resources International Ceny: The best outsourcing solution of the Year 04/2005 (Business Britain Journal), Fast50 od Deloitte v r. 2003,4,5 Zahraniční zákazníci (80% obratu): DF Group (UK), Manpower (B), Lufthansa Technik (D), Commerzbank (D) LANGMaster International Prodej více než 2 milionů ks CD v zahraničí – zejména učení se jazykům formou elearningu od r příklady cen ze zahraničních veletrhů: The Best of Comdex (USA) – Nominee, World Summit Award 2003 (Finsko) - nejlepší e-learning,EUROPRIX Quality Seal (Rakousko) Iguassu Software Systems 40 člověkoroků zkušeností s ESA Eumetsatem vývoj nástrojů na upřesnění satelitní navigace, a operace středoevropské stanice na monitorování přesnosti dat EGNOS, účast na projektu Galileo

DALŠÍ VÝZVY

Nevyužitý potenciál Podíl vývozu služeb na celkovém vývozu ČR, 2003: 12,8 %, což je výrazně méně, než v zemích EU (podíl 20,6 % v EU – 25, USA – 48% v roce 2004). Hodnota exportu služeb na jednoho obyvatele: 760 USD - Hluboko pod úrovní srovnatelných zemí EU. Podíl ČR (0,7 % na světovém exportu zboží a 0,46 % na světovém exportu služeb) je menší než podíl srovnatelných zemí. (Rakousko 1,29 % a 2,25 %, Dánsko 0,83 % a 1,78 %, Belgie 3,39 % a 2,36 %).

Brand – co komunikovat Key Message: České firmy nabízí špičkově vzdělané a zkušené IT pracovníky se znalostí cizích jazyků. Česká republice zase kvalitní infrastrukturu, stabilní regulační a právní prostředí. Díky členství v EU a své pozici v srdci Evropy je pro své partnery velice blízkým partnerem. Jasné vymezení se proti tradičními outsourcingovým destinacím a středoevropským konkurentům (Spolupráce s mezinárodními experty na offshoring – Paul Tija: autor knihy Offshoring Information Technology) Pravidelné zahraniční srovnání s konkurencí Vlastní průzkum v ČR (české ICT firmy, velké podniky + kancelářemi CT v zahraničí: vnímání sama sebe a vlastních přidaných hodnot)

Brand: Jak komunikovat Pracovníci zahraničních kanceláří CzechTrade a českých ambasád mohou být nejlepšími emisary českého ICT v zahraničí Nově připravovaný portál o českém ICT zaměřený na zahraniční partnery (+ newsletter) + správa české sekce webu na ITBeurope Aktivní přednášková činnost Aktivní komunikace s médii (interní brand + externí brand v zahraničí) Pravidelný dialog s mezinárodními konzultačními firmami o českém ICT (příklad realizované spolupráce: KPMG) Spolupráce s mezinárodními advokátními kancelářemi (příklad spolupráce – Baker&McKenzie)

Služby pro zahraniční partnery Poskytovány ve spolupráci se sítí více než 30 kanceláři CT po celém světě Informační servis – dotaz na české ICT Pomoc s hledáním vhodného dodavatele v ČR Příprava obchodních misí pro match-making v České republice Individuální příprava obchodních cest a setkání s českými IT firmami Pomoc pro zahraniční investory – zájemce o akvizice Doporučení ostatních partnerů pro zajištění služeb

Služby pro české IT firmy Aktuální přehledy IT poptávek z veřejných zakázek v zemích Evropské unie Aktuální přehledy dotací a fondů EU Pořádání zahraničních obchodních misí + konference Praktické semináře v ČR o exportu + networking Zdroj poptávek zahraničních partnerů Analýzy vybraných zahraničních trhů (konkurence + potenciální zákazníci, požadavky na daném trhu) Tištěný katalog, WWW Aliance, přehledy ICT trhu v ČR, konference, tiskové zprávy na webu) Členství – pro všechny firemní zájemce o podporu vlastního ICT exportu nebo budování dobrého jména českého ICT v zahraničí

Kontakt Michal Zálešák Výkonný ředitel Aliance T: