Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Život na Zemi
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Příroda a podnebí Kanady
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
Biosféra Tundry a polární pustiny
JAK SE JMENUJE OCEÁN NA OBRÁZKU? 1. TICHÝ 2. ATLANTSKÝ 3. SEVERNÍ LEDOVÝ.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_026.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Finsko (Severní Evropa)
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_03B_Japonsko Téma: Zeměpis Ameriky a.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
KANADA (DRUHÁ NEJVĚTŠÍ ZEMĚ NA SVĚTĚ) Asi před lety osídlují první lidé Kanadu.
Severní Evropa Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
K A N A D A Druhá největší země světa VY_32_INOVACE_08_35 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/16_Severní Evropa Téma: Státy severní Evropy.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_1802_S.l.oceán Téma: Severní ledový oceán Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZEMĚPIS - SVĚT Východní a Jižní Afrika
Kanada Kanada Kanada.
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Asie – přírodní krajiny
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Transkript prezentace:

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Pavla Ondrušková ČísloVY_32_INOVACE_59_ZEMĚPIS NázevGrónsko PředmětZeměpis Ročník/y/6. – 7. ročník Anotace Prezentace slouží jako opora při výkladu o Grónsku. Je zaměřena na polohu, přírodní podmínky, hospodářství a obyvatelstvo největšího ostrova světa. Je doplněna fotografiemi krajiny, fauny a sídel Grónska. Druh učebního materiálu Prezentace Datum vytvoření Datum ověření

Grónsko největší ostrov na světě ( km²) nachází se mezi Atlantským oceánem a Severním ledovým oceánem SV od Severní Ameriky geograficky patří k Severní Americe z politického hlediska je provincií Dánska (je asi 50x větší než Dánsko) oficiální hlavou státu je dánský monarcha, ale země je řízena vlastní vládou a parlamentem velká část Grónska leží za polárním kruhem ostrov pokrývá obrovský pevninský ledovec (84% povrchu) (po Antarktidě 2. největší na světě) po jeho roztátí by hladina světového oceánu stoupla o 7 m

Přírodní podmínky většinu území pokrývá pevninský ledovec, místy až 3 km silný na okrajích vytvořily ledovcové splazy členitou pobřežní krajinu s hlubokými fjordy a stovkami drobných ostrovů nejvyšší vrchol (Gunnbjörnskjöld) měří m podnebí: vnitrozemí – chladné, s celoročně nízkými teplotami (až – 62°C), málo srážek JZ a JV pobřeží – mírnější a vlhčí subpolární podnebí vegetace: tundrové porosty fauna – lední medvěd, tur pižmový (pižmoň), sob, polární vlk, polární liška, sněžný zajíc mořští ptáci – např.: racek, alkoun, kormorán, papuchalk v mořích - velryby, mroži, tuleni alkoun papuchalk kormorán pižmoň

Přírodní podmínky

Obyvatelstvo Grónsko má asi obyvatel většina žije na JZ pobřeží většinou potomci Inuitů a Dánů hlavní město (správní středisko) Nuuk (dánsky Godthåb) na jz. pobřeží (cca obyvatel) měna – dánská koruna státní zřízení – součást Dánského království s vnitřní samosprávou znakvlajka

Život v Grónsku

Hospodářství pouze 1% plochy se využívá k zemědělství (odolné plodiny – řepa, tuřín) chov koz, ovcí a sobů při pobřeží rybolov (tuňáci, tresky, garnáti) potravinářský průmysl – zpracování ryb doprava: neexistují zde železnice silnice – délka cca 150 km mezi jednotlivými osadami je čilá letadlová, vrtulníková a lodní doprava používají se i motorové saně, sněžné skútry nebo psí spřežení

Zdroje CONNOLLY, Sean. Země a lidé: encyklopedie zeměpisu. České vyd. 1. Praha: Svojtka, 1999, s ISBN x. Ilustrovaná encyklopedie. 1. vyd. Praha: Encyklopedický dům, 1995, s ISBN Velká obrazová encyklopedie zeměpisu. Dotisk 1. českého vyd. [i.e. 2. vyd.]. Praha: Svojtka, 2011, s. 51. ISBN Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Grónsko [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: MIKELZUBI. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: TREPTE, Andreas. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BS THURNER HOF. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HAFERKAMP, Michael. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ZENINO, Christine. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ZENINO, Christine. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HALORACHE. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GARDINO, Paolo. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: WILLIAMS, Phil. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _ jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Burn_near_West_Greenland_-_geograph.org.uk_- _ jpg STUDINGER, Michael. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: STUDINGER, Michael. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NASA'S EARTH OBSERVATORY. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _NASA_Earth_Observatory.jpg?uselang=cshttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/A_M%C3%A9lange_of_Ice_- _NASA_Earth_Observatory.jpg?uselang=cs SORENSEN, Kaare. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: JEFFREY CONNELL, Jeffrey. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HALORACHE. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KAET44. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: EGGGEO. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Trekearth [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Grónsko [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HOLMSTRÖM, Mats. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ZARG. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HOLMSTRÖM, Mats. Wikimedia Commons. 6 [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KINSTEN, Silje Bergum. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MORTENSEN, David Jonas. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: WALK, Ansgar. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MOBLEY, George F.. National Geographic [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.